Ik heb een rode kring sinds anderhalf week, bijna weg nu en de afgelopen paar jaar regelmatig tekenbeten. Bij het ontdekken van de kring naar huisarts. Zij bekeek de kring en zei dat het haar niet voorkwam als reactie op tekenbeet. Maar om te toch maar uit te sluiten liet ze mij bloedprikken. Ze heeft verder niet gevraagd of ik klachten oid had. (Nu heb ik als ik terug kijk heel wat symptomen die hierbij zouden kunnen passen) . Ik werd 3 dagen later s Avonds gebeld door andere huisarts wel zelfde praktijk met de openingszin: zo dus jij hebt gevochten met een teek

? Er is een borellia besmetting geconstateerd bij je. Er ligt een kuurtje voor je klaar morgen... Ik best van slag en vraag wat nu wat moet ik doen? Antwoord: wat nu? Nou pillen slikken en dan ben je weer genezen.
Ik de volgende dag naar apotheek, doxycycline 100mg 2x daags 16 dagen. Ik nogmaals vragen, en nu wat moet en of kan ik nog meer doen? Zegt die apothekersassistent uit de zon blijven, ik zeg och dat s lastig ik ga zo op vakantie maar komt goed.
Nou dan kon ik gerust nog wel wachten met de kuur. Ik voelde me dom en vroeg, maar moet dit niet zsm aangepakt worden? Twas kiezen of delen volgens apothekersassistent

natuurlijk heb ik niet gewacht en slik ik nu sinds een week doxycycline 100mg 2x daags
Op de vraag of ik na kuur terug moet komen voor controle oid, was het antwoord dat dat echt niet nodig is, dat deze kuur alle bacteriën doodt.
Ik vraag me af of t juist wordt aangepakt behandeld. Ik ben zoals de meesten geen arts en je hoort zoveel verschillende verhalen over hoe aan te pakken...