Hoi,
Ik heb er al wat over opgezocht en ben 99% zeker dat dit het hetzelfde is
Het zou zelfs beter tot in de celkern worden opgenomen dan een Glutathion infuus. En bij ziekte zouden traditionele vormen (incl infuus) ook zeer slecht worden nopgenomen.
Acetyl Glutathione moet niet worden afgebroken en daarna terug opgebouwd om op te worden opgenomen... Echter in de Acetyl Glutathione studies zie je nooit die "L" vermeld staan.
Heeft er hier iemand ervaring met Acetyl Glutathione ?
Is S-Acetyl-L-Glutathion hetzelfde als Acetyl Glutathione ?
Re: Is S-Acetyl-L-Glutathion hetzelfde als Acetyl Glutathione ?
Ik heb geen ervaring met Acetyl Glutathione, maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat de Acetyl-L-Glutathione inderdaad Acetyl Glutathione is. Het heeft te maken met optische isomerie. Met andere woorden, de "L" variant is een enantiomeer van Acetyl Glutathione. Maar zo zal er ook een "D" variant kunnen bestaan.
Vergelijk het een beetje met je linkerhand en rechterhand, beide zijn handen, beide zijn gemaakt uit exact dezelfde onderdelen, maar het zijn wel spiegelbeelden van elkaar. In sommige gevallen heb je een rechterhand nodig, in andere een linkerhand.
Zo zal het ook met Acetyl Glutathione zijn. Vaak is er maar 1 enantiomeer werkzaam in het lichaam. Of dat in dit geval de L of D is kan ik je niet zeggen.
Als een studie niet de L- of D- vermelding geeft, dan weet je feitelijk niet welke enantiomeer gebruikt is.
Vergelijk het een beetje met je linkerhand en rechterhand, beide zijn handen, beide zijn gemaakt uit exact dezelfde onderdelen, maar het zijn wel spiegelbeelden van elkaar. In sommige gevallen heb je een rechterhand nodig, in andere een linkerhand.
Zo zal het ook met Acetyl Glutathione zijn. Vaak is er maar 1 enantiomeer werkzaam in het lichaam. Of dat in dit geval de L of D is kan ik je niet zeggen.
D en L zijn de afkortingen van Dextro (rechts) en Laevo (links). D betekent dat de structuur rondom het asymmetrische atoom overeenkomt met rechtsdraaiend glyceraldehyde. L betekent het omgekeerde. Deze aanduidingen zijn bij suikers en aminozuren zeer gebruikelijk.
Als een studie niet de L- of D- vermelding geeft, dan weet je feitelijk niet welke enantiomeer gebruikt is.
Re: Is S-Acetyl-L-Glutathion hetzelfde als Acetyl Glutathione ?
idd
ik had op een ander forum ook gevraagd en daar zijde ze zowat hetzelfde
Blijkbaar kan enkel de L vorm opgenomen worden in de cellen en daarom verkopen ze wss alleen de L-vorm
ik had op een ander forum ook gevraagd en daar zijde ze zowat hetzelfde
Blijkbaar kan enkel de L vorm opgenomen worden in de cellen en daarom verkopen ze wss alleen de L-vorm
Terug naar “Reguliere Behandeling”