Welk ziekenhuis goede ervaring Lyme

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
NMDA

Re: Welk ziekenhuis goede ervaring Lyme

Berichtdoor NMDA » Di 25 Aug 2015, 14:52

Beste Maureen,

Ja kan inderdaad beter contact opnemen met die arts die je noemde. In het reguliere circuit geven ze vaak alleen maar die 4 weken Doxycycline. Bij een al langer persisterende lyme infectie die overigens vaak vrijwel zeker ten alle tijden gepaard gaat met andere co-infectie waaronder vaak ook herpes-virussen is dat gewoon weg veel te kort.

En dan komt er ook dit nog bij. Lees mijn reactie (helemaal bovenaan in het topic) op dit topic over Doxycycline maar eens en hoe is aangetoond dat bij Doxy de Lyme bacterie simpelweg gewoon van vorm veranderd en dus kan overleven. Ook relevant dus voor Remon1979. Ik ken wel enkele lyme-patiënten die via een internist/infectioloog wel langer durende antibiotica kuren hebben kunnen krijgen maar dit is eerder de uitzondering dan de regel.

Ervan uitgaan dat je met antibiotica de boel wilt blijven corrigeren dan heb je op zijn minst een cocktail van twee of zelfs meerdere antibiotica nodig (dus niet die Doxy meuk) en dat voor meerdere maanden naar gelang de ernst van je situatie.

En Borrelia kan net als andere lastige bacteriën ook biofilms aanmaken wat een soort van micro-kolonies zijn omringd door een soort van slijmlaag die het effectief resistent tegen antibiotica maakt. Dus bijna alle soorten van antibiotica zullen slechts beperkt effectief zijn tegen je infectie als er ook geen middelen worden genomen die die biofilms kunnen afbreken.

Candida kan je laten controlen bij Pro Health in Weert. Daar kan je laten controleren op eigen initiatief. Red labs in België biedt naast ook die Candida test nog enkele andere testen aan op schimmels. Echter werkt Red Labs alleen samen met doktoren dus als je het al daar laat doen dan kan dat alleen via je arts. Succes! ;)

Antonious

Berichtdoor Antonious » Za 29 Aug 2015, 12:43

Ik zou het ook graag weten, ik ben dringend op zoek en kom hierbij veel deuren tegen die dicht zitten of zelf muren die lang geleden opgeworpen zijn ten aanzien van Lyme en onverklaarbare klachten.

Mari schreef:
Dus je bent Nederlandse? Vraag eens na bij je ziekteverzekering"............................

M'n verzekering gebeld. De dame wist het ook niet maar vertelde me dat ze op tv had gezien dat het Havenziekenhuis in Rotterdam wel iets deed met infectie ziekten...... Een erg professioneel advies lijkt mij. Verzekeringen zijn in mijn ervaring instellingen die er zijn om geld te verdienen niet om mensen te helpen. Een goed advies van deze instellingen verwachten lijkt mij inmiddels een utopie.

Remon1979

Berichtdoor Remon1979 » Zo 30 Aug 2015, 00:23

NMDA schreef:Beste Maureen,

Ja kan inderdaad beter contact opnemen met die arts die je noemde. In het reguliere circuit geven ze vaak alleen maar die 4 weken Doxycycline. Bij een al langer persisterende lyme infectie die overigens vaak vrijwel zeker ten alle tijden gepaard gaat met andere co-infectie waaronder vaak ook herpes-virussen is dat gewoon weg veel te kort.

En dan komt er ook dit nog bij. Lees mijn reactie (helemaal bovenaan in het topic) op dit topic over Doxycycline maar eens en hoe is aangetoond dat bij Doxy de Lyme bacterie simpelweg gewoon van vorm veranderd en dus kan overleven. Ook relevant dus voor Remon1979. Ik ken wel enkele lyme-patiënten die via een internist/infectioloog wel langer durende antibiotica kuren hebben kunnen krijgen maar dit is eerder de uitzondering dan de regel.

Ervan uitgaan dat je met antibiotica de boel wilt blijven corrigeren dan heb je op zijn minst een cocktail van twee of zelfs meerdere antibiotica nodig (dus niet die Doxy meuk) en dat voor meerdere maanden naar gelang de ernst van je situatie.

En Borrelia kan net als andere lastige bacteriën ook biofilms aanmaken wat een soort van micro-kolonies zijn omringd door een soort van slijmlaag die het effectief resistent tegen antibiotica maakt. Dus bijna alle soorten van antibiotica zullen slechts beperkt effectief zijn tegen je infectie als er ook geen middelen worden genomen die die biofilms kunnen afbreken.

Candida kan je laten controlen bij Pro Health in Weert. Daar kan je laten controleren op eigen initiatief. Red labs in België biedt naast ook die Candida test nog enkele andere testen aan op schimmels. Echter werkt Red Labs alleen samen met doktoren dus als je het al daar laat doen dan kan dat alleen via je arts. Succes! ;)

Dankje, ja dit had ik al wel verwacht, en ze zeiden nog met 4 weken ben je van de Lyme af en moet je beter zijn...Aha

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 30 Aug 2015, 12:19

Dit onderwerp is gesloten omdat het steeds meer gaat neigen naar informatie over specifieke behandelaars.

Het publiekelijk noemen van namen van artsen en therapeuten is nadrukkelijk niet gewenst op dit openbare lymeforum. De ervaring leert helaas dat dit nodig is ter bescherming van patiënten en behandelaars.

Wat wél kan is algemene uitwisseling over bijv. waar zoal op te letten bij de keuze van een behandelaar.

Voor hulp bij het vinden van een behandelaar, plaats een oproepje bij Vind een behandelaar

Leia, moderator

Terug naar “Reguliere Behandeling”