Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds twee maanden heb ik een actieve vorm van Lyme. Ik heb twee weken Doxicycline 200 Mg gehad, maar er is niets veranderd in m'n klachten (hoofdpijn, duizelig en misselijk). Er is getest op neuro borrelia, maar dit was niet het geval. Ze blijven nu volhouden dat de Lyme genezen is en dat het iets anders is dat mijn klachten veroorzaakt.
Ik ben overtuigd dat het nog steeds de Lyme is die mijn klachten veroorzaakt. Maar een extra kuur krijg ik niet.
Ik ben nu opgenomen in het ziekenhuis waar ze niets onderzoeken en alleen pijnstilling geven en fysio tegen de duizelingen.
Ik ben een jonge moeder en vind het frustrerend dat er niet naar me geluisterd wordt. Wat ik hier in het ziekenhuis doe, kan ik thuis ook (zonder de snurkende kamergenoten).
Ik wil een oplossing als in een langere antibiotica. Waarom krijg ik dit niet? Ik durf niet op te stappen omdat ik bang ben dat ik dan weer onderaan de molen kom. Ik ben er nu vroeg bij en ben bang dat als er niets aan gedaan wordt het moeilijker wordt om te behandelen.
Heeft iemand tips? Ik ben radeloos!
Wat is de volgende stap?
Re: Wat is de volgende stap?
Wat triest is dit toch weer..... wat doen die artsen toch moeilijk over de A.B.
Mijn zus en mijn vriendin hebben steeds een A.B. kuur gekregen zelfs een half jaar lang voor huidklachten, en een blaasontsteking! En voor de huidklachten die vrij onschuldig waren zelfs jarenlang.
Dat begrijp ik dan weer niet, het kan dus wel!
En dan wil je zoals jij Femke die jou lichaam wel goed kent en voelt dat de klachten niet weg zijn maar 2 weken A.B. kuur een vervolg kuur omdat je nogsteeds dezelfde klachten schijnt te hebben en dan wordt je dit geweigerd.
Ja wat doe je dan nog in een ziekenhuis, het is dus alleen maar symptoombestrijding wat ze doen?
Je boeltje oppakken en weggaan.... maar ja ik begrijp dat dit erg radicaal is, en dan moet je wel iets alternatiefs hebben.
Er zijn voor Lymepatienten vele manieren voor het alternatieve i.v.m. Lyme.
Wat jij nu moet doen is je eigen plan trekken, dat is duidelijk. Ze hebben hier op deze site vast nog andere tips voor je. Ieder heeft n.l. zijn eigen manier om met deze ziekte om te gaan. Doe er je voordeel mee. Wat we gemeen hebben is dat we deze bacterie willen bestrijden.
Sterkte.
Daisy
Mijn zus en mijn vriendin hebben steeds een A.B. kuur gekregen zelfs een half jaar lang voor huidklachten, en een blaasontsteking! En voor de huidklachten die vrij onschuldig waren zelfs jarenlang.
Dat begrijp ik dan weer niet, het kan dus wel!
En dan wil je zoals jij Femke die jou lichaam wel goed kent en voelt dat de klachten niet weg zijn maar 2 weken A.B. kuur een vervolg kuur omdat je nogsteeds dezelfde klachten schijnt te hebben en dan wordt je dit geweigerd.
Ja wat doe je dan nog in een ziekenhuis, het is dus alleen maar symptoombestrijding wat ze doen?
Je boeltje oppakken en weggaan.... maar ja ik begrijp dat dit erg radicaal is, en dan moet je wel iets alternatiefs hebben.
Er zijn voor Lymepatienten vele manieren voor het alternatieve i.v.m. Lyme.
Wat jij nu moet doen is je eigen plan trekken, dat is duidelijk. Ze hebben hier op deze site vast nog andere tips voor je. Ieder heeft n.l. zijn eigen manier om met deze ziekte om te gaan. Doe er je voordeel mee. Wat we gemeen hebben is dat we deze bacterie willen bestrijden.

Sterkte.
Daisy

Luister naar je lichaam.
Hoi Femke,
In het ziekenhuis moet je niet zijn om beter te worden.
Misschien hooguit om bloed testen af te laten nemen om bv te kijken hoe het met je bloedbeeld is gesteld.
Of je lever waardes enz...
Maar voor behandelingen om je lyme te bestrijden moet je ergens anders zijn.
Er zijn in Nederland voldoende goede lyme literaire artsen
In het ziekenhuis moet je niet zijn om beter te worden.
Misschien hooguit om bloed testen af te laten nemen om bv te kijken hoe het met je bloedbeeld is gesteld.
Of je lever waardes enz...
Maar voor behandelingen om je lyme te bestrijden moet je ergens anders zijn.
Er zijn in Nederland voldoende goede lyme literaire artsen
Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoedens. Ik heb inderdaad m'n boeltje gepakt (met wat kwade verpleging achter me) en hoop dat ze ergens anders wel serieus naar mijn vragen kijken. Als iemand een goed ziekenhuis weet (ik ga nu denk ik het AMC benaderen), dan hoor ik dat heel graag.
Heel erg bedankt voor de berichten!
Heel erg bedankt voor de berichten!
Oeps, foutje.
Je had in ieder geval moeten blijven liggen (zekere zolang je nog niet iets anders had geregeld)!
Officieel een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.
Officieel voortzetting/ hervatting van ab behandeling eisen.
Officieel een aansprakelijkheidsstelling indienen voor de eventuele op te lopen letselschade bij in gebreken blijven.
Nu zullen ze stellen dat hun niets is te verwijten omdat jij je hebt onttrokken aan verdere zorg (en dat is juridisch terecht want ze hebben nu geen kans gehad hun fout te herstellen).
De CBO Lyme richtlijn biedt ruimte voor voortzetting van behandeling in individuele gevallen.
Als zij dit weigeren is het aan hun om aan te tonen dat je bent genezen, en dat kunnen ze niet.
Het is verder jouw schuld niet, zo gaat het meestal bij Lyme.
Pas op voor zogenaamde alternatieve behandelaars, probeer alsnog ergens antibiotica te krijgen!
Je had in ieder geval moeten blijven liggen (zekere zolang je nog niet iets anders had geregeld)!
Officieel een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.
Officieel voortzetting/ hervatting van ab behandeling eisen.
Officieel een aansprakelijkheidsstelling indienen voor de eventuele op te lopen letselschade bij in gebreken blijven.
Nu zullen ze stellen dat hun niets is te verwijten omdat jij je hebt onttrokken aan verdere zorg (en dat is juridisch terecht want ze hebben nu geen kans gehad hun fout te herstellen).
De CBO Lyme richtlijn biedt ruimte voor voortzetting van behandeling in individuele gevallen.
Als zij dit weigeren is het aan hun om aan te tonen dat je bent genezen, en dat kunnen ze niet.
Het is verder jouw schuld niet, zo gaat het meestal bij Lyme.
Pas op voor zogenaamde alternatieve behandelaars, probeer alsnog ergens antibiotica te krijgen!
Hoi Femke,
Het is niet zo erg als ze boos kijken in het ziekenhuis, ikzelf moest ooit steeds voor zgn. longemfyseem iedere 3 mnd. naar het ziekenhuis.
Er werd veel geld aan mij verdient, achteraf bleek ik helemaal geen longemfyseem te hebben.
Toen ik de testen opvroeg bij de balie van het ziekenhuis en het met mijn huisarts besprak, bleek dat ik bij 2 van de 3 longtesten 100% goed scoorde, en voor de diagnose longemfyseem hoor je juist op alle 3 de testen slecht te scoren.
Ik ben 2 jaar lang voor niks steeds naar het ziekenhuis gegaan.
Ik ben toen ook op een gegeven moment gewoon weg gebleven, van mijn huisarts kreeg ik nog een keer een oproep, maar ik heb tel. uitgelegd dat ik geen behoefte meer had aan die onderzoeken, het had geen zin, ik werd er niet beter van.
Achteraf gewoon een goed besluit geweest, had ik het maar eerder gedaan.
Goede lyme artsen zijn er voldoende
In onderstaande link kun je een oproep doen:
viewforum.php?f=34
Het is niet zo erg als ze boos kijken in het ziekenhuis, ikzelf moest ooit steeds voor zgn. longemfyseem iedere 3 mnd. naar het ziekenhuis.
Er werd veel geld aan mij verdient, achteraf bleek ik helemaal geen longemfyseem te hebben.
Toen ik de testen opvroeg bij de balie van het ziekenhuis en het met mijn huisarts besprak, bleek dat ik bij 2 van de 3 longtesten 100% goed scoorde, en voor de diagnose longemfyseem hoor je juist op alle 3 de testen slecht te scoren.
Ik ben 2 jaar lang voor niks steeds naar het ziekenhuis gegaan.
Ik ben toen ook op een gegeven moment gewoon weg gebleven, van mijn huisarts kreeg ik nog een keer een oproep, maar ik heb tel. uitgelegd dat ik geen behoefte meer had aan die onderzoeken, het had geen zin, ik werd er niet beter van.
Achteraf gewoon een goed besluit geweest, had ik het maar eerder gedaan.
Goede lyme artsen zijn er voldoende
In onderstaande link kun je een oproep doen:
viewforum.php?f=34
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 18 Okt 2015, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Abx, hoe doe je dat dan?
Ik ben Belgische.
Ik ben ooit op de spoed opgestapt ( was gegaan, omdat ik de pijn niet meer trok en het was weekend, ik moest zo werken, de pijnstillers die ik had deden niks meer)voelde me uitgelachen door de dienstdoend arts...
Een stageair is toen achter me aan gelopen en ik mocht 1 WEEK later terugkomen voor een echo. ( Het betrof een peesontsteking, maar dit kon niet volgens de dienstdoende arts, want ik kon mijn arm nog omhoog doen...)
Ik bleek gelijk te hebben... Was een dubbele peesontsteking...
Femke, zoek op dit forum een lyme-arts, er is een speciaal topic voor.
Ik ben Belgische.
Ik ben ooit op de spoed opgestapt ( was gegaan, omdat ik de pijn niet meer trok en het was weekend, ik moest zo werken, de pijnstillers die ik had deden niks meer)voelde me uitgelachen door de dienstdoend arts...
Een stageair is toen achter me aan gelopen en ik mocht 1 WEEK later terugkomen voor een echo. ( Het betrof een peesontsteking, maar dit kon niet volgens de dienstdoende arts, want ik kon mijn arm nog omhoog doen...)
Ik bleek gelijk te hebben... Was een dubbele peesontsteking...
Femke, zoek op dit forum een lyme-arts, er is een speciaal topic voor.
Terug naar “Reguliere Behandeling”