Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het inderdaad een soort opstartreactie was want ik heb nu gelukkig geen last meer van het enorme wazig en dubbel zien.

Het waren uiteindelijk maar 2 lange ochtenden en later op die dagen was het minder en nu dus weer op 'normaal' niveau.
Uit de info die ik verder tegenkwam over oogklachten in relatie tot plaquenil lijkt dat bepaalde typische oogklachten vaak pas bij langer gebruik voorkomen, waarbij het ook aangeraden wordt om de ogen te laten nakijken bij een oogarts en dan bij bep. afwijkingen met de plaquenil te stoppen.
@San233, ik wist dat nog niet van het zonlicht, ik ben aan het uitproberen of dat bij mij ook nog verschil maakt. Ik kan meestal niet goed tegen fel licht en lig dan het beste een groot deel van de dag met de gordijnen een beetje dicht, al is dat met de 5 maanden ceftriaxon wel verbeterd.
@San233, wat heb jij verder gemerkt van de plaquenil?
Ik ben de laatste dagen nog duizeliger dan ik normaal al ben, wat meer radiculaire pijn dan ik normaal heb, slijm dat loskomt, en mijn brainfog is de laatste dagen verergerd, ik ben echt zooo sloooom en het lukt me ook niet om goed na te denken over de zinnen die ik typ. Het zou (alweer) een herx kunnen zijn. Ik probeer nu de toxines te binden en af te voeren met cholestyramine (half zakje per dag). Hopelijk gaat dit aan het einde van de week weer wat beter.
Josie