Plaquenil, last van wazig/dubbel zicht iemand?

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Josie

Plaquenil, last van wazig/dubbel zicht iemand?

Berichtdoor Josie » Do 28 Apr 2016, 09:26

Ik ben gisteren gestart met plaquenil 1x 200mg (bij de minocycline 2x 100mg) en heb sinds vanmorgen last van heel erg wazig zien. :shock: Ik kan dingen niet goed lokaliseren, grijp mis, ben er duizelig van, kan afstand niet inschatten, word daar ook weer misselijk van etc.
Ik kwam er wel wat info over tegen, maar kon daar even geen wijs uit. :?

Zijn hier mensen met de ervaring dat dit weer wegtrekt bij langer gebruik?
Ik wil er wel graag mee doorgaan... want ik heb nu al de indruk dat het ook gelijk wat positiefs doet, (eindelijk een keer) heerlijk geslapen en nauwelijks last van mijn maag bij wakker worden.

Josie

GM Greyhoundmum

Re: Plaquenil, last van wazig/dubbel zicht iemand?

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Vr 29 Apr 2016, 09:49

Hoi Josie,

Ik lees wel overal o.a bijsluiter info Plaquenil dat:

Plaquenil kan wazig zien en duizeligheid veroorzaken en ook misselijkheid. Misselijkheid heb je sowieso vaak als je last van je ogen hebt. Dat draaierig gevoel in je ogen zorgt er ook voor.

Kan je misschien je arts ook even vragen?

Misschien komt het omdat je pas bent begonnen ermee?

San233

Berichtdoor San233 » Za 30 Apr 2016, 20:29

Dag Josie,
Volgens mij is het bij Plaquenil vooral belangrijk dat je geen direct zonlicht in je ogen krijgt. Dus zonnebril en/of petje dragen. Bij fel zonlicht (ook binnenshuis) kreeg ik ook last van wazig zicht, maar verder niet. Hopelijk heb jij er ook minder last van als je de zon zoveel mogelijk mijdt. Sterkte ermee.

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 02 Mei 2016, 08:31

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik denk dat het inderdaad een soort opstartreactie was want ik heb nu gelukkig geen last meer van het enorme wazig en dubbel zien. :) Het waren uiteindelijk maar 2 lange ochtenden en later op die dagen was het minder en nu dus weer op 'normaal' niveau.

Uit de info die ik verder tegenkwam over oogklachten in relatie tot plaquenil lijkt dat bepaalde typische oogklachten vaak pas bij langer gebruik voorkomen, waarbij het ook aangeraden wordt om de ogen te laten nakijken bij een oogarts en dan bij bep. afwijkingen met de plaquenil te stoppen.

@San233, ik wist dat nog niet van het zonlicht, ik ben aan het uitproberen of dat bij mij ook nog verschil maakt. Ik kan meestal niet goed tegen fel licht en lig dan het beste een groot deel van de dag met de gordijnen een beetje dicht, al is dat met de 5 maanden ceftriaxon wel verbeterd.
@San233, wat heb jij verder gemerkt van de plaquenil?

Ik ben de laatste dagen nog duizeliger dan ik normaal al ben, wat meer radiculaire pijn dan ik normaal heb, slijm dat loskomt, en mijn brainfog is de laatste dagen verergerd, ik ben echt zooo sloooom en het lukt me ook niet om goed na te denken over de zinnen die ik typ. Het zou (alweer) een herx kunnen zijn. Ik probeer nu de toxines te binden en af te voeren met cholestyramine (half zakje per dag). Hopelijk gaat dit aan het einde van de week weer wat beter.

Josie

San233

Berichtdoor San233 » Wo 04 Mei 2016, 10:00

Hoi Josie,
Ik moet zeggen dat ik verder weinig gemerkt heb van de Plaquenil, zowel in positieve als in negatieve zin. Het zou de weerstand moeten verbeteren, maar voor mijn gevoel heb ik er niet veel aan gehad. Al is het moeilijk in te schatten natuurlijk wat zo'n medicijn precies doet, en al helemaal met alle wisselende Lyme-klachten.

Terug naar “Reguliere Behandeling”