Claritromycine en Tinidazole

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Josie

Re: Claritromycine en Tinidazole

Berichtdoor Josie » Za 12 Aug 2017, 10:15

@Sproetje, hoe gaat het met jouw behandeling?

Ik had een positieve LTT. En was naar aanleiding daarvan weer met clari en tini herstart.
Ik gebruikte 3x 250mg clari per dag en 500mg tini, ik heb dit de afgelopen maand gebruikt.

Verder verhogen naar 1000mg van beide zoals het plan was lukte me niet goed vanwege de bijwerkingen. Ik kreeg last van misselijkheid, braken en hoofdpijn bij het herhaaldelijk proberen van de hogere dosering.
Ik weeg maar iets meer dan 50 kilo, dus was de dosering die wel lukte ook nog prima.

Het heeft me wel weer geholpen, voel me weer een stukje krachtiger en wat stabieler. :)
Vooral bij de herstart was het effect opmerkelijk, binnen aan paar dagen wat meer energie en een prettig ontspannen gevoel in mijn benen, met minder pijn.

Ik ga nu verder met ceftriaxon per infuus voor korte tijd, in combinatie met azitromycine en afhankelijk van hoe dat gaat daar na een paar weken nog metronidazol of tinidazol bij. Daarna weer orale antibiotica, ik weet nog niet precies welke, dat is nog even afwachten en aankijken hoe het allemaal gaat en ook weer nieuwe onderzoeken laten doen.

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 12 Aug 2017, 19:41

Ik was al benieuwd naar je uitslagen.
Had je ook de CD57 erbij?

Verder denk ik ook dat het wel belangrijk is dat je het goed kunt blijven verdragen, meestal voel je dat zelf het beste aan.
En de dosis aan passen, hoger of lager
Het lichaamsgewicht zal er ook mee te maken hebben.

Bij mij gaat de hoge dosering clari bijzonder goed, ik reageer er nog steeds op, geeft verlichting en verder geen bijverschijnselen.
De hoge dosis tinidazol kon ik maar 8 dgn. volhouden.
Maar in die 8 dgn. wel verbeteringen, vooral in het hoofd.

Ben nu even weer in rust periode.

Heb binnenkort mino erbij, lage dosering, 3 keer 50 mg per dag, het zou een goede ab zijn voor het centrale zenuwstelsel en het hoofd.
En tevens een goede combinatie met claritromycine

Josie schreef:Ik ga nu verder met ceftriaxon per infuus voor korte tijd, in combinatie met azitromycine en afhankelijk van hoe dat gaat daar na een paar weken nog metronidazol of tinidazol bij. Daarna weer orale antibiotica, ik weet nog niet precies welke, dat is nog even afwachten en aankijken hoe het allemaal gaat en ook weer nieuwe onderzoeken laten doen.

Das mooi meegenomen.
Alles helpt, en per infuus is het denk ik minder zwaar voor je lichaam.
Ik denk toch ook dat ceftriaxon het beste middel is.

Ik las een onderzoek over pulsen met ceftriaxon, dat het na 4 puls dosissen alle spirocheten uit het petri schaaltje vernietigde.
Bij al die andere ab's heb je dat niet.
De combi's met tinidazol geven wel veel goede resultaten, maar nooit helemaal weg.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 13 Aug 2017, 20:39

Tijdens het gebruik van tinidazol worden de blebs ook meteen minder.
Ik maakte me al een beetje zorgen over die blebs, maar gelukkig is dat niet meer nodig:

An in vitro study of the susceptibility of mobile and cystic forms of Borrelia burgdorferi to tinidazole.
Int Microbiol, 7(2):139-40
Brorson O; Brorson SH.
2004

and the production of blebs was significantly reduced.

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 21 Aug 2017, 16:40

Sproetje schreef:Ik was al benieuwd naar je uitslagen.
Had je ook de CD57 erbij?

Nee geen CD57, ik heb zo mijn twijfels bij het nut daarvan. Voorheen was die bij mij ook niet opvallend laag ofzo.

Ik ga over een poosje de nanotrap test doen.

Sproetje schreef:Bij mij gaat de hoge dosering clari bijzonder goed, ik reageer er nog steeds op, geeft verlichting en verder geen bijverschijnselen.
De hoge dosis tinidazol kon ik maar 8 dgn. volhouden.
Maar in die 8 dgn. wel verbeteringen, vooral in het hoofd.

Ben nu even weer in rust periode.

Heb binnenkort mino erbij, lage dosering, 3 keer 50 mg per dag, het zou een goede ab zijn voor het centrale zenuwstelsel en het hoofd.
En tevens een goede combinatie met claritromycine

Superfijn dat je zo vooruit gaat Sproetje!
Neem je clari en mino?
Of clari, mino en tini?

Sproetje schreef:Ik denk toch ook dat ceftriaxon het beste middel is.

Het gaat ook om combinaties denk ik. Mijn huidige combi ceftriaxon-azitromycine-tinidazol bevalt me goed. De ceftriaxon pakt weer andere klachten aan. Ik heb voor het eerst sinds 10 jaar nu af en toe een lekker gevoel in mijn rug. :shock: :D

Misschien is het voor jou ook een mogelijkheid om ceftriaxon (of andere IV AB) hierna nog te proberen? Mits er nog sprake is van persisterende neuroborreliose. Als je eenmaal het reguliere circuit uit bent komt het meestal niet meer ‘vanzelf' op je pad.

In de PLEASE studie gingen alle patiënten vooruit van 2 wkn ceftriaxon, ook de patiënten die al eerder met AB behandeld waren en al lang ziek waren.

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 22 Aug 2017, 17:56

Josie schreef:Ik heb voor het eerst sinds 10 jaar nu af en toe een lekker gevoel in mijn rug.

Wat een genot hè?

Ik word ook steeds normaler

Josie

Berichtdoor Josie » Di 22 Aug 2017, 18:14

Haha, steeds normaler. :lol:

Best frustrerend heh, dat we beide eerst zo lang tevergeefs alternatief hebben rondgeshopt.
En nu pas tot de ontdekking komen dat langdurig AB ons het meeste helpt. :?

Je pb staat uit, ik kan daarom geen pb terugsturen.

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 29 Aug 2017, 19:14

Hoi Josie,

Nog een antwoord op de vraag:

Josie schreef:Superfijn dat je zo vooruit gaat Sproetje! Neem je clari en mino?Of clari, mino en tini?

Miss. een beetje late reactie, maar de mino geeft nogal herxen, vooral in het hoofd.
Maar ook boven in de rug en linker nek gedeelte en linker arm, maar vooral het hoofd.

Heb mino, clari en tini samen
Eerst een week mino en clari, dan 14 dagen lang tinidazole erbij 2 maal daags 250 mg.
Die tinidazol gaat 14 dagen wel en dan weer 14 dagen niet.
Dit omdat tini pas na 14 dgn. gaat pieken.
Dat is het schema van dr. W.B:

http://www.praxis-berghoff.de/dokumente ... der_LB.pdf

- edit door de moderator: naam behandelaar gewijzigd in eerste letter voor- en achternaam -

Terug naar “Reguliere Behandeling”