Tijdens antibiotica kuur

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Henriëtte

Re: Tijdens antibiotica kuur

Berichtdoor Henriëtte » Zo 15 Okt 2017, 07:36

Publicatie m.b.t. Zitromax

http://lymediseaseguide.net/zithromax-f ... g-from-fda

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 15 Okt 2017, 15:43

Nu ook al zitromax?

Op de site v.h. CDC staat tegenwoordig ook dat je van ceftriaxon dood kunt gaan als je lyme hebt.

Tja, wat willen ze dan: een hartafwijking krijgen met ab of een hartafwijking zonder ab door de spirocheet? :roll:

Bovendien is het een studie uitgevoerd door Pfizer zelf:

Pfizer Study Links Zithromax to Patient Deaths

Zou ik niet al te veel waarde aan hechten eerlijk gezegd.
Linked Inn staat vol met dat soort beweringen uit de hoek van verschillende farmaceutische bedrijven.

Ook worden genoemd de ab's uit de macroliden groep.
Wil nu net toevallig dat Claritromycine mijn BNP + oedeem deed wegnemen.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 15 Okt 2017, 16:39

We moeten ons niet in het harnas laten jagen door dat soort berichten.
Sinds ik weer de combinatie Claritromycine en Plaquenil neem begin ik een stuk op te knappen.
Volhouden maar!

Henriëtte

hope

Berichtdoor hope » Ma 16 Okt 2017, 05:46

Ik duim!

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 30 Nov 2017, 19:03

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 30 Nov 2017, 19:13

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 01 Dec 2017, 18:42

Henriëtte schreef:Antibiotica

https://www.sbaweb.nl/media/docs/samenv ... iotica.pdf

Henriëtte

Heel erg bedankt voor het plaatsen, staat veel belangrijke informatie in die ik nog niet kende, zoals deze:

Soms kan een antibioticum een bacterie alleen doden als het zich in een groeifase bevindt, zoals penicilline

Zou daarom penicilline worden gebruikt bij lyme?
Ook wordt er beschreven dat de dosering hoog genoeg moet zijn.

En deze:

Interactie met andere geneesmiddelen Magnesium-, bismut-, aluminium-, calcium-, zink- en ijzerbevattende preparaten verminderen de opname van oraal toegediende tetracyclinen zoals doxycycline en minocycline. De combinatie moet vermeden worden of anders moet het antibioticum ten minste twee uur vóór deze preparaten ingenomen worden.

Tijdens mijn antibioticum gebruik ik ook geen kurkuma.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 01 Dec 2017, 22:29

Wat mij ook (weer) opviel is dat beschreven wordt dat Doxy er enkel voor zorgt dat de bacterie zich niet vermeerderd.
Dus eigenlijk wordt er niets opgeruimd en enkel de groei tegen houdt.
Het verdient ook aanbeveling om tijdsafstand tussen vitamines en probiotica inname aan te houden.
Wat ik in de antibioticalijst mis is; Plaquenil oftewel Hydroxychloroquinesulfaat.

Strikt genomen zijn malariamiddelen geen antibiotica, maar synthetische middelen die alleen werkzaam zijn tegen malariaparasieten, de verwekkers van malaria. Ze zijn dus niet werkzaam tegen virussen, bacteriën of schimmels. Malariaparasieten behoren namelijk tot de zogenaamde protozoa, ééncellige (spore)diertjes die vele malen groter zijn dan bacteriën maar toch nog tot de micro-organismen behoren omdat ze niet met het blote oog zichtbaar zijn. Voor de acute malariabehandeling komen in aanmerking artemether/lumefantrine (Riamet®), artemotil (Artecef®), artenimol/piperaquine (Eurartesim®), *atovaquon/proguanil (merkloos, Malarone®), *chloroquine(A-CQ 100®), *hydroxychloroquine (merkloos, Plaquenil®), kinine (merkloos, A-QS 200®, Kinine FNA), *mefloquine (Lariam®), primaquine (A-PQ 30®) en pyrimethamine (Daraprim®).

Voor mensen die bloedverdunners gebruiken: let op interactie m.b.t. sommige a.b. soorten.

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 03 Dec 2017, 16:51

"Wat mij ook (weer) opviel is dat beschreven wordt dat Doxy er enkel voor zorgt dat de bacterie zich niet vermeerderd.
Dus eigenlijk wordt er niets opgeruimd en enkel de groei tegen houdt."

Ja, dat is denk ik ook waarom doxy bij mij helemaal niets deed.
Waarom het toch steeds wordt voorgeschreven is voor mij nog steeds de vraag.
Misschien voor late lyme, omdat men aan iets anders denkt, miss. co infecties?
En bij lyme helemaal in het begin zal het miss. de reden zijn dat er nog steeds wordt gedacht dat je immuunsysteem de rest wel opruimt.
Maar vergeten wordt dat de spirocheet sneller zwemt dan de snelste neutrofiel:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/182 ... $=activity

En dat ie intracellulair kan gaan om je immuunsysteem te omzeilen, dat zal ie wel vrij snel doen, of zich misschien oprollen tot een "round bodie" vorm, en daaruit komen nu juist alleen nog maar meer spirocheten op een goed moment.

Bovendien moet je lichaam eerst nog B en T cellen aanmaken, hoelang dat precies duurt weet ik niet, maar tegen de tijd dat die gemaakt zijn is dat beestje allang ergens waar ie lekker rustig zichzelf op z'n gemakje kan voortplanten.

En dat de spirocheet al binnen 2 uur (en binnen 4 uur 8% v.d. spirocheten) de weg door de hersen bloedbarrière weet te vinden
Wanneer die zich vastgezogen heeft op je hoofd, of in je nek gaat het misschien nog wel sneller.

Dan heb je niets aan doxycycline

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 03 Dec 2017, 18:32

Sproetje schreef; Ja, dat is denk ik ook waarom doxy bij mij helemaal niets deed.

Vorig jaar een half jaar een Doxy-kuur gehad maar bij mij deed het helemaal niets en het ergste was dat zich tijdens die kuur de ene na de andere kraakbeenontsteking voordeed en zich alsmaar uitbreidde.
Voor mij geen Doxy meer! :x

Henriëtte

Terug naar “Reguliere Behandeling”