Claritromycine en Tinidazole

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Sproetje

Claritromycine en Tinidazole

Berichtdoor Sproetje » Di 14 Feb 2017, 16:38

Heb de eerste maand Claryttomycine 2 maal daags 500 mg met 14 dagen tinidazole 1 maal daags 250 mg erop zitten, en kan mijn linker arm weer omhoog krijgen.
Die zat n.l. de laatste tijd vast geklonken aan mijn romp ( :?: )
De speldenprikken in mijn schouders en linker kant v.d. nek zijn nu ook weg.
De rare bulten die ik had opgelopen een half jaar geleden in het weefsel v.d. onderbenen zijn vertrokken.
Zelfs het zicht en de spraak is verbeterd.
Ook heb ik meer kracht en energie

Maar nog wel last van mijn hoofd, hoewel iets minder maar toch

Nu een week stoppen, maar als het weer erger wordt moet ik gewoon weer beginnen met dezelfde dosis.

Verder was de bloeduitslag binnen, die is nog vóór de ab afgenomen.
De vitamine D3 is te laag, staat op 10 en moet minstens 50 of iig 80 zijn, dat zei de arts
Het gekke is dat het in 2014 nog goed was.

Nu ook aan de D3 supplementen 2 maal daags 5000iu

Dat was eigenlijk het enige afwijkende aan die uitslag, en een iets te hoge witte bloedlichaampjes, maar dat had ik altijd al.

Josie

Re: Claritromycine en Tinidazole

Berichtdoor Josie » Wo 15 Feb 2017, 08:14

Wat fijn Sproetje! :D En bedankt voor het delen!
Ik had ook baat bij die combi.
Begrijp ik het goed dat je een halve tablet tinidazol per dag nam?

Josie

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 15 Feb 2017, 14:36

@Sproetje,
Goed te horen dat de AB combinatie goed is aangeslagen. Duimen voor verdere en blijvende verbetering!
Sproetje schreef:De vitamine D3 is te laag, staat op 10 en moet minstens 50 of iig 80 zijn, dat zei de arts
Het gekke is dat het in 2014 nog goed was.

Nu ook aan de D3 supplementen 2 maal daags 5000iu
De vitamine D waarde van 10 is erg laag. Het klopt dat de vitamine D rond de 80 moet zijn mijn behandelende internisten houden de nieuwste richtlijn aan van tussen de 100 - 150.
Is de actieve vitamine D 1.25 ook nog getest?
Ik meen mij te herinneren dat de vitamine D in 2015 viewtopic.php?f=31&t=700&start=20 ook te laag was?
Sterkte gewenst.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 15 Feb 2017, 16:17

Dank je wel Josie, voor je steun.

Josie schreef:Begrijp ik het goed dat je een halve tablet tinidazol per dag nam?

Ja, een halve
Denk je dat het te weinig is?

Maar ik zag dat ik nu 16 tabletjes toegestuurd heb gekregen.
Als het voor 14 dagen is bedoelt, dan wordt het deze keer wel 500 mg per dag.
Of zou ik een maand lang 250 mg per dag moeten nemen?
Ik ga morgen meteen even bellen.

Trouwens ik moet ook opletten dat ik voldoende claritromycine v.d. apotheek meekrijg.
Ze hadden nu een week vergeten.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 15 Feb 2017, 19:00

Sproetje schreef:
Josie schreef: Begrijp ik het goed dat je een halve tablet tinidazol per dag nam?

Ja, een halve
Denk je dat het te weinig is?

Weet ik niet. Aan de ene kant denk ik: we willen ze niet kietelen maar killen. :mrgreen:

Tegelijkertijd kan (te vroeg) een hoge dosering misschien te veel bijwerkingen of een te zware herx geven, dat verschilt per individu. Je arts zal het wel afgewogen hebben.

Mijn eerste kuur met tinidazol was ook met een halve (250mg) per dag en daarna een tijd 1 per dag. Volgens mij had ik ook een tijdje 3 dagen wel en dan 4 dagen niet en zo weken achterelkaar. Ik reageerde destijds al hevig op die 250mg, heviger dan nu bij 1000mg per dag. De resultaten die ik er nu mee boek zijn groter.

Ik heb baat gehad bij de combi met claritromycine. In een week opgebouwd naar 2x 500mg claritromycine en 2x 500mg tinidazol en ruim een maand gebruikt.

Ze hebben een interactie met elkaar waarbij de spiegel van tinidazol wat hoger kan worden. Dat is wel iets om in de gaten te houden. Dit merkte ik zelf aan misselijkheid en erge hoofdpijn (bijwerkingen). Ik sloeg daarom 1 innamemoment van de tinidazol per 3 dagen over dat zorgde er dan voor dat die bijwerkingen weer grotendeels verdwenen en ik de kuur vol kon blijven houden.

Na de herx die ik in de eerste week had heb ik aanhoudende lichte verbeteringen in energie, nadenken, zenuwpijn, maag/darm en RLS.

Sproetje schreef:Trouwens ik moet ook opletten dat ik voldoende claritromycine v.d. apotheek meekrijg.

:shock:

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 16 Feb 2017, 15:41

Ik merk geen bijwerkingen van tinidazol en ook niet van claritromycine
Wel de 4e avond na inname van claritromycine tot diep in de nacht een herx gehad, dwz. de klachten die ik al had vóór de ab werden ineens veel erger, maar ook wel aardig heel veel erger.
De volgende dag was het weg, en het bleef weg :)

Tinidazol kan ik goed verdragen, merk alleen dat het in mijn hoofd en in de rug gaat zitten.

Josie schreef:
Sproetje schreef:

:shock:

Josie

Tot overmaat van ramp zag ik dat ze ook nog eens het verkeerde merk hadden meegegeven, nl dat van ranbaxy, en ik kreeg eerst altijd van Sandoz
Was nog een heel gedoe om het goede merk weer te krijgen.

wombat

Berichtdoor wombat » Wo 22 Feb 2017, 12:15

Hallo Sproetje,

Was het niet kunnen heffen van jouw arm ook te wijten aan een neuritis of aan tendinitis of beiden ?
Had jij ook amyotrofie ?

domi

Berichtdoor domi » Wo 22 Feb 2017, 15:50

Dag Sproetje,
wat de Tinidazole betreft, blijkt hetzelfde te zijn als Fasigyn?
De dokter schreef het ook voor, maar is op dit moment blijkbaar moeilijk te krijgen hier in de Belgische en is nu in internationale apotheek besteld...
Enig idee welke jij juist nam? En de kostprijs?
Groetjes
Doke

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 23 Feb 2017, 16:40

wombat schreef:Hallo Sproetje,

Was het niet kunnen heffen van jouw arm ook te wijten aan een neuritis of aan tendinitis of beiden ?
Had jij ook amyotrofie ?

Eerlijk gezegd dacht ik zelf altijd aan neuritis, vooral ook omdat het nu sinds de claritromycine weg blijft.
Ik ben nooit naar een neuroloog geweest, wel een verwijsbrief gehad, maar ik was bang dat er niets zou worden gevonden

Maar nu ik over amyotrofie lees denk ik dat het heel goed zou kunnen.
Ik heb altijd het idee gehad dat mijn immuunsysteem te hard werkte, ik heb ook snel last van verhogingen.

Heb jij de diagnose amyotrofie?
Of heb je soortgelijke klachten?
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 23 Feb 2017, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 23 Feb 2017, 17:32

domi schreef:Dag Sproetje,
wat de Tinidazole betreft, blijkt hetzelfde te zijn als Fasigyn?
De dokter schreef het ook voor, maar is op dit moment blijkbaar moeilijk te krijgen hier in de Belgische en is nu in internationale apotheek besteld...
Enig idee welke jij juist nam? En de kostprijs?
Groetjes
Doke

Mijn arts bestelt het voor mij en stuurt het naar me op.
Op het doosje staat: Trimonase.
Misschien is fasigyn een generiek middel geworden, het wordt gefabriceerd door Pfizer.
Wat het precies kost weet ik niet, ik heb de rekening hiervan nog niet helemaal goed bekeken.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 23 Feb 2017, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Reguliere Behandeling”