Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en moet aan de doxycyxline ivm een waarschijnlijke lyme-infectie.
Ik vraag me twee dingen af
- Hoe gaan andere mensen om met het niet in de zon mogen met doxycyline? Ik heb wat horrorverhalen gelezen over heftige verbrandingen in reactie op doxy van mensen die echt maar heel kort in de zon waren en dat heeft me nogal angstig gemaakt.
Ik vind het vooruitzicht dat ik weken niet naar buiten kan, tenzij helemaal ingepakt, niet echt fijn.
Moet daglicht totaal vermeden worden of is het allemaal minder heftig? Hoe weet je of je gevoelig voor de zon wordt gemaakt door de doxycycline?
Is het alleen direct zonlicht dat vermeden moet worden of meer dan dat?
Ook vraag ik me af of een dosering van 200 mg doxy toereikend is of dat het te laag is.
Ik heb in 2007 ook Lyme gehad en toen hielp de doxycycline eigenlijk helemaal niet. Het is toen uiteindelijk een infuus geweest da me ervan heeft geholpen (waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben). Ik weet niet meer hoe ik toen op zon reageerde of daarmee om ging.
Heel erg bedankt alvast!
hoogte doxycycline en zon
Re: hoogte doxycycline en zon
Meh... Ik had er helemaal geen last van. Ik zou je er dus ook niet al te druk om maken.
Kijk het gewoon even aan. Je merkt snel genoeg of je sneller verbrand of niet.
Worst case moet je even uit de directe zon blijven. Het is echt niet zo dat je niet naar buiten kunt hoor
En als je er vorige keer niks van hebt gemerkt, dan zal er nu vast ook niets aan de hand zijn.
Kijk het gewoon even aan. Je merkt snel genoeg of je sneller verbrand of niet.
Worst case moet je even uit de directe zon blijven. Het is echt niet zo dat je niet naar buiten kunt hoor

En als je er vorige keer niks van hebt gemerkt, dan zal er nu vast ook niets aan de hand zijn.
Re: hoogte doxycycline en zon
Ik kan goed tegen de zon
Maar tijdens kuur dacht ik dat gezicht, neus en hoofd in brand stonden bij zon op Mn gezicht, werd er misselijk van
Gehele twee weken ook met zwaar rode verbrande neus gelopen ondanks smeren
Het was niet prettig
Maar tijdens kuur dacht ik dat gezicht, neus en hoofd in brand stonden bij zon op Mn gezicht, werd er misselijk van
Gehele twee weken ook met zwaar rode verbrande neus gelopen ondanks smeren
Het was niet prettig
Terug naar “Reguliere Behandeling”