Flagyl / Metronidazol

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
kiki

Flagyl / Metronidazol

Berichtdoor kiki » Di 22 Mei 2018, 11:54

Ik heb volgend behandelplan gekregen van mijn lyme-arts :

6 dagen 2 x 500 mg Flagyl (metronidazol)
dan 3 weken pauze
daarna opnieuw 6 dagen 2 x 500 mg flagyl
weer 3 weken pauze
dan op consultatie

Ik ben nu aan het einde van de 3 weken pauze na de eerste keer van 6 dagen.
En ik voel me nog steeds verschrikkelijk ! Dood-, doodmoe. Je kan me echt zo bijeenvegen. Héél héél slaperig.
Ik zie er dan ook enorm tegenop om morgen weer te starten met kuur twee.

Bijna een jaar geleden heb ik flagyl onder de vorm van infusen gehad, en daar had ik nauwelijks last van.
Maar nu dus pilletjes... onder andere omdat er nog slechte bacteriën in mijn darmen zouden zitten die dan ineens mee opgeruimd worden.

Enkele maanden geleden reageerde ik ook zo sterk op normix. Toen had ik een mail gestuurd naar mijn arts, maar die toonde weinig medelijden. Dat ik reactie voel, is voor hem net een goed teken dat er vanalles gebeurt in mijn lichaam...

Heeft iemand advies voor me ? Tips om me beter te voelen ?
Wel of niet starten met kuur twee ?
Ik wil wel van heel die lyme vanaf, maar zo is de behandeling allesbehalve draaglijk :cry:

Josie

Re: Flagyl / Metronidazol

Berichtdoor Josie » Do 12 Jul 2018, 17:25

Kiki, je bericht is al wat ouder zie ik... :?
Hoe gaat het nu?
Als je alleen metronidazol gebruikt dan loop je het risico dat je alleen de cystes aanpakt en er vervolgens eigenlijk méér vrije spirocheten in je lichaam zitten. Bij lyme moet metronidazol altijd in combinatie mét een ander antibioticum gegeven worden. Grote kans dat je je dan al veel beter gaat voelen!

Josie

Terug naar “Reguliere Behandeling”