Hallo, 4 jaar geleden via pro health gediagnosticeerd met Lyme via de Melissa ltt.
Veel tijd is voorbij gegaan en heb er erg veel last van gehad. Alles is altijd afgewimpeld geweest en heb niet eens 1 kuur antibiotica gehad in al die tijd. Gezien een behandeling als deze wat niet vergoed wordt door een verzekeringsmaatschappij praktisch niet te betalen is voor een 22 jarig persoon heb ik via Xi'an antibiotica laten leveren. Redelijk goedkoop maar de antibiotica is wel puur en mijn tandontsteking wat ik al 3 jaar had wat ook 'niets' was is na 2 weken al verdwenen! Alleen vroeg ik me af: 1 zijn bepaalde supplementen noodzakelijk gezien dapsone bloedarmoede kan veroorzaken etc.. verder gebruik ik Lions mane mushroom, ashwaganda, Organo olie, vit c, ijzer, cats claw. Gaan deze supplementen samen met deze antibiotica? Verder vroeg ik me ook af hoe ik deze het best 'pulse' roteer? Iemand ervaring met deze combinatie? Ik heb hier erg interessante artikels over gelezen en na 3 weken merk ik een overduidelijk verschil alleen hoop ik natuurlijk dat het blijvend is en geen remissie! Ik denk dat dit wel 'de' combo is om te proberen en als dit niet werkt dan weet ik vrijwel zeker dat ik er gewoon mee moet leven! Alleen jammer dat je alles zelf moet uitzoeken wat wel en niet werkt en hoe het zit met het targeten van de spirocheten maar ook de biofilms etc... Ik heb een grote gok gewaagd door medicatie via zo een gevaarlijke weg te kopen maar gelukkig is het wel puur! Als iemand enig advies of wat dan ook heeft hoor ik het graag!
Doxy + dapsone + rifamphin
Re: Doxy + dapsone + rifamphin
Ik kan je niet adviseren over de pulsering. Dit blijft vaak trial and error voor veel patienten.
Rifampicine vond ik zelf altijd een fijne antibiotica, vooral voor neurologische klachten. Houdt wel rekening met donker gekleurde urine en het feit dat het CYP450 enzymen in de lever verhoogd. Daardoor worden medicijnen (en ook rifampicine zelf) sneller afgebroken en kan de werking dus verminderen. Hoe zich dat verhoud met dapson en doxy durf ik niet te zeggen.
Doxy kun je het beste niet tegelijk samen nemen met je mineralen (zoals ijzer).
Het is natuurlijk erg fijn dat je verbeteringen ervaart. En ik hoop zeker dat je hierdoor van de lyme geneest. Maar weet ook dat als dit niet werkt er nog genoeg andere dingen zijn die kunnen bijdragen aan een betere kwaliteit van leven.
Mijn ervaring met antibiotica via internet is best positief. Slechts 1 batch is door de douane in beslag genomen na controle. Overigens maakt het qua geld niet heel veel verschil of je het in Nederland via een natuurarts verkrijgt (en dus consultkosten hebt, maar de antibiotica vergoed door de zorgverzekering), of dat je het via internet in het buitenland besteld. Uiteraard is het soms lastiger om medewerking van een natuurarts voor een uitgebreid antibiotica protocol te krijgen, dus dan kan het soms handiger zijn om gewoon zelf maar te bestellen. Maar dingen als rifampicine, doxy, mino, clarithromycine, azithromycine en metronidazole kreeg ik vaak zonder problemen ook via natuurartsen.
Rifampicine vond ik zelf altijd een fijne antibiotica, vooral voor neurologische klachten. Houdt wel rekening met donker gekleurde urine en het feit dat het CYP450 enzymen in de lever verhoogd. Daardoor worden medicijnen (en ook rifampicine zelf) sneller afgebroken en kan de werking dus verminderen. Hoe zich dat verhoud met dapson en doxy durf ik niet te zeggen.
Doxy kun je het beste niet tegelijk samen nemen met je mineralen (zoals ijzer).
Het is natuurlijk erg fijn dat je verbeteringen ervaart. En ik hoop zeker dat je hierdoor van de lyme geneest. Maar weet ook dat als dit niet werkt er nog genoeg andere dingen zijn die kunnen bijdragen aan een betere kwaliteit van leven.
Mijn ervaring met antibiotica via internet is best positief. Slechts 1 batch is door de douane in beslag genomen na controle. Overigens maakt het qua geld niet heel veel verschil of je het in Nederland via een natuurarts verkrijgt (en dus consultkosten hebt, maar de antibiotica vergoed door de zorgverzekering), of dat je het via internet in het buitenland besteld. Uiteraard is het soms lastiger om medewerking van een natuurarts voor een uitgebreid antibiotica protocol te krijgen, dus dan kan het soms handiger zijn om gewoon zelf maar te bestellen. Maar dingen als rifampicine, doxy, mino, clarithromycine, azithromycine en metronidazole kreeg ik vaak zonder problemen ook via natuurartsen.
Re: Doxy + dapsone + rifamphin
heb je de bloed-uitslag met je huisarts besproken?
soms willen ze dan ook wel eens antibiotica voorschrijven
soms willen ze dan ook wel eens antibiotica voorschrijven
Terug naar “Reguliere Behandeling”