Tinidazol slecht verkrijgbaar

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Josie

Tinidazol slecht verkrijgbaar

Berichtdoor Josie » Wo 11 Nov 2015, 12:47

Aan Tinidazol (Fasigyn) is, zelfs met recept, moeilijk aan te komen.
In Nederland is het op dit moment niet (meer) op de markt. (het is duurder dan metronidazol)
En bij de Belgische apotheek waar ik het de vorige keren van kreeg, kan ik het nu ook niet meer krijgen. :?

Voor de Belgen onder ons: Kunnen jullie het wel gewoon in België krijgen?

Ik heb de bestelling nu lopen via mijn eigen apotheek bij de Internationale apotheek in Venlo, met de benodigde artsenverklaring voor de inspectie voor de gezondheidszorg.
En ook nog bij een apotheek in Italië.
Maar heb tot nu toe nog steeds niets ontvangen. :(

Hebben jullie daar ook zo'n gedoe mee? Zijn er misschien betere 'adresjes'?

Ik begin nogal ongeduldig te worden want ik zit nu al ruim een week zonder en ga meteen achteruit (vooral maagklachten en moeite met eten) en het lukt me maar niet om wat vaart te krijgen in de levering. :(
Ik heb echt veel baat bij dat middel!
En Metronidazol wat wel in NL verkrijgbaar is geeft meer bijwerkingen en is minder effectief dan Tinidazol.

Josie

Eus

Re: Tinidazol slecht verkrijgbaar

Berichtdoor Eus » Wo 11 Nov 2015, 13:45

Ik bestelde het hier;
http://www.pharmades.be/documents/home/ ... ml?lang=nl Je zou kunnen informeren of zij kunnen leveren.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 11 Nov 2015, 14:21

Hoi Eus,

Hoe lang is dat geleden?
Volgens mijn arts kan het daar sinds een paar maanden niet meer, kan het daar nu weer wel?
Ik had het voorheen ook van die apotheek. Daar betaalde ik € 125,60 voor 64 tabletten van 500mg.
Weet je nog of jij het vergoed kreeg?

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 11 Nov 2015, 15:07

Het laatste jaar heb ik niet meer besteld bij Polderstad Apotheek. Ik bestelde het voor het eerst daar in 2007 (ivm parasitaire infectie), toen kreeg ik het vergoed. De laatste keer dat ik het vergoed kreeg was volgens mij 2013 of 2014.

Is dit iets; http://www.120mg.com/catalog/Antibiotics/Fasigyne.htm?c

In juli heb ik het hier gehaald; http://www.volksapotheek.be/ Ik kreeg toen 3 pakjes mee, de rest moest besteld worden.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 11 Nov 2015, 16:04

Josie schreef:Aan Tinidazol (Fasigyn) is, zelfs met recept, moeilijk aan te komen.

Ik had een PCR ontlasting onderzoek laten doen via mijn huisarts voor darmparasieten.
Hij wilde mij tinidazol voorschrijven, maar omdat ik had begrepen dat dit middel heel snel resistentie geeft had ik gevraagd voor clioquinol
De kans dat je alle darmparasieten kwijt raakt is sowieso niet 100% en het is nog vervelender wanneer je met resistente parasieten blijft zitten.
http://www.praktijkvanas.nl/contact.htm
Stel je voor dat je met een resistente dientamoeba of giardia blijft zitten, kom je na tinidazol dan niet meer van af.
Verder kreeg ik van iemand op het lymenet nog goede linken om door te nemen:

https://www.nlm.nih.gov/medlineplus/dru ... 04036.html
http://www.pfizer.com/files/products/ma ... Z00571.pdf

Josie schreef:Hebben jullie daar ook zo'n gedoe mee?

Nee, ik kon het dus gewoon krijgen via de huisarts.

Josie schreef:Zijn er misschien betere 'adresjes'?

Wat bedoel je met "adresjes".
Je hebt toch een lyme arts?

Misschien dat de ene apotheek het wel in voorraad heeft, en de andere niet.
In dat geval zou je eigen apotheek het in het buitenland gaan bestellen, dan kun je denk ik beter naar je eigen apotheek gaan met jouw recept.
Je arts weet het toch ook wel?
Ik moest op mijn clioquinol ook een tijdje wachten voordat een andere apotheek het klaar had gemaakt.
Dat had mijn huisarts er gewoon bij gezegd destijds.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 12 Nov 2015, 16:33

@Josie,

Ik heb Tinidazol gewoon bij de apotheek in Belgie gekocht; ik dacht het bij Nederlandse apotheken niet verkrijgbaar was...?

Helaas krijg ik die medicatie uit het buitenland niet vergoed net als de LTT bloedtesten en co-infectie testen.

Het middel werkt overigens wel bij mij, ik merk er verschil van.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 16 Nov 2015, 15:00

Ik begrijp niet hoe het kan dat jullie het zelf moeten bestellen.
Voor zover als ik weet krijg je de medicijnen mee tijdens het consult van je lymearts.
Soms wordt het na gestuurd en dan krijg je het later per post.
Zo gaat het bij mij iig wel, en ik hoor van andere lymepatiënten dat het bij hun net zo gaat.

Josie, misschien is het goed als je dit overlegt met je lyme arts, hij/zij zal je kunnen helpen.
of een andere lyme arts zoeken?

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 16 Nov 2015, 17:36

Dankjewel voor jullie reacties, erg bruikbaar voor me! Ik ben even te moe/ziek/druk om te reageren... Ben in overleg met artsen, apotheken, zorgverzekering etc. Later meer...

Josie

hope

Berichtdoor hope » Ma 16 Nov 2015, 20:58

Ik moet ook alles zelf bij de apotheek halen. Behalve een die in een baxter moest en rechtstreeks van Duitsland kwam.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 25 Nov 2015, 09:43

Ik heb de tinidazol inmiddels binnen! :D Heeft toch ruim een maand geduurd. Ik ging achteruit. Doordat ik zo lang moest wachten heb ik het behandelplan weer volledig omgegooid dus heb de tinidazol nu ook nog even niet nodig. :?

Het lukte uiteindelijk via mijn eigen apotheek bij de internationale apotheek IP-pharmacy Venlo.
Veel gedoe met de samenwerking tussen mijn arts en mijn eigen apotheek en tussen mijn apotheek en de internationale apotheek. Toen mijn eigen apotheek het uiteindelijk binnen had van IP wilden ze het niet bezorgen het moest eerst afgerekend worden omdat het niet vergoed werd. :x Maar ik had op dat moment niemand die voor me naar de apotheek kon (zelf te ziek), dus dat duurde weer nog langer.

VerlorengezondheidM schreef:@Josie,

Ik heb Tinidazol gewoon bij de apotheek in Belgie gekocht; ik dacht het bij Nederlandse apotheken niet verkrijgbaar was...?

Helaas krijg ik die medicatie uit het buitenland niet vergoed net als de LTT bloedtesten en co-infectie testen.

Het middel werkt overigens wel bij mij, ik merk er verschil van.

Groetjes VGM

Dankje VGM! In België had ook moeten kunnen lukken. Ik denk dat dat voor mijn volgende kuur een betere (directer) optie is.

Eus schreef:Het laatste jaar heb ik niet meer besteld bij Polderstad Apotheek. Ik bestelde het voor het eerst daar in 2007 (ivm parasitaire infectie), toen kreeg ik het vergoed. De laatste keer dat ik het vergoed kreeg was volgens mij 2013 of 2014.

Is dit iets; http://www.120mg.com/catalog/Antibiotics/Fasigyne.htm?c

In juli heb ik het hier gehaald; http://www.volksapotheek.be/ Ik kreeg toen 3 pakjes mee, de rest moest besteld worden.

Dankje Eus!
Bezorgen de volksapotheek en pharmades vanuit België of moest je het zelf halen? (handig om te weten voor mijn volgende kuur)

Sproetje schreef:Ik begrijp niet hoe het kan dat jullie het zelf moeten bestellen.
Voor zover als ik weet krijg je de medicijnen mee tijdens het consult van je lymearts.
Soms wordt het na gestuurd en dan krijg je het later per post.
Zo gaat het bij mij iig wel, en ik hoor van andere lymepatiënten dat het bij hun net zo gaat.

Zo ging het bij mij voorheen ook, maar sinds een paar maanden kan dat volgens mijn arts niet meer.
Bijzonder dat jij het via je huisarts kreeg. Het is in Nederland niet meer op de markt. Ik gebruik het maanden achter elkaar. Ik gebruikte de eerste maanden met tussenpozen 500mg per dag, en de laatste paar maanden met tussenpozen 1000mg per dag. Het is voor mij superspul. Ik gebruik het zowel (vooral) tegen de round-body vormen van de borrelia i.c.m. andere ab als tegen mijn Giardia Lamblia infectie. Zonder voel ik me gewoon slechter. Maar ik heb nu, ook doordat ik zo lang moest wachten mijn plannen weer omgegooid. Ik ga de tinidazol pas weer over een paar maanden toevoegen.

Josie

Terug naar “Reguliere Behandeling”