UItslag Lyme

Toon61

UItslag Lyme

Berichtdoor Toon61 » Wo 25 Mei 2016, 18:03

Ik heb de uitslag Lyme gekregen vandaag , ik dacht er zelf ook aan hoor , vorig jaar een beet gehad .
Ik ben ermee naar de dokter gegaan , ondanks een rood kringetje deed hij niks , ik vroeg nog moet ik geen AB hebben voor 4 weken
Ik kreeg als antwoord , nee hoor , het stelt niks voor .

Het begon met pijn in de kuiten in allebij de benen , ik sloeg er weinig aandacht op hoor , maar langzaam werd het erger .
De buitenzijde van de knie ging zeer doen , toen de hele knie aan de linker kant , ik bleef er nog een week of 4 mee lopen , de dokter deed niks , die zei je moet naar de therapeut , dus ik daar naar toe , hij heeft staan te trekken en zo , ik dacht het gaat de goede kant op , maar niks was minder waar .
Toen ik daags erna wakker werd was mijn knie vuur en vuur rood , en zeer dat het deed , het viel niet te harden , dus naar de dokter toe , er zat een plaatsvervanger , die me meteen door stuurde naar een orthopeed , waar ik al een uur later kon komen .
Ik met mijn vrouw daar naar toe , ik trok mijn broek uit , hij keek me aan , en de man zei , over twee uur zien we mekaar weer op de ok
Die knie moest gespoeld worden natuurlijk , hij nam vocht af om op te sturen .
Na de ok heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de infuus , toen ik weg mocht deed mijn andere knie ook steeds zeerder .

Twee dagen na ontslag ziekenhuis was ik weer terug bij de orthopeed met de rechterknie , die heel en heel dik was , hij zei meteen , dat kan niet er is iets anders , ik zal je knie leeg maken en een verdoving erin zetten , ik neem dadelijk meteen contact op met mijn vriend hier die is reumatoloog .
Ik zei dat is goed hoor , ik kon na een week komen bij de man , na weer heel veel pillen te hebben geslikt , 4 maaldaags morfine 10 mg 2 maal dicloflenac 100 mg en 8 paracetamol , maar de pijn ging niet weg , ik kreeg zelfs zelfmoordneigingen , echt waar , zo veel pijn deed het .

Dus bij de reumatoloog het verhaal nog eens gedaan , hij onder zocht me van kop tot teen , hier is iets aan de hand zei hij , ik kreeg een lijst mee naar het lab , ik werd overal op getest , het zou 14 dagen duren eer ik de uitslag zou krijgen .
Maan vandaag 4 dagen verder ging in de ochtend de telefoon , of ik vanmiddag op het spreekuur kon komen bij de dokter zodat we het behandel plan konden starten.
Ik kwam binnen , hij zei meteen je hebt LYme , dat staat als een paal boven water , nu heb ik pillen gekregen voor 4 weken
Elke dag 2 Antie biotica pillen zware , daarbij dicloflanac 100 mg en morfine pillen indien nodig .
helpt dit niet dan krijg ik een infuus voor thuis waar ik 14 dagen aan moet gaan liggen .

Ik schrijf dit hier voor de mensen die belangstelling hebben in het verloop van de ziekte en hoe het gaat verder

Sproetje

Re: UItslag Lyme

Berichtdoor Sproetje » Do 26 Mei 2016, 16:10

Hoi Toon,

Dank je wel dat je je verhaal hier wilt delen.
Maar wat erg hè? dat je huisarts je gewoon wegstuurt met het verhaaltje: "stelt niks voor"

Bij mij hetzelfde hoor, ik werd ook gewoon weggestuurd door mijn huisarts terwijl zijn ass. een hele dikke teek bij mij had verwijderd waar ikzelf niet bij kon komen, bij mij werd het ook meteen een klein rood rond plekje.
Gelukkig heb je nu antibioticum!!

Toon61 schreef:Ik schrijf dit hier voor de mensen die belangstelling hebben in het verloop van de ziekte en hoe het gaat verder

Er zijn absoluut mensen die geïnteresseerd zijn in de updates van je ervaringen.

Toon61

Berichtdoor Toon61 » Ma 30 Mei 2016, 11:40

hoi sproetje , is het over gegaan bij je , ik zit met pijnen in mijn knieen enkels rug en schouders , de morfine pillen doen helemaal niks , het enigste waar ik op slaap wat ik van een vriend heb gekregen , dat is wietolie , een p[aar druppels en je slaapt als een roos .
Als het maar over gaat , ik ben 55 jaar , zo fit als een hoentje , op dit na , ik krijg steeds meer klachten nu ik bezig ben met de AB , is dit normaal , dat zou ik ook wel eens willen weten .
Mijn arts in het ziekenhuis zei tegen me dat dat huisartsen steeds meer hun plicht niet doen , ze weten van geen toeten of blazen , ik wil eigenlijk naar mijn huisarts toe , maar ik kan het beter niet doen denk ik , ik kan hem goed ik weet niet wat doen .
Er zullen er wel meer zijn met deze gevoelens ben ik bang

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 30 Mei 2016, 19:13

Ehm, ik heb nooit last van mijn knieën gekregen, ik ben een typische neuroborreliose patiënte en bij neuroborreliose kun je niet goed uitwendige symptomen ontdekken, wel kreeg ik na 3 dagen alsnog voor 14 dgn. ab maar de klachten die daarna ontstonden werden afgedaan als: "het is a-typisch voor lyme"
Veel klachten zijn nu verdwenen, ik had ook co-infecties waar nog steeds niet naar gekeken wordt in het regulier.

Toon61 schreef:de morfine pillen doen helemaal niks , het enigste waar ik op slaap wat ik van een vriend heb gekregen , dat is wietolie , een p[aar druppels en je slaapt als een roos .

Gelukkig dat je iets hebt gevonden dat voor een goede nachtrust zorgt, want als je ziek bent moet je goed slapen.
Typisch dan wel weer dat morfine helemaal niks doet, dat lees ik vaker dat het niks doet om tot rust te komen.
Bij mij werkte Avena en valeriana ( maar niet van A.Vogel, dat is niks) altijd goed, ik moest wel veel druppeltjes nemen

Toon61 schreef:ik krijg steeds meer klachten nu ik bezig ben met de AB , is dit normaal , dat zou ik ook wel eens willen weten .

Het is mogelijk dat je klachten erger worden tijdens het afsterven van de borrelia, dan komen er ineens veel gifstoffen vrij in je lichaam.
( herxheimer)
Als het te erg wordt met je klachten moet je wel contact opnemen met je arts, als het goed is hoort hij/zij dat te weten.

Welke ab heb je gekregen?

Toon61

Berichtdoor Toon61 » Wo 01 Jun 2016, 08:04

Hoi Sproetje
Ik heb voor 4 weken Doxycycline gekregen , daarna waarschijnlijk een infuus voor twee weken .
Het valt me echt op , nu na een dag of 5 pillen genomen te hebben , dat ik steeds meer klachten krijg , nu doet alles zeer .

Schouders ellebogen rug heupen en knieen en enkels , we l zijn de knieen iets minder pijnlijk soms , ook dat is sterk verschillend per dag .

Ik heb het nooit willen geloven dat lyme zo erg is , ik moest een keer aan de beurt komen , ik zit altijd in de bossen , gewoon een hobby , wat foto,s maken overal van
In die tijd heb ik wel 50 teken gehad , ondanks deet en ander spul , dat werkt ook voor geen meter .

Vorig jaar heb ik een keer reactie gehad op een tekenbeet , een klein rood ringetje erom , mijn goeie huisarts wuifde het weg , ik kan u vertellen dat ik er vrijdag een onderhoud mee heb , dat zal gezellig worden voor hem .

Ik had toen AB geeist , hij zei je word er niet ziek van , lekker he .

Ik zal een paar keer in de week een update plaatsen van hoe en wat het met me gaat , en wat ik eventueel heb gepakt ervoor , tenminste als dat goed is , of belangstelling voor is , dat weet ik natuurlijk ook niet .

Een ding weet ik nu wel dat het een ernstige ziekte is waar veel mensen zich op verkijken , en het valt me op dat de huisartsen helemaal niks ervan weten , van hoe en wat , dat vertelde mijn arts in het ziekenhuis .
Wat hholt de zorg ver achteruit , dat merk ik nu ook .

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 02 Jun 2016, 19:04

50 teken is wel veel, daar zaten vast ook besmette teken bij.
Je hoeft trouwens niet per sé een EM te ontwikkelen om toch besmet te raken, daar zijn goede onderzoeken naar gedaan.

Ja, sommige huisartsen durven het niet goed aan om zelf voor langere tijd antibioticum te geven.
Als je dat verhaal hebt gevolgd van dr. Tromp dan begrijp ik dat ergens ook wel, daar ging de Inspectie voor de Gezondheidszorg ook zo prat op de richtlijnen, net zoals bij lyme, uiteindelijk na lang procederen blijkt dat de IGZ zich niet aan de wet heeft gehouden
Maar schandalig is het wel.

http://www.npo.nl/nieuwsuur/01-06-2016/VPWON_1248484

Vanaf 47:43

En er zullen vast ook nog steeds huisartsen zijn die ECHT denken dat je niet ziek kunt worden van een besmette teek :x

Toon61 schreef:Ik zal een paar keer in de week een update plaatsen van hoe en wat het met me gaat , en wat ik eventueel heb gepakt ervoor

Goed plan.

Toon61

Berichtdoor Toon61 » Di 07 Jun 2016, 18:32

Nu weer wat later gaat het iets beter heb ik het idee , ik kan iets beter lopen en die pijn is ook iets minder .
Wel doet het nog flink zeer hoor, maar gelukkig niet meer zoals het deed , dat was namelijk niet om te harden , wel krijg ik wat meer last van mijn schouders en enkels , niet erg , maar het speelt wel mee .

Toon61

Berichtdoor Toon61 » Di 14 Jun 2016, 20:30

Het ging redelijk met me , maar nu een week verder is de waarheid anders, de pijn heeft zich nu meer verplaatst naar mijn kuiten en enkels , niet echt de knie meer , maar die zijn nog wel dik .Wel spelen de heupen en de schouders ook mee .

Dat weerhoud me ook weer van bewegen , ondanks de pijn ga ik elke dag wandelen , wat doet dat pijn tegen het laatst , dan kan ik naar bed om de pijn te laten zakken .

Ook voel ik mijn eigen niet zo goed de laatste tijden , misschien heeft dat ook te maken met deze slopende ziekte waar veel mensen niet van weten dat dat zo is .

Vandaag na 2 eneen halve week AB heb ik bloed af moeten laten tappen , een maandag heb ik een afspraak met mijn dokter , ik denk dat ik hierna ook nog twee weken een infuus krijg , ik wil er wel heel erg graag vanaf .

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”