Hallo iedereen,
Ik vroeg mij af of iemand meer (betrouwbare) informatie heeft m.b.t. de soorten hoofdpijnen die voorkomen bij Lyme en Bartonella?
Liefst zo uitgebreid mogelijk.
Ik had ergens een uitgebreid stukje informatie waarin stond dat je bij bijvoorbeeld Bartonella meer hoofdpijn hebt voorop je hoofd.
Geen idee waar ik dit gelezen had en kan het niet meer terugvinden.
Hoofdpijnen zijn bij mij continu aanwezig. (mogelijk ook inherent aan de lichtgevoeligheid). Hoofdpijn intensiveert bij licht.
De hoofdpijnsoorten wisselen wel erg. Dan weer achterop mijn ogen, dan voorop mijn hoofd, dan achter in mijn nek en ook boven mijn ogen.
Ik moet erbij zeggen dat ik nog geen diagnose heb. (ik ben wel onder behandeling bij een Lyme-arts. Tot nu toe is er wel Bartonella Henselae gevonden bij mij. Mijn Lyme testen waren negatief).
Binnenkort heb ik ook een afspraak bij mijn internist. Het is dan fijn om dan vooraf meer info/kennis te hebben m.b.t. mijn hoofdpijnen.
Groetjes,
Soorten hoofdpijnen
Re: Soorten hoofdpijnen
Ik had, nu anderhalf jaar geleden, een paar dagen voordat ik de diagnose Lyme kreeg van de arts, een hevige hoofdpijn aanval.
Het begon boven mijn rechteroog en was na een half uur echt ondraaglijk. Ik was toen met mijn man in het ziekenhuis, waar hij een darmonderzoek had.
Ik dacht aan vermoeidheid, spanning en misschien een opkomende griep.
De pijn werd zo erg, dat de verpleging daar me op bed heeft gelegd. Na een uurtje ging het wel weer en zijn we naar huis gegaan. Dat was, omdat we op Terschelling wonen, best een lange reis vanaf het ziekenhuis in Sneek.
Ik was dan ook heel erg moe toen.
Pas toen ik een paar dagen later het berichtje Lyme had gekregen van de huisarts, besefte ik dat het een Lyme symptoom was.
Wel eng, want ik las op internet dat het neurologisch was.
Gelukkig heb ik daarna niet meer een aanval gehad, wel eens hoofdpijn, maar als ik niet had geweten dat ik Lyme heb, dan had ik gedacht dat het gewoon een hoofdpijntje was.
Wel heb ik zo nu en dan erge pijn in mijn oor en daaronder, ik denk dat het te maken heeft met de ontstekingen, die ik in mijn gewrichten heb, en dat daardoor mijn klieren het erg druk hebben met afvoeren van gifstoffen.
Ik weet niet of je iets hebt aan dit verhaal, ik wens je heel veel sterkte.....
Het begon boven mijn rechteroog en was na een half uur echt ondraaglijk. Ik was toen met mijn man in het ziekenhuis, waar hij een darmonderzoek had.
Ik dacht aan vermoeidheid, spanning en misschien een opkomende griep.
De pijn werd zo erg, dat de verpleging daar me op bed heeft gelegd. Na een uurtje ging het wel weer en zijn we naar huis gegaan. Dat was, omdat we op Terschelling wonen, best een lange reis vanaf het ziekenhuis in Sneek.
Ik was dan ook heel erg moe toen.
Pas toen ik een paar dagen later het berichtje Lyme had gekregen van de huisarts, besefte ik dat het een Lyme symptoom was.
Wel eng, want ik las op internet dat het neurologisch was.
Gelukkig heb ik daarna niet meer een aanval gehad, wel eens hoofdpijn, maar als ik niet had geweten dat ik Lyme heb, dan had ik gedacht dat het gewoon een hoofdpijntje was.
Wel heb ik zo nu en dan erge pijn in mijn oor en daaronder, ik denk dat het te maken heeft met de ontstekingen, die ik in mijn gewrichten heb, en dat daardoor mijn klieren het erg druk hebben met afvoeren van gifstoffen.
Ik weet niet of je iets hebt aan dit verhaal, ik wens je heel veel sterkte.....
- VerlorengezondheidM
Re: Soorten hoofdpijnen
Allen,
Ik heb soms steken (mes stekende pijnen) in mijn hoofd (achter onderin) in combinatie met een strakke band (soort kroon) erom heen, alleen weet ik niet of dat onder de noemer 'hoofdpijn' valt op de symptomenlijst van Lyme?
Als iemand dat weet hoor ik het graag, want sommige Lymies hebben dit verschijnsel wel, maar anderen misschien niet en hebben andere soorten hoofdpijnen.
Ik weet ook niet of het aan een co-infectie kan liggen die band met die steken of de Lyme zelf, of allebei?
Alvast bedankt.
Gr. VGM
Ik heb soms steken (mes stekende pijnen) in mijn hoofd (achter onderin) in combinatie met een strakke band (soort kroon) erom heen, alleen weet ik niet of dat onder de noemer 'hoofdpijn' valt op de symptomenlijst van Lyme?
Als iemand dat weet hoor ik het graag, want sommige Lymies hebben dit verschijnsel wel, maar anderen misschien niet en hebben andere soorten hoofdpijnen.
Ik weet ook niet of het aan een co-infectie kan liggen die band met die steken of de Lyme zelf, of allebei?
Alvast bedankt.
Gr. VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”