Vage klachten die komen en gaan........

NickyC

Vage klachten die komen en gaan........

Berichtdoor NickyC » Zo 26 Feb 2017, 16:08

Volgens mij kent iedereen met lyme dit wel , van die rare vage klachten die komen en gaan , van milde tot ernstige en waar soms een diagnose voor is, al blijkt die niet altijd helemaal juist , want bij sommige diagnoses is het iets wat blijvend is en in de praktijk bij jou gaat het over , of komt en gaat het . Soms komt er helemaal geen diagnose , wordt er niks gevonden , maar heb je wel (heftige) klachten .
Ik heb in 21 jaar dat ik niet wist dat ik lyme had , en in de jaren erna dat ik het wel wist , heel wat rare , vage, klachten gehad , met net zoveel nare onderzoeken als diagnoses als nooit wat gevonden gehad .

Een tijdje na mijn tekenbeet ( met kring ) kreeg ik aangezichtsverlamming . Daarna heb ik ruim een jaar hele erge last gehad van bijholte en voorhoofdholte ontstekingen (tegelijk) . Ziekenhuis in en uit , leegzuigen van holtes en antibiotica kuren . Men wilde toen opereren , maar dit wilde ik niet (was toen 15 en heb mij ernstig verzet ) ook wilde ik geen alleergie test toen , omdat ik bang was dat ik niet meer naar mijn paard mocht . Ik heb toen gedaan alsof het weg was . Uiteindelijk is het letterlijk geknapt , steek in mijn voorhoofd , boven mijn neus en daarna was het over .
Niet lang daarna kreeg ik af en toe last van clusterhoofdpijn (diagnose officeel) , heel heftig die aanvallen, ik heb ze jaren gehad , maar uiteindelijk zijn ze ook overgegaan .
Verder had ik vaak koortsaanvallen , zomaar hoge koorts , zonder aanwijzing ( nooit laten onderzoeken toen).
Koorts met oorzaak wel , angina , bleek dat mijn amandelen weer waren aangegroeid (komt weinig voor).
Verder om de zoveel jaar , meer dan 10 kilo in een maand afvallen zonder minder te eten , nooit gevonden waardoor .
Vaak heftige reacties op muggensteken , met opgezette lymfeklieren en al (nog steeds last van ).
Bij tijd en wijle niet tegen sieraden dragen kunnen , zilver, goud etc. maakt niet uit wat voor materiaal , overal waar de sieraden de huid raken uitslag , ook van spijkerbroekknopen . Dit komt en gaat , zo heb ik het een tijdje , en zo is het maanden weg .( nog steeds last van ) .
Ontstoken pezen , spier en gewrichtspijn , dikke linkerknie , van komen en gaan .
Nu ging ik zelden naar de dokter , het kwam en ging en dacht ach gaat wel over .

Het ging niet over en toen ik een soort van epileptische insulten kreeg en naar de arts werd gebracht kwam er verder onderzoek waar uiteindelijk de diagnose lyme uit kwam .
Ruim een half jaar doxy gehad en tijdens alleen maar zieker geworden .
Koorts en opgezette lymfeklieren tijdens de kuur .
Spierkrampen en insulten werden heftiger , linkerkniegewricht pijnlijker .
Na de kuur hevige buikpijnen , maag/darmonderzoeken , bacterienonderzoek , echo vanwege verdenking galwegverstopping , bloedonderzoeken , lever , nieren etc. , nooit wat gevonden .
Diagnose pds .
Ik kreeg toen ook voedselintolerantie , kon bijna nergens meer tegen , maagzuur , slokdarmontsteking en ellende .
De soort epileptische insulten waren eng en heftig , trillen van de spieren , been en rug , heftig schokken , nooit gevonden wat het was . Paar keer werd er gedacht aan een hernia , van onderrug , middenrif en nek , heb ik die gehoord . Bot en zenuw en spieronderzoeken gehad, nooit wat gevonden .
Paar keer heup uit de kom gehad .
Spierzwakte , van linkerbeen die niet meer mee deed , tot geen kopje bij een oortje vast kunnen houden .
Gevoelsstoornissen , tintelingen en prikken van huid.
Lage bloeddruk , en ondertemperatuur (lijkt op koorts).
Slikproblemen , jeukende ogen , prikkende ogen , oogmigraine, nachtzweten, brainfog.......
Verder ook onderzoek gehad voor leukemie (botonderzoek met radioactiefvloeistof) , longonderzoek voor longfibrose , ct , mri en petscans , eeg`s , ecg`s , slaaponderzoek, lipbiopt, speekselklieronderzoek , vitamine D en B, leveronderzoek, schildklier , vitaminen en .....

Diagnoses nu, naast lyme zijn, hs, sjogren , fenomeen van Raynaud, longafwijking, pds (al heb ik hier niet echt meer last van )
Veel klachten zijn uiteindelijk overgegaan , na lange tijd of niet meer vaak en heftig voorkomend , sommige zijn er nog (mogelijk blijvend) of zijn er wanneer de weerstand lager is , maar hier kan ik tot nu toe mee leven .
Ik ga 2x per jaar naar de reumatoloog voor bloed en onderzoek sjogren met 1x per jaar longfunctietest .
Verder kom ik nu weer zelden bij de dokter .

Hoe zit het met jullie , herkennen jullie de klachten , ook de vage ?

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”