Symptomen aanhoudende vermoeidheid, uitgeputheid, inspanningsintolerantie bij ziekte van Lyme. Ervaringen?

Karin

Re: Symptomen aanhoudende vermoeidheid, uitgeputheid, inspanningsintolerantie bij ziekte van Lyme. Ervaringen?

Berichtdoor Karin » Do 27 Apr 2017, 11:02

Zeer herkenbaar, al sinds ik ziek ben (zo'n jaar of 10 nu).
In de loop der jaren heb ik wel geleerd er beter mee om te gaan, beter mijn grenzen in de gaten te houden. Maar regelmatig loopt het toch om al dan niet verklaarbare redenen niet zoals 'gewenst'.
Ik moet regelmatig een dag of meerdere dagen bijkomen van een activiteit.
Maar exact dezelfde activiteit kost me de ene keer veel meer hersteltijd dan de andere keer.
Moe voel ik me altijd, ik weet eigenlijk niet meer hoe het voelt om niet moe te zijn. Het uitgeputte gevoel kan ik redelijk op afstand houden, door simpelweg erg weinig te ondernemen, goed te plannen, en vooral ruim voldoende rust in te plannen (moeilijk!!!).

Eus

Re: Symptomen aanhoudende vermoeidheid, uitgeputheid, inspanningsintolerantie bij ziekte van Lyme. Ervaringen?

Berichtdoor Eus » Vr 12 Mei 2017, 10:54

Gaan jullie ook wel eens onderuit, als je te snel uit bed stapt?

Vannacht was het weer eens zo ver, onze jongste van 14 voelde zich akelig, had een stijve nek. Ik liep naar boven om bij hem te kijken maar voelde me zo naar worden, dat ik maar op de grond naast zijn bed ben gaan liggen.... Het voelt een soort als neiging tot flauwvallen maar is toch anders..... moeilijk uit te leggen. Meestal ga ik eerst zitten op de rand van mijn bed en kom dan langzaam in actie, de actie vannacht was sneller en dat wil mijn lijf dus niet....

wombat

Berichtdoor wombat » Vr 12 Mei 2017, 14:00

Ik had maar matige last van vermoeidheid. Sinds de opstoot in januari ben in ik wel erg moe. Ik kon met mijn arm en hand
Wat ik wel altijd heb gehad: pijn na inspanning, maar door zenuwuitval staat bij mij een en ander schots en scheef. Dat kan geopereerd worden maar ik ben te zwak voor een operatie.

Ik had extreme vermoeidheid bij klierkoorts als tiener. Dat heb ik beetje bij beetje overwonnen: altijd een heel klein beetje forceren.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”