Beste..
Vorige week heb ik ene beet van een nimf gehad. Hoe lang hij er zat weet ik niet maar heb hem verwijderd.
na 3 dagen kreeg ik een zware hoofdpijn die 4 dagen heeft geduurd. De ochtend van de daaropvolgende dag stond Mn linkergezicht scheef. De dokter (vervangend) zei dat ik een ontsteking had en dat het niks met de beet te maken heeft.
Nu vanmorgen zie ik een kleine Rode rand om een dikke bobbel . Advies iemand? Groetjes
Advies graag (klachten na beet)
Re: Advies graag (klachten na beet)
Ga onmiddellijk naar een arts! 

Zoals Josie zei: ga naar een arts: wacht niet, wees opdringerig. Lyme op tijd behandelen is de beste kans op genezing.
Wat Josie en Wombat ook zeggen sluit ik me bij aan.
En dring aan op antibioticum, liefst Claritromycine, zeg desnoods dat je niet tegen Amoxicilline kunt (dat wordt meestal gevraagd, aangezien dat een B lactam -penicilline -is)
En dring aan op antibioticum, liefst Claritromycine, zeg desnoods dat je niet tegen Amoxicilline kunt (dat wordt meestal gevraagd, aangezien dat een B lactam -penicilline -is)
Muriel en Sproetje, een scheefhangend gezicht wijst op neuroborreliose. Snel ingrijpen is nodig, hiervoor wordt als eerste keus ceftriaxon per infuus aanbevolen! Dan moet je geen penicilline allergie hebben of verzinnen!
Josie
Josie
Ja, das waar.
Ik dacht aan mijn eigen ervaring, ik had ook neurologische klachten, ook scheve linker mond, maar amoxicilline was het middel dat ik voorgeschreven kreeg bij mijn huisarts na tekenbeet met EM, dit omdat de zon toen scheen, vandaar ook geen doxy
Als ik alles van te voren goed had geweten had ik meteen claritromycine gevraagd.
Ik reageer daar erg goed op.
Ik weet ook niet of Iv ceftriaxon al wordt voorgeschreven bij een beginnende borrelia infectie
Hopelijk wil de arts in kwestie aan Muriel ceftriaxon iv voorschrijven.
Maar mocht dat niet het geval zijn, zou ik voor claritromycine gaan.
Hou er rekening mee dat er ook nog co-infecties aanwezig kunnen zijn.
Ik dacht aan mijn eigen ervaring, ik had ook neurologische klachten, ook scheve linker mond, maar amoxicilline was het middel dat ik voorgeschreven kreeg bij mijn huisarts na tekenbeet met EM, dit omdat de zon toen scheen, vandaar ook geen doxy
Als ik alles van te voren goed had geweten had ik meteen claritromycine gevraagd.
Ik reageer daar erg goed op.
Ik weet ook niet of Iv ceftriaxon al wordt voorgeschreven bij een beginnende borrelia infectie
Hopelijk wil de arts in kwestie aan Muriel ceftriaxon iv voorschrijven.
Hou er rekening mee dat er ook nog co-infecties aanwezig kunnen zijn.
Sproetje, dan had jij destijds ook IV ceftriaxon moeten krijgen.
Wel fijn dat de claritromycine op dit moment bij jou helpt. Mij heeft het ook i.c.m. tinidazol weer wat stappen verder in de goede richting gebracht.
Voordat het verwarrend wordt. Claritromycine is niet het aanbevolen middel bij neuroborreliose, ook niet een eerste keus bij een EM. Een scheefhangend gezicht wijst op neuroborreliose. Er zijn evidence-based richtlijnen (CBO, ILADS, DBG) die dat allemaal al hebben uitgezocht en daar aanbevelingen voor doen.
Mocht dat niet het geval zijn, dan zo spoedig mogelijk een andere arts consulteren, met meer kennis, en niet voor claritromycine gaan.
Josie
Wel fijn dat de claritromycine op dit moment bij jou helpt. Mij heeft het ook i.c.m. tinidazol weer wat stappen verder in de goede richting gebracht.
Voordat het verwarrend wordt. Claritromycine is niet het aanbevolen middel bij neuroborreliose, ook niet een eerste keus bij een EM. Een scheefhangend gezicht wijst op neuroborreliose. Er zijn evidence-based richtlijnen (CBO, ILADS, DBG) die dat allemaal al hebben uitgezocht en daar aanbevelingen voor doen.
Sproetje schreef:Hopelijk wil de arts in kwestie aan Muriel ceftriaxon iv voorschrijven.
Mocht dat niet het geval zijn, dan zo spoedig mogelijk een andere arts consulteren, met meer kennis, en niet voor claritromycine gaan.

Josie
Josie schreef:Sproetje, dan had jij destijds ook IV ceftriaxon moeten krijgen.
Tja, ik werd gewoon weggestuurd zonder ab, want mijn EM was kleiner dan 5 cm.
Hopelijk heeft Muriel meer geluk met de " kleine Rode rand om een dikke bobbel "
Muriel, laat je weten hoe het met je gaat en wat je arts gaat doen?
Bijv. of ze ook een lumbaalpunctie doen en misschien ook nog met doxycycline behandelen. Een EM (zoals die rode rand die je beschrijft) bij lyme wordt langzaam steeds groter en vervaagt dan uiteindelijk weer.
Heb je meer vragen aan ons?
Veel sterkte gewenst!...
En vergeet niet dat 80-90% van de lymepatiënten die er zo snel bij zijn als jij, zich ook weer snel helemaal beter voelen!
Sproetje, je had toch amoxicilline gekregen? Ik ben een beetje in de war nu geloof ik...
Josie
Bijv. of ze ook een lumbaalpunctie doen en misschien ook nog met doxycycline behandelen. Een EM (zoals die rode rand die je beschrijft) bij lyme wordt langzaam steeds groter en vervaagt dan uiteindelijk weer.
Heb je meer vragen aan ons?
Veel sterkte gewenst!...

En vergeet niet dat 80-90% van de lymepatiënten die er zo snel bij zijn als jij, zich ook weer snel helemaal beter voelen!

Sproetje schreef:Tja, ik werd gewoon weggestuurd zonder ab, want mijn EM was kleiner dan 5 cm.
Sproetje, je had toch amoxicilline gekregen? Ik ben een beetje in de war nu geloof ik...
Josie
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”