Twijfelachtige resultaten uit Berlijn, wat nu?

VerlorengezondheidM

Re: Twijfelachtige resultaten uit Berlijn, wat nu?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 23 Jun 2017, 18:12

Henriëtte schreef:Jayz,

Dr. B. Rheinbach Dld en Dr. S. Urmond

Gr. Henriëtte

@Jayz,

Mocht dit te ver weg voor je zijn dan kun je dr. P.v.M. uit Epe of dr. M. uit Overdinkel ook in overweging nemen ook zij weten welke Lymetesten noodzakelijk zijn voor het vaststellen van chronische Lyme.

Let goed op de kosten, maar dit is z'on complexe aandoening dat ik je toch een Lyme literaire arts aanbeveel.

Groetjes vgm
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Vr 23 Jun 2017, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 23 Jun 2017, 18:17

Hallo jayz,
Roxy schreef:Hallo jayz,
jayz schreef:Het geld is echt op en ik heb de zorgverzekering naar beneden moeten bijstellen om dezelfde reden, dus op alternatief gebied kan ik niet veel. :-(
Goed gaan navragen bij de Zorgverzekeraar of de kosten van de geadviseerde artsen dr B. en dr S. worden vergoed.
De laatste jaren is er best veel gewijzigd bij de Zorgverzekeraars wat vergoedingen betreft. Bij ZBC -Zelfstandig Behandel Centrum- of niet-gecontracteerde ZBC of artsen in het buitenland kan het zijn dat het niet wordt vergoed.
Hetzelfde geldt voor dr PvM. en dr M. Het consult en de reguliere antibiotica worden misschien wel vergoed maar de andere -vaak kostbare- natuurlijke medicaties en verschillende niet-reguliere behandelingen worden niet vergoed.
Bij een aanvullende verzekering voor alternatief zijn er verschillende mogelijkheden hangt van de polis af wat er gedeeltelijk of geheel wordt vergoed.
Belangrijk om vooraf goed na te vragen bij de Zorgverzekeraar zodat je niet voor financiële verrassingen kan komen te staan.

Een voorbeeld van duidelijke informatie van genoemde AVIG Lyme artsen (ILads werkend).
Vergoedingen
Alle zorgverzekeringen vergoeden kosten voor consulten uit de aanvullende verzekeringen.
Bij de door ons verleende zorg- die wordt vergoed uit de aanvullende verzekering- is het eigen risico niet van toepassing en wordt direct vergoed tot het maximum van uw pakket.
De hoogte van de vergoeding hangt af van de voorwaarden in uw polis. Raadpleeg voor een eerste consult dus uw polis.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

jayz

Berichtdoor jayz » Wo 28 Jun 2017, 20:55

Ik heb czdirect en een vrij goedkope dekking die voor alternatieve behandelaren maar €25,- per x vergoedt en voor homeopatische middelen ook maar weinig. Bovendien moeten homeopatische middelen geregistreerd staan wil je vergoeding krijgen en dat is er bijna geen 1!

Ik ga in ieder geval nu terug naar het Radboud om opnieuw te testen en als ik daar geweest ben ga ik besluiten wat verder te doen/onderzoeken of niet.

Ik probeer ook weer mijn gupta training op te pakken, wat meer op de voeding te letten, ga Bijenpollen halen en weer kippensoep maken van echte soepkippen! ;-) Alle beetjes kunnen weer helpen, al is dat maar 3% dan heb ik die toch weer ;-)
Misschien ook nog eens de propolis proberen van behealth maar voordat ik die probeer wil ik eerst afwachten wat er uitkomt bij het Radboud.

In ieder geval dank voor al jullie reacties!!

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 16 Jul 2017, 09:11

jayz schreef:Ik probeer ook weer mijn gupta training op te pakken, wat meer op de voeding te letten, ga Bijenpollen halen en weer kippensoep maken van echte soepkippen! ;-) Alle beetjes kunnen weer helpen, al is dat maar 3% dan heb ik die toch weer ;-)
Misschien ook nog eens de propolis proberen van behealth maar voordat ik die probeer wil ik eerst afwachten wat er uitkomt bij het Radboud.

In ieder geval dank voor al jullie reacties!!

Graag gedaan!
Je bent goed bezig door ook op je voeding te letten. Ik hou zelf alles bij op http://www.cronometer.com en dat helpt mij. Er is in 1 oogopslag te zien wat je aan vitamines, mineralen en vele andere nutriënten binnenkrijgt, erg handig, misschien helpt dat jou ook nog.

Ik hoop ook voor je dat er wat bruikbaars uit de tests en behandelvoorstellen van de lymepoli van het Radboud komt. Grijp het met beide handen aan! :)
Er zijn veel patiënten die daar niet worden aangenomen omdat er veel te veel ernstig zieke chronische lymepatiënten zijn en ze dus veel te veel aanmeldingen krijgen voor langere behandeling met antibiotica.

Voorzichtig met bijenpollen, je schreef eerder dat je erg gevoelig reageert op vanalles, dit zou allergische reacties kunnen geven.
Allerlei natuurlijke middeltjes waarover geschreven wordt dat ze het immuunsysteem zouden kunnen ‘versterken' kunnen bij chronische lyme ook een averechts effect hebben. De borreliabacterie is het immuunsysteem sowieso te slim af bij persisterende lyme, wat je ook doet…
Juist het kalmeren van het immuunsysteem (het remmen van ontstekingen) is misschien zowel tijdens als na de actieve infectie meer aangewezen?

Er schuilen gevaren in de guptatraining en andere solk-behandelingen op basis van cognitieve gedragstherapie. Als jij er baat bij voelt moet je het natuurlijk gewoon doen. :)

Een belangrijke kanttekening die ik hier wil noemen is dat het gupta programme niet is ontwikkeld voor chronische lymepatiënten, maar voor mensen die onverklaarbaar moe zijn met mogelijk een psychische oorzaak zoals angststoornis of somatoforme stoornis (vlg. Fukuda-criteria CVS).

Ashok Gupta adviseert om niet met je ziekte bezig te zijn, niet op internet te lezen en gelijktijdig geen andere behandelingen te volgen. :shock:
En iedere keer als je er wel even mee bezig bent je gedachten onmiddelijk te stoppen en aan iets positiefs te denken. :?
Anders wordt je volgens hem nooit beter… :o
En dat moet je de hele dag tegen jezelf hardop herhalen… :shock:

Als lymepatiënt is het zelf vergaren van kennis over de ziekte en het in de gaten houden van je klachten noodzakelijk voor herstel! En het is onverantwoord om je als lymepatiënt hier langdurig voor af te sluiten.

Er zijn denk ik betere manieren voor de nodige ontspanning en afleiding.

Josie

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”