Waar en hoe te beginnen?

sassies

Waar en hoe te beginnen?

Berichtdoor sassies » Zo 13 Aug 2017, 16:41

Hallo,

Ik ben als klein kind gebeten door een teek. inmiddels is dat zo'n 30 jaar terug. Ik voel mijn zolang ik kan heugen altijd erg moe. hoe lang of kort ik slaap het is nooit goed, ik start altijd moe en blijft de hele dag zo.
Ook zijn er vage klachten die geen aanwijsbare rede hebben (al diverse onderzoeken gehad). Pijn is mijn staartbeen, nek pijn en kraakt altijd,
Reumatische klachten in gewichten, stijf, buikpijn, tepeluitvloei, veel nachtelijk soort koorst en zweet aanvallen, 2 bulten in hals, oorsuizen . etc groot deel van de symptomen lijst heb ik wel.

Ik ben al zo vaak naar de dokter geweest maar er komt nooit eens iets uit.

De vraag is na zoveel jaar is een bloedtest dan nog wel zinvol? of hoe moet ik dit aanpakken?
Alvast bedankt!

VerlorengezondheidM

Re: Waar en hoe te beginnen?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 13 Aug 2017, 20:17

Laat je testen op Lyme; eerst regulier via de huisarts, houdt er rekening mee dat die testen vals negatief kunnen zijn, maar bij een positieve reguliere testuitslag sta je (wellicht) sterker.

Anders kun je eventueel met behulp van een Ilads arts (let wel op de kosten!) uitwijken naar Duitsland: BCA Augsburg (Lymespot revised), ArminLabs (LTT Elispot) of IMD Berlin (LTT Borrelia) of in Nederland ProHealth (LTT-Melisa) of USA (Igenex/Western-Blot, waar veruit de meeste benodigde Lyme specifieke banden op zitten!)

Misschien moeten de co-infecties Chlamydia Pneumoniae, Bartonella en Babesia ook worden meegenomen, maar ik kan dat niet beoordelen en ik weet ook dat het veel geld kost. Ook die co-infecties zijn moeilijk te vinden met testen.

Wat ik van Claus Nicolaus van BCA Augsburg heb begrepen is dat 93% van de door hun geteste Lyme patienten, 3 of meer co-infecties heeft.

Sterkte!
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Zo 13 Aug 2017, 22:38

Eens met VGM: eerst regulier en daarna een goede lyme arts. Zelf gaan testen zou ik niet doen. Beter onder begeleiding van een arts met kennis van zaken.
Je schrijft dat je al vaak bij een arts bent geweest. Kan je aangeven welke oorzaken er inmiddels zijn uitgesloten? (bijv. B12, hormonale problemen, kwikbelasting, etc). Een goede lyme arts kijkt ook breder dan lyme alleen.

DizzyLizzy

Berichtdoor DizzyLizzy » Di 15 Aug 2017, 08:43

Vraagje: jullie noemen hier al die labo's. Maar welke te kiezen? Zijn ze allemaal even goed en even betrouwbaar? Ik hoorde vooral over Arminlabs.

johnvz

Berichtdoor johnvz » Di 15 Aug 2017, 10:26

Een goede lyme arts bepaalt op basis van het klinisch beeld wat er getest moet worden en kiest vervolgens per type test een lab. Dat kan dus betekenen, dat je bij drie of vier verschillende labs getest gaat worden.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”