Een tijdje geleden had ik al eens gepost op dit forum. Ik ben inmiddels via dr M. getest op Lyme en andere zaken en heb nu de uitslagen gekregen. Ik zou ze graag hier posten, misschien vindt iemand het interessant om met me mee te denken. Ik krijg de documenten nog per mail dus die kan ik nog niet uploaden, ik zal hier zetten wat ik telefonisch heb genoteerd

1) Ten eerste ben ik getest op Lyme
Seraspot (Weert): negatief
Borrelia LTT (Duitsland): licht positief
CD57: normaal (133)
Bartonella: nog niet terug, deze uitslag krijg ik nog
2) Ten tweede op EBV: negatief
3) Uit een allergietest kwamen wel wat allergene stoffen, gist kwam o.a. sterk uit de test.
4) Als laatste hebben we cortisolwaarden getest (Weert) via speeksel, deze waren sterk verlaagd.
Om 9:30, 10:00 en 11:30 had ik als waarden 4, 3 en 2 terwijl hier normaalwaarden 8.5 tot 22 zijn.
Rond 12 uur had ik de waarde: 0,9 terwijl normaalwaarden 4.1 tot 13.5 zijn
's avonds om 8 uur was de waarde: 0.5 terwijl normaalwaarden 2.6 tot 9.5 zijn
Met de arts heb ik al wat behandelplannen doorgesproken (o.a. allergenen elimineren als eerste stap), maar ik weet nog niet echt wat ik nu aanmoet met deze resultaten!
Lyme blijft een twijfelgeval, de LTT is zwak positief, maar ik had wel vorig jaar een uitslag op mijn been na een beet (van een onbekend insect want ik ehb niks gezien) die volgens dr M. een duidelijke EM was (heb hem foto's getoond).
Ik heb gelezen dat CD57 niet per sé laag hoeft te zijn, maar dit wel vaak is bij Lyme. Wat denken jullie hiervan? Het kan natuurlijk ook zijn dat ik toch geen Lyme heb maar dat de LTT test per ongeluk zwak positief is, oid? Alleen vraag ik me dan af wat ik met de EM aanmoet. (Mijn ene huisarts vond het geen EM, de andere twijfelde... dr M. vond het wel een EM)
Een andere vraag die ik heb is wat ik van deze verlaagde cortisolwaarden moet denken. Kan dit veroorzaakt worden door Lyme? Of iets anders? Er moet toch een oorzaak achter liggen zou ik denken... Weet er iemand iets meer hierover (toevallig?)
Ik zit er over na te denken nog terug te gaan naar de huisarts met deze cortisol uitslagen, maar ik vraag me af of ze ProHealth in Weert serieus nemen als laboratorium? En of ze uberhaupt verlaagde cortisolwaarden serieus zouden nemen. Maar het zou wel handig zijn als ook bij de huisarts deze uitslagen genoteerd staan... vooral als ik nog een oorzaak erachter wil vinden.
Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken/hun mening kan delen

Groetjes,
Lizzy