Hey lyme en soa +second opinion nodig

ikheblyme

Hey lyme en soa +second opinion nodig

Berichtdoor ikheblyme » Di 07 Nov 2017, 19:33

Hey momenteel ben ik in behandeling voor de ziekte van lyme en babesia co infectie van de ziekte
maar ik maak me zorgen ik denk dat ik toch geen lyme heb
ik vertoon wel alle symptomen en heb een eli spot test gedaan plus 50 andere testen
ik ben momenteel in behandeling bij een dokter in belgie in brussel
ik overweeg een been merg punctie

ik denk dat ik meschien toch een soa heb die heel hard op lyme mijkt mijn vriendin vertoont ook symptomen maar veel minder
als mij voorlopig ......ik heb op men 6 jaar een teekenbeet gehad van een teek die er toen 2 u heeft ingezeten
heb toen gewoon een antibiotica kuur van 3 weken gehad
volgens mijn dokter heb ik late stage lyme op basis van testen en symptomen
maar ik ben ziek geworden na sexueel contact met iemand kort daarna werd ik ziek
die persoon had gezegt dat ze geen soa had maar later zij ze all lachend dat ze mss toch een had
daarbij wou oooh zo graag sex met mij verdacht veel eigenlijk ik wou nie zo heel graag maar heb toch gedaan omdat ik toen geen vriendin had en gewoon een man ben :? weten jullie van soa die gelijkaardig zijn aan lyme daarle bedoeling ik een soa die de zelfde symptomen toont want lyme is voor alle duidelijkheid geen soa of dat is uiterst zeldzaam er is maar 1 case in belgie en in europa zijn er ook heel weinig volgens dokter howitzer is lyme ook geen soa andere symptomen die niet met lte maken hebben is extreem zure vagina van men nieuwe vriendin en een geur die lijkt op chlamidia(volgens huisdokter ) ik heb een soa test gedaan maar daar kwamen geen resultaten maar kan ook zijn dat ze niet getest hebben op iets

VerlorengezondheidM

Re: Hey lyme en soa +second opinion nodig

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 07 Nov 2017, 21:34

@ikheblyme,

Je kunt die Chlamydia Trachomatis en eventueel ook Chlamydia Pneumoniae ook met de LTT Elispot (ArminLabs / BCA Augsburg) laten testen of met de LTT van IMD Berlijn om er tamelijk zeker van te zijn of je dat wel of niet hebt.

Ik wil je niet op kosten jagen maar je geeft zelf je twijfels aan.

Ik ben geen arts maar ik heb persoonlijk mijn twijfels of die standaard PCR Chlamydia Trachomatis test van de ziekenhuizen wel 100% waterdicht is, over die Chlamydia Trachomatis Elisa bloedtest maar niet te spreken.

Toch gek die clusteruitbraken in Nederland. :|

Er is meen ik ooit eens een onderzoek gedaan met de LTT Chlamydia Trachomatis van het onafhankelijk forensisch laboratorium Berlijn onder een X aantal chronische Lyme patiënten, dat zal wel niet voor niets zijn geweest denk ik dan.

Volgens Lyme expert dr. Berghoff is deze infectie, en nog een paar, klinisch relevant bij de ziekte van Lyme!

In de jaren 90 werd deze soa meen ik een 'relatief onschuldige infectie' genoemd, nu, heden ten dage kan ik deze terminologie nergens meer terugvinden. :cry:

Och ja dat de Chlamydia Trachomatis infectie tegenwoordig zelfs soms in kinderen wordt aangetroffen, zegt denk ik genoeg dat het dus niet 'relatief onschuldig' is..

Q koorts kwam in het begin alleen van geiten, later bleek het wat anders te liggen etc.

Alles een oude / doorgemaakte infectie noemen is ook een reden om niks te hoeven behandelen (ook al heb je nog steeds (dezelfde) klachten).

Chronic Lyme Disease and Co-infections: Differential Diagnosis.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23400696/
Laatst gewijzigd door VerlorengezondheidM op Di 07 Nov 2017, 22:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

ikheblyme

Berichtdoor ikheblyme » Di 07 Nov 2017, 21:57

alvast bedankt inderdaad dure testen maar liever het zekere voor het onzekere. Zou het kunne dat ik beide ziektes heb er is inderdaad ook wel een soa test geweest bij de dokter laar niet voor deze twee denk ik ik ga overleggen met de dokter ik ga bij Kenny de Meirleir iemand ervaringen met die man? mijn dokter vind het raar dat hij me pillen en spuiten geven die ze aan malria patienten geven
VerlorengezondheidM schreef:@ikheblyme,

Je kunt die Chlamydia Trachomatis en eventueel ook Chlamydia Pneumoniae ook met de LTT Elispot (ArminLabs / BCA Augsburg) laten testen of met de LTT van IMD Berlijn om er zeker van te zijn of je dat wel of niet hebt.

Ik wil je niet op kosten jagen maar je geeft zelf je twijfels aan.

Ik ben geen arts maar ik heb persoonlijk mijn twijfels of die standaard PCR Chlamydia Trachomatis test van de ziekenhuizen wel 100% waterdicht is, over die Chlamydia Trachomatis Elisa bloedtest maar niet te spreken.

Toch gek die clusteruitbraken in Nederland. :|

Er is meen ik ooit eens een onderzoek gedaan met de LTT Chlamydia Trachomatis van het onafhankelijk forensisch laboratorium Berlijn onder een X aantal chronische Lyme patiënten, dat zal wel niet voor niets zijn geweest denk ik dan.

Volgens Lyme expert dr. Berghoff is deze infectie, en nog een paar, klinisch relevant bij de ziekte van Lyme!

In de jaren 90 werd deze soa meen ik een 'relatief onschuldige infectie' genoemd, nu, heden ten dage kan ik deze terminologie nergens meer terugvinden. :cry:

Och ja dat de Chlamydia Trachomatis infectie tegenwoordig meen ik zelfs soms bij kinderen wordt aangetroffen, zegt denk ik genoeg dat het dus niet 'relatief onschuldig' is..

Q koorts kwam in het begin alleen van geiten, later bleek het wat anders te liggen etc.

Alles een oude / doorgemaakte infectie noemen is ook een reden om niks te hoeven behandelen (ook al heb je nog steeds (dezelfde) klachten).

Chronic Lyme Disease and Co-infections: Differential Diagnosis.

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23400696/

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 07 Nov 2017, 22:13

Babesia kun je bestrijden met bepaalde type malaria medicijnen, dat doet Horowitz meen ik ook.

Maar hier wordt door het lyme en kennis expertise centrum nog steeds niet standaard getest op co infecties (dus ook niet op Babesia).

Zelfs een fatsoenlijke lyme test is niet beschikbaar, ondanks de ontdekking van de bacterie in 1981.

Dus ja hoe moeten huisartsen dat dan in hemelsnaam weten :roll:
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 07 Nov 2017, 22:39

@ikheblyme,

En op je vraag of je het ook allebei kunt hebben, JA dat kan!

Kijk aub kritisch naar die testmethodes.

Prof. DM doet doorgaans de goede (enig juiste?) testen, daar twijfel ik persoonlijk niet aan.

@ikheblyme: ik heb je een pb gestuurd.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 08 Nov 2017, 09:17

- onderwerp verplaatst naar Algemeen Lyme-Borreliose -

Leia, moderator

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 08 Nov 2017, 10:24

Ikheblyme schrijft;
maar ik ben ziek geworden na sexueel contact met iemand kort daarna werd ik ziek
die persoon had gezegt dat ze geen soa had maar later zij ze all lachend dat ze mss toch een had

Het lijkt mij iets te kort door de bocht om jouw soa-klachten aan een tekenbeet op 6-jarige leeftijd te koppelen.
Als je financiële middelen ontoereikend zijn om een preservatief aan te schaffen is het beter om even af te zien, ook met het oog op HIV.

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 08 Nov 2017, 10:37

Hier heb ik nog wat informatie met interessante links over Chlamydia Trachomatis, ditmaal van het oude Lymeforum.
Lyme Test Negative?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 08 Nov 2017, 10:49

VGM schreef; 24-09-2015 In 1995 was ik op vakantie aan het Balatonmeer in Hongarije waar ik meerdere tekenbeten en insectenbeten heb opgelopen samen met een nogal symptomatische! Chlamydia Trachomatis-infectie =SOA, laatstgenoemde had ik toen opgelopen na onveilig sekscontact met mijn toenmalige vriendin.

Henriëtte schreef; Als je financiële middelen ontoereikend zijn om een preservatief aan te schaffen is het beter om even af te zien, ook met het oog op HIV.

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 08 Nov 2017, 17:40

@ikheblyme,
Als je bezorgd bent over een eventuele Chlamydia Trachomatis infectie kan de Belgische Lyme arts het niet nogmaals laten testen bij de laboratoria in België en Duitsland waarmee wordt gewerkt?
ikheblyme schreef:volgens mijn dokter heb ik late stage lyme op basis van testen en symptomen
Late stage Lyme wordt ook wel stadium 3 genoemd zie informatie Stichting Tekenbeetziekten https://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/ en Lymevereniging https://lymevereniging.nl/lyme/symptomen/ Persoonlijk zou ik niet twijfelen aan de uitslagen en de gestelde diagnose door de Lyme arts.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”