Rode kring maar is dit van een teek?

Loes86

Rode kring maar is dit van een teek?

Berichtdoor Loes86 » Wo 20 Jun 2018, 22:26

Hallo,

Ik heb een rode kring maar twijfel of het nou van een teek is en lyme is.

Zaterdag was ik sporten in het bos en had meerdere muggenbeten op m'n benen.

Ik heb zondag en maandag aan al m'n bulten lekker lopen krabben door m'n spijkerbroek heen.

Toen ik s Avonds m'n broek uit deed zag ik een grote rode kring op mijn been en het brande een beetje.

Dinsdagochtend, de kring was nog groter geworden, ongeveer een cm of 8, in het midden wit en rood puntje. Ik naar de huisarts gegaan en gelijk AB gekregen voor 10 dagen en een bloedtest. Al lees ik overal dat een bloedtest zo vroeg nog geen zin heeft.

Vandaag woensdag is de plek aan het vervagen, nog steeds even groot, maar stuk lichter van kleur en het voelt als een blauwe plek, branden doet het een stuk minder.

Verder geen lichamelijke klachten.

Ik vraag me af of dit nou een rode kring is wat met lyme te maken heeft. Omdat het zeer doet en ook weer snel weg trekt.

Loes86

Re: Rode kring maar is dit van een teek?

Berichtdoor Loes86 » Wo 20 Jun 2018, 22:56

Nog even een foto van de plek
Bijlagen
IMG_20180619_074414.jpg
IMG_20180619_074414.jpg (2.13 MiB) 2963 keer bekeken

Daisy

Re: Rode kring maar is dit van een teek?

Berichtdoor Daisy » Do 21 Jun 2018, 14:06

Mij lijkt dit duidelijk.
Maar zelfs bij twijfel moet je aan een A.B. gelukkig heb je dit al, maar denk toch niet lang genoeg.
Beter is het om meer info te lezen hierover. Dan sta je sterker.
Beter nu goed te behandelen, dan later te moeten genezen. want dan is het vele malen moeilijker geworden.
Had ik maar ooit zo'n foto met een duidelijk bewijs gehad meer dan 10 jaar geleden, dan had ik niet zolang moeten behandelen dan dat ik nu heb moeten doen. Mijn behandeling duurde 5 jaar. Gewoon omdat het chronisch was geworden door onwetendheid en geen bewijs.

Misschien help dit jou?
Ik hoop dat er nog andere antwoorden komen op jou vraag!

Sterkte
Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”