Er zit wel degelijk verschil tussen een LTT en een ELIspot, het zijn twee verschillende soorten testen.Ik heb daar ooit navraag naar gedaan, helaas is momenteel mijn PC deels gecrashed en kan ik niet bij eerder ontvangen email-berichten komen.
Forsberg et al. en Von Baehr et al onderzochten de LTT-test http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3474945/
Heel opvallend is deze zin; "According to the previously published results by Forsberg et al.and our own experiences, even though seropositive individuals are detected by the ELISPOT assay, a differentiation between symptomatic and asymptomatic Borrelia infections was not possible."
Augsburg: positieve test - en nu?
-
Re: Augsburg: positieve test - en nu?
De hele cijfertjesdiscussie is behoorlijk Chinees voor mij, haha
.
Heb vandaag een afspraak gemaakt bij L.E.C. Eerst even kijken wat zij te vertellen hebben. D.M. is toch wachten tot eind januari...
gewijzigd door de moderator: namen behandelcentrum en behandelaar gewijzigd in afkorting

Heb vandaag een afspraak gemaakt bij L.E.C. Eerst even kijken wat zij te vertellen hebben. D.M. is toch wachten tot eind januari...
gewijzigd door de moderator: namen behandelcentrum en behandelaar gewijzigd in afkorting
Borrelia burgdoferi Elispot Result
Borrelia burgd. Fully antigen + 2 SI <2
Borrelia peptide mix + 2 SI <2
Borrelia LFA-1 <2 SI <2
Diagnosis Borrelia
The Elispot-Lymphocyte-Transformation-Test (LTT) indicates borderline cellular activity against Borrelia burgdorferi.
Dit is wat er bij mij op het formulier van Infectolab stond. Dus zoals ik het ook begreep ging het om dezelfde test. Hmm.. Is de Elispot geen onderdeel van LTT?
CD57 = -57 (toevallig zelfde getal). Ook daar is weer discussie over, of deze specifiek is voor Borrelia of algemene infectieziekten. Als ik op de website van Infectolab kijk dan durf ik geen harde conclusie te trekken. Dacht het zelf van wel namelijk.
Baal van die borderline benaming, ik blijf daardoor twijfelen. Ik hoop dat iemand de twijfel weg kan halen.. grrr...
Verder Chlamydia pneumoniae borderline, Coxsackie positief, EBV positief.
MCHC - 31.7 g/dl 32.0 – 36.0
Lymphocytes + 51 % 25 – 40
Nu nog een arts zien te vinden die er iets mee kan. Ik lees zoveel over behandelingen met antibiotica, maar hoe komen jullie aan die artsen? Ik kom alleen maar artsen tegen die in de psychologische hoek blijven hangen.
Borrelia burgd. Fully antigen + 2 SI <2
Borrelia peptide mix + 2 SI <2
Borrelia LFA-1 <2 SI <2
Diagnosis Borrelia
The Elispot-Lymphocyte-Transformation-Test (LTT) indicates borderline cellular activity against Borrelia burgdorferi.
Dit is wat er bij mij op het formulier van Infectolab stond. Dus zoals ik het ook begreep ging het om dezelfde test. Hmm.. Is de Elispot geen onderdeel van LTT?
CD57 = -57 (toevallig zelfde getal). Ook daar is weer discussie over, of deze specifiek is voor Borrelia of algemene infectieziekten. Als ik op de website van Infectolab kijk dan durf ik geen harde conclusie te trekken. Dacht het zelf van wel namelijk.
Baal van die borderline benaming, ik blijf daardoor twijfelen. Ik hoop dat iemand de twijfel weg kan halen.. grrr...

Verder Chlamydia pneumoniae borderline, Coxsackie positief, EBV positief.
MCHC - 31.7 g/dl 32.0 – 36.0
Lymphocytes + 51 % 25 – 40
Nu nog een arts zien te vinden die er iets mee kan. Ik lees zoveel over behandelingen met antibiotica, maar hoe komen jullie aan die artsen? Ik kom alleen maar artsen tegen die in de psychologische hoek blijven hangen.
Heb je al baat bij je ab kuur transcending?
-
Ik ben er na enkele dagen al mee gestopt... Op aanraden van dr. D.M., "anders hebben de testen geen nut".
Gok momenteel trouwens op twee paarden: eerst ga ik naar het L.E.C., want iets zegt me dat dit voldoende moet zijn om van mijn Lyme af te komen. Voor de zekerheid laat ik mijn afspraak bij dr. D.M. nog staan: heb ik er geen goed gevoel bij, kan/zal ik alsnog naar dr. D.M. gaan.
gewijzigd door de moderator: naam behandelcentrum en behandelaar gewijzigd in afkorting
Gok momenteel trouwens op twee paarden: eerst ga ik naar het L.E.C., want iets zegt me dat dit voldoende moet zijn om van mijn Lyme af te komen. Voor de zekerheid laat ik mijn afspraak bij dr. D.M. nog staan: heb ik er geen goed gevoel bij, kan/zal ik alsnog naar dr. D.M. gaan.
gewijzigd door de moderator: naam behandelcentrum en behandelaar gewijzigd in afkorting
jozzie schreef:Hoi Transcending,
Even kort over die cd57 test. Er staat -32, maar dat minnetje is een aandacht streepje. Dus je hebt 32 op de range van 160-360. In Berlijn nemen ze het bereik tussen 60-360. Maar 32 is laag, een gezond mens moet boven dik boven de 100 scoren.
Alleen cd57 is niet specifiek voor Borrelia, daar zijn twijfels over. Kan ook uit een andere infectie hoek komen.
Over de AB, is niet slecht die combi. Ik zou zeggen slikken. Maar ben geen arts.
Zoek een goeie en als dr. D.M. te duur of te ver weg is (in tijd) zoek een andere.
Sterkte Jozzie
Die minnetjes staan wel echt voor min.
Er staan namelijk plusjes en minnetjes voor de diverse uitslagen en achteraan staan ook balkjes met een puntje erin (beetje lastig uit te leggen),
maar bij de uitslagen met een minnetje valt het puntje in zo`n balkje er helemaal buiten aan de voorkant.
Met een minnetje/liggend streepje - geeft een laboratorium aan dat de gemeten waarde beneden de referentie waarden valt, met een plusje + geeft het laboratorium aan dat de gemeten waarde boven de referentiewaarden valt.
Josie
Josie
Josie schreef:Met een minnetje/liggend streepje - geeft een laboratorium aan dat de gemeten waarde beneden de referentie waarden valt, met een plusje + geeft het laboratorium aan dat de gemeten waarde boven de referentiewaarden valt.
Josie
Dat is dus wat ik bedoelde duidelijk te maken

Hallo bij mij is het 3
kunnen die tests in augsburg ook vals positief zijN
in Berlijn was mijn test voor lyme negatief
dank je
kunnen die tests in augsburg ook vals positief zijN
in Berlijn was mijn test voor lyme negatief
dank je
Ik denk wel dat het mogelijk is
Maar Berlijn kan ook vals negatief zijn.
Uiteindelijk is geen enkele test 100% zeker.
Maar Berlijn kan ook vals negatief zijn.
Uiteindelijk is geen enkele test 100% zeker.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”