Hallo iedereen,
Ik krijg jaarlijks veel tekenbeten (10-20) en ik merk ze eigenlijk altijd op doordat de beetplek jeukt. Ik heb dit aangekaart bij de RIVM, omdat deze informatie niet op de website te vinden is. Hun antwoord was dat het volgens hun informatie niet normaal is dat de plekken jeuken.
Ik zou graag van zoveel mogelijk forumgebruikers te weten komen of de beetplekken wel/niet jeuken. Ik vind dat het RIVM dit namelijk wel moet vermelden als dit bij een redelijk percentage mensen wel het geval is.
Jeuk rond beetplek teek
Re: Jeuk rond beetplek teek
Mijn tekenbeten hebben nooit gejeukt (2x gebeten).
Misschien heb je een soort van allergische reactie op bepaalde stoffen van de teek?
Ik heb gelezen dat in sommige gevallen immuniteit tegen teken kan ontstaan, dwz dat het immuunsysteem de teek gaat aanvallen zodat deze zijn maaltijd niet kan afmaken en vroegtijdig loslaat. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Misschien heb je een soort van allergische reactie op bepaalde stoffen van de teek?
Ik heb gelezen dat in sommige gevallen immuniteit tegen teken kan ontstaan, dwz dat het immuunsysteem de teek gaat aanvallen zodat deze zijn maaltijd niet kan afmaken en vroegtijdig loslaat. Misschien is dit bij jou ook het geval?
-
Ik heb nog nooit een beet opgemerkt dus het heeft bij mij niet gejeukt. Maar als ik inschat waar mijn teek heeft gezeten op basis van het EM en de ACA (alles op hetzelfde been) heb ik wel achteraf last van de beet: dit is een dove plek.
Ik denk dat je wellicht idd allergisch bent ofzo.
Ik denk dat je wellicht idd allergisch bent ofzo.
Ik weet niet precies hoe vaak ik gebeten ben door een teek, waarschijnlijk slechts 2x in totaal. Alleen de laatste keer heb ik het gemerkt, omdat het jeukte. De teek zat op mijn buik en was bezig met 'innestelen' (hoe je het ook maar wilt noemen). Natuurlijk direct verwijderd. Ik heb het gevoel dat de teek niet helemaal gezond was, of gewoon oud. Nadat ik de teek voorzichtig verwijderd had met een tekenpen is die vrijwel direct overleden. (Ik weet niet zeker dat ie dood was, maar er zat geen beweging meer in, ook niet als ik erop ademde)
De plek waar de teek had gezeten bleef een aantal dagen rood en die plek jeukte net als een muggenbult vreemd genoeg.
De plek waar de teek had gezeten bleef een aantal dagen rood en die plek jeukte net als een muggenbult vreemd genoeg.
Bij mij jeukte de tekenbeet ook, maar niet dagelijks, slechts zo nu en dan.
Tijdens ab begon de plek te prikken
Er wordt ook altijd gezegd dat je de beet niet voelt, maar ik heb die wel gevoeld,
ik ging kijken wat daar nou weer zat, was er daardoor vrij snel bij.
Tijdens ab begon de plek te prikken
Er wordt ook altijd gezegd dat je de beet niet voelt, maar ik heb die wel gevoeld,
ik ging kijken wat daar nou weer zat, was er daardoor vrij snel bij.
Tot zo ver natuurlijk bedankt voor de reacties. Ik zou het fijn vinden om nog meer reacties te krijgen, zodat ik daar uit kan afleiden in hoeveel procent van de gevallen er jeuk ervaren wordt. De omschrijving: zelfde gevoel als bij een muggenbult klopt wat mij betreft ook. Het wordt een rood pukkeltje. Ook na verwijderen blijft het pukkeltje een paar dagen bestaan. Het trekt maar langzaam weg.
Hoihoi,
Ook ik heb het mij wel eens afgevraagd waarom de ene tekenbeet jeukte en de andere niet.
En blijkbaar is het ook maar net wie je spreekt daarover bij het R.I.V.M, want ook ik heb al eens voor meer info gebeld, waarbij ik ook deze vraag heb gesteld, maar mij werd verteld dat de beten incidenteel wel kunnen jeuken.
Ook ik heb ruim mijn deel aan tekenbeten gehad, sinds 1998 lyme, en heb dus ook meerdere beten gehad die jeukten, en lang ook!
Ik denk dat het nog lang duurt voordat er open en eerlijk info word gegeven door mensen van dergelijke instanties, en die ook de nodige kennis in huis hebben.
Groetjes Moon.
Ook ik heb het mij wel eens afgevraagd waarom de ene tekenbeet jeukte en de andere niet.
En blijkbaar is het ook maar net wie je spreekt daarover bij het R.I.V.M, want ook ik heb al eens voor meer info gebeld, waarbij ik ook deze vraag heb gesteld, maar mij werd verteld dat de beten incidenteel wel kunnen jeuken.
Ook ik heb ruim mijn deel aan tekenbeten gehad, sinds 1998 lyme, en heb dus ook meerdere beten gehad die jeukten, en lang ook!
Ik denk dat het nog lang duurt voordat er open en eerlijk info word gegeven door mensen van dergelijke instanties, en die ook de nodige kennis in huis hebben.
Groetjes Moon.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”