Geinfecteerde knie

Sproetje

Re: Geinfecteerde knie

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Feb 2015, 15:37

Troptard schreef:Als er "iets" in gevonden wordt laat de arts het me weten

Dat is er ook wel eens tegen mij gezegd, en dan waren de uitslagen altijd "goed", totdat ik ze toch ging opvragen, en zag dat het helemaal niet zo geweldig goed was.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 27 Feb 2015, 15:57

Sproetje schreef:
Troptard schreef:Als er "iets" in gevonden wordt laat de arts het me weten

Dat is er ook wel eens tegen mij gezegd, en dan waren de uitslagen altijd "goed", totdat ik ze toch ging opvragen, en zag dat het helemaal niet zo geweldig goed was.

Jup ! Had ik meermaals ;) soms vertikken ze het om uitslagen te geven ! Kom je er dan toch met een omweg aan zie je idd dat ze dingen verzwegen...en waarom in hemelsnaam !?

Nu geen idee naar welk labo het gaat,wie bepaald wat er onderzocht gaat worden en hoe...kan enkel afwachten !

Zocht op bloedbult en krijg je blijkbaar enkel als je ergens tegenaan stootte,hier kwam alles langzaam aan dikker ! Het "bloed" leek meer de dikte van pus of mayonaise te hebben maar had wel de kleur van bloed (in mijn geval blauw dus haha)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 27 Feb 2015, 21:57

Hallo Troptard,

Willy Burgdorfer zei het al: "deze bacterie is anders dan anderen: je ziet en vindt hem nooit maar hij is er want de patiënt is ziek". Maar ontstekingsparameters zullen er toch wel geweest zijn. Het is toch ongelooflijk hoe taboe lyme nog is. Je mag het woord bijna niet luidop zeggen. Het is zoals Voldemort in Harry Potter.

Bloed wordt bij lyme en andere infecties vaak erg dik. Alleen wil men dat bij lyme niet onderkennen.

Ik bedoelde uiteraard b.b. sensu stricto, alhoewel er volgens mij toch enkele SS-spirocheten zijn. Misschien zijn ze bij de slag om de Ardennen losgelaten :mrgreen:

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 01 Mar 2015, 23:21

Hallo Troptard,

Hoe evolueert jouw knie ? Ik zou er erg veel foto's van maken. Slik ook wat looktabletten: toch een beetje desinfectie en ook bloedverdunnend.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 02 Mar 2015, 19:00

Gaat hier niet de goede kant op :( niks gevonden in tweede lading wondvocht,alles wordt zwart...begin necrose :? Bult groter en ook arts is er niet gerust in,moest naar de spoed hospitaal maar ga morgen,nu ffn wat praktische zaken regelen zoals wie de hond uitlaat enz ....pffft !!

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 02 Mar 2015, 19:47

Ach troptard, wat lees ik nou? Wat een pech! Ik hoop dat je iemand kunt vinden voor je hond.
Maar jij bent hopelijk in goede handen. Ik wens je heel veel sterkte, laat ons weten hoe het verder gaat.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 02 Mar 2015, 20:08

Troptard schreef:Kan maar stel ik me de vraag waarom de ab dan zo snel werkte als er geen bacterie in de knie zat ?

En nu de tweede lichting vocht/bloed uit die knobbel getrokken is zal de kans waarschijnlijk geslonken zijn dat ze er iets in vinden na het ab gebruik…

Troptard schreef:Gaat hier niet de goede kant op :( niks gevonden in tweede lading wondvocht,alles wordt zwart...begin necrose :? Bult groter en ook arts is er niet gerust in,moest naar de spoed hospitaal maar ga morgen,nu ffn wat praktische zaken regelen zoals wie de hond uitlaat enz ....pffft !!

:shock: Veel sterkte Troptard!! :(

Troptard

Berichtdoor Troptard » Ma 02 Mar 2015, 20:09

Tnx daisy ,op naar meer onkunde :mrgreen:

Scubadiver

Berichtdoor Scubadiver » Ma 02 Mar 2015, 20:24

Zwaar minder... :( Veel sterkte toegewenst!

Heb recent de films 'Under our skin' deel 1 en 2 gezien. Het laat precies zien wat er mis is... Ook kan je daar patiënten in zien die heel ver heen zijn en gelukkig toch ook weer compleet genezen. Het kan dus wel, alleen wel met de juiste behandeling...

Sterkte nogmaals!

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 02 Mar 2015, 23:49

Hallo Troptard,

Dikke pechvogel. Ik hoop dat ze morgen in de kliniek een ab-infuus geven.Necrose kan ook door streptokokken komen, komt nogal eens voor bij lyme. (Mijn EM werd op het einde zwart waardoor de huisarts aan streptokkennecrose dacht, lyme was het zeker niet volgens hem :evil: ) Als er dik bloed is, wijst dat volgens mij wel op infectie.

Ik vond nog een artikeltje over aseptische necrose: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/print/ ... h064a.html
Bij jou weinig waarsschijnlijk.

We zullen met zijn allen duimen dat de kliniek raad weet..

Veel sterkte. We leven allemaal met je mee

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”