U heeft lyme, behandelen niet mogelijk

maureen1971

U heeft lyme, behandelen niet mogelijk

Berichtdoor maureen1971 » Vr 05 Jun 2015, 20:20

Naar jarenlang bezoek van de huisarts ivm extreme vermoeidheid, spierpijnen en gewrichtspijnen kreeg ik eergisteren te horen dat ik ziekte van Lyme heb, direct erachteraan werd me verteld dat er niets aan te doen is. De uitslag op de borreliatest in het ziekenhuis van 130 IGG . Ik vind het erg prettig dat er eindeljk een oorzaak is gevonden voor mijn vermoeidheid, maar dat daar achteraan komt dat er niets aan te doen is vind ik wel erg moeilijk te verkroppen. Ik ben de laatste maanden erg hard achteruit gegaan qua vermoeidheid. Ben 43 jaar, werk in thuiszorg en na het doen van het ochtenddienst duik ik meteen mijn bed in en slaap dan 3 uur, 's avonds lig ik er ook alweer in om 21.30, niet echt gezellig dus, wanneer de klachten zo snel blijven verergeren denk ik dat het werken met een maand of 2 helemaal niet meer mogelijk is, ik werk nu 16 uur en heb al aangegeven dat de avonddiensten niet meer te doen zijn. Ik heb natuurlijk wel meteen een afspraak gemaakt met de huisarts, omdat ik online lees dat soms 4 weken doxycicline nog wel eens wil helpen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Sproetje

Re: U heeft lyme, behandelen niet mogelijk

Berichtdoor Sproetje » Do 11 Jun 2015, 15:33

Hoi Maureen,

Ik zie je bericht nu pas staan

Allereerst welkom hier op het forum.

Als je een lyme arts zoekt kun je een oproep daar voor plaatsen, hier op het forum is daar een speciaal plekje voor:
viewforum.php?f=34

Wat die 4 weken doxy betreft, ik ben bang dat het niet voldoende is.
Meestal worden er door lyme artsen andere soorten antibiotica voorgeschreven, en ook voor langere duur.

maureen1971

Re: U heeft lyme, behandelen niet mogelijk

Berichtdoor maureen1971 » Za 13 Jun 2015, 15:42

Ik ben nu bijna een week bezig met een kuur doxy van 4 weken, afgelopen dagen ging redelijk, alleen vandaag helemaal op moe moe moe en spierpijn in heel mijn lichaam, mijn man zei al, er gaat griep rond, maar volgens mij reactie op de kuur. Mocht deze kuur niet aan slaan, weet iemand toevallig ook welke kuren er nog meer worden voorgeschreven of zal ik de kuur doxy dan langer moeten krijgen

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”