Hallo!
Ik ben Laby (niet mijn echte naar overigens haha) en 22 jaar oud. Loop inmiddels al 12 jaar rond met wazige klachten zoals vermoeidheid, duizelingen, ontstoken gewrichten en ben zelfs plotsdoof geworden zonder enige aanleiding.
Ik ben een paar maanden geleden naar de HA gegaan vanwege een ontstoken knokkel, die elke paar weken weer terug kwam. Door hem ben ik doorverwezen naar een erg fijne reumatoloog. Hoewel hij mij in eerste instantie niet wilde prikken op Lyme, heb ik hier toch naar gevraagd. Hij deed hier daarna verder niet moeilijk over oid. Ik moet hier ook bij vermelden dat ik ook last heb van paniekaanvallen, hartkloppingen en andere 'rare' klachten. Ik ging er altijd maar vanuit dat dit iets psychisch was.
Gisteren ben ik gebeld door deze zelfde reumatoloog. Nu erg verbaast en zelfs geschrokken. Ik teste positief op Lyme. De IGM waarde was positief, de IGG waarde negatief. Hiervoor heb ik een doxy kuur van een maand gekregen. Omdat ik veel moet werken en snel op vakantie ga kon ik helaas geen afspraak maken met hem om dit verder te bespreken.
Door wat rond te neuzen op internet ben ik hier terecht gekomen en zit ik inmiddels met een hele hoop vragen waarvan ik hoop dat jullie deze misschien kunnen uitleggen.
- Kan het zijn dat ik al langer met Lyme rond loop hoewel de IGG waarde negatief is?
- Moet ik na mijn doxy kuur aandringen op een extra kuur?
- Word ik erg ziek van of na de doxy kuur? En hebben jullie nog tips om de bijwerkingen zo min mogelijk te laten zijn ivm mijn vakantie?
Alvast heel erg bedankt!
Laby heeft Lyme en een paar vragen!
Re: Laby heeft Lyme en een paar vragen!
Welkom Laby!
-je kunt jaren met lyme rondlopen zonder dat je het weet
-ik denk dat je toch wel langer AB moet nemen
-door de inname van AB kunnen de klachten verergeren en/of zelfs klachten erbij krijgen die je nog niet had
Denk eraan niet in de zon met Doxy!
Fijne vakantie!
-je kunt jaren met lyme rondlopen zonder dat je het weet
-ik denk dat je toch wel langer AB moet nemen
-door de inname van AB kunnen de klachten verergeren en/of zelfs klachten erbij krijgen die je nog niet had
Denk eraan niet in de zon met Doxy!
Fijne vakantie!
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”