Vaccin tegen lyme

Binc

Vaccin tegen lyme

Berichtdoor Binc » Di 04 Aug 2015, 12:49

Hallo allemaal

Ik wil graag dit even kwijt en ben benieuwd of jullie hiervan op de hoogte zijn?
Dit gaat over mezelf en over mijn kat.

Onlangs zijn er in mijn bloed antilichamen gevonden van Borreliose bacterie. Mijn verhaal staat onder Algemeen Bloeduitslagen.
enfin mijn onderzoeken lopen nog even en krijg 17 aug de uitslag van de lumbaal punctie.

Maar nu even het volgende. Ik heb in 2013 2 noorse bos katten overgenomen van iemand anders. 1 van de 2 is continue ziek. Al vanaf zijn geboorte. Chronische diarree steeds problemen met maag darm kanaal. Hij staat op rauw vers vlees en daarvan heeft ie geen diarree. Torenhoge dierenarts kosten. Nu ik voor mezelf meer informatie ben gaan zoeken over lyme stuit ik bij zijn bloeduitslagen op het volgende. Ik doe het even copy paste. Zijn Mycoplasma was dus positief aangetoond middels een PCR test. Nu heb ik gelezen dat dit vaak bij een co infectie hoort. Zijn gedrag is ook steeds heel veranderlijk tot vervelens aan toe. Zijn broer heeft nergens last van. Ben ik nu een gestoord wijf dat ik evt een verband zie hierin? Er komt steeds maar geen echte diagnose uit behalve voedselintolerantie. Nou die heb ik zelf dus ook al jaren. Kan bijna niks eten. Vooral eiwit vertering is bij mij heel slecht. Toen ik hem op brokken had met een hoog eiwit gehalte moest hij heel vaak op de bak en bleef ook alles steeds aan zijn achterste hangen. Stonk vreselijk naar rotte eieren. Ik heb bij hem niet de elisa test laten doen. Er zijn wel meerder bloedonderzoeken gedaan maar niet naar IGG en IGM. Wisten jullie ook dat er voor dieren een vaccin is tegen Lyme? Genaamd Merilym 3 van Meria
Zie link naar MCD voor dieren. Waarom kan dit dan voor mensen niet? Mijn kat heeft continue oorontstekingen en andere vage dingen. Kan ok moeilijk springen alsof ie pijn in zijn lijf heeft. Wellicht vinden jullie mij compleet krankjorum om dit nu met mijn kat te vergelijken, maar ik vind het heel typisch. Ook heeft hij eind vorig jaar diagnose alvleesklierontsteking gekregen.

algemeen - anamnese :
bevindingen : 12/8: Uitslag B12 en Chr: morgen nabellen
Uitslag VML:
Feline Upper Respiratory Profile
Chlamydia felis-DNA (real-time PCR) negative
Feline Calicivirus-RNA (real-time PCR) to follow FHV-1 DNA Quantification
(real-time PCR) none detected
Mycoplasma felis-DNA (real-time PCR) positive + Interpretation:
/swab(s 1),2)
1)
A NEGATIVE FELINE HERPESVIRUS 1 PCR result indicates that FHV-1 DNA was not detected in the sample and suggests that FHV-1 is most likely not the cause
of clinical signs in this patient. However, a negative PCR result may be
caused by the numbers of organisms being below the limit of detection,
decreased numbers of organisms following treatment or chronic carrier state,
or the occurrence of a new strain.
Note:
2)
number of virus particles per swab(s)
diagnose :
advies / therapie :
25-07-2014
algemeen - anamnese : bevindingen : HEMATOLOGIE
Hematocriet 0.31 MCV 45.5 MCH 1.01 MCHC 22.1

hope

Re: Vaccin tegen lyme

Berichtdoor hope » Di 04 Aug 2015, 20:30

Geen idee of dit klopt...
Mijn dochter beschuldigt mij ook van overal lyme in te zien.... Dus je bent niet alleen! :)

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Do 06 Aug 2015, 19:28

- Onderwerp verplaatst naar Algemeen Lyme-Borreliose. -

Leia, moderator

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 07 Aug 2015, 15:02

Binc schreef:Wisten jullie ook dat er voor dieren een vaccin is tegen Lyme? Waarom kan dit dan voor mensen niet?

Er was wel ooit een vaccin tegen Lyme bij mensen, maar doordat de borrelia-bacterie zo enorm complex is weet je nooit zeker wat het effect hiervan is. De borrelia-bacterie doet vanalles om je immuunsysteem te omzeilen, dus ook na vaccinatie. Het is denk ik nog maar de vraag of dit voor iedereen goed uitpakt.

Doordat er mensen waren die ziek werden van het vaccin is het op een gegeven moment van de markt gehaald. De fabrikant bleef ontkennen, beweerde dat het alleen maar van de markt gehaald was omdat er weinig vraag naar was…
Als ik het me goed herinner is er een paar jaar geleden weer een nieuwe poging gedaan om een vaccin op de markt te brengen, in Nederland. Er is namelijk veel geld mee te verdienen. Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat nou verder verlopen is en of het er nu is, bijv. voor boswachters enzo.

Josie

Binc

Berichtdoor Binc » Zo 09 Aug 2015, 11:21

Rossi en ik hebben dezelfde symptomen en klachten.
Een ellenlang dierenarts dossier. Hij blijkt vorig jaar positief middels pcr test, getest te zijn op mycoplasma felis.
Blijkbaar is mijn vorige dierenarts zo onkundig geweest om hem daarvoor niet te behandelen.
Omdat hij weer ziekte verschijnselen vertoont ben ik afgelopen vrijdag naar E. G. gegaan in Heiloo. Hij behandeld overigens ook mensen, voor wie behoefte heeft aan orthomoleculaire aanvulling.
Daar hebben we nieuwe bloed testen afgenomen. Op alle tekenbeten ziektes. Ik wacht nog op de uitslag.
Ik heb mijn 2 katten overgenomen van iemand uit Belgie. Ze zijn overigens in Nederland geboren.
Maar van de fokker waar ik contact mee op had genomen, weet ik dat Rossi al ziek is vanaf dat ie geboren werd.
Diaree etc. Zij heeft zijn darmen in orde gekregen met vers vlees voeren, en toen mochten ze pas naar de nieuwe eigenaar.
Enfin, om een lang verhaal kort te houden, dit is voor mij het ultieme bewijs dat dit dus overdraagbaar is via de moeder. De veterinaire artikelen zeggen dat ook. Ook via vlooien. Dus waarom zou dat bij mensen niet zo kunnen zijn.
Voor mij is er werkelijk geen verschil tussen mens en dier. Ik hoop vandaag de uitslagen te krijgen.
Als deze nu negatief zijn, geloof ik dat niet. Ik heb het verzoek neer gelegd om in de bloedtesten IGG en IGA mee te laten prikken.
Indien negatief dan wil ik hem laten behandelen op basis van klinische symptomen. Hij, maar ook zijn broer vertonen tekenen van bloedarmoede.
Voor wie bekend is met deze bacterie zou ik graag wat meer informatie ontvangen. Ik wil namelijk dat al die dierenartsbezoeken eens klaar zijn. Hij houd er een trauma aan over. En het heeft mij al duizenden euro's gekost.
Vorig jaar had ie een alvleesklierontsteking. En zo komt er telkens wat bij. Rossi en ik zijn een spiegel van elkaar, dat weet ik al vanaf begin dat ik hem heb.
Behandeling is trouwens ook voor katten doxy antibiotica. Als ie die nou vorig jaar gewoon had gekregen van de dierenarts...:(
Nee wij kregen een maagbeschermer en anti misselijkheid pillen en moesten biopten laten nemen van ze darmen in MCD.
Kwam een milde enteritis uit. Conclusie was voedselallergie.
En ik geloof niet in voedselallergie zonder onderliggende oorzaak. Altijd ben ik overtuigd geweest bij hem dat het allemaal niet klopte.
Voedselallergie me hoela! Heb inmiddels wel summiere info gelezen dat deze bacterie idd voedselallergie en enteritis kan veroorzaken.

Binc

Berichtdoor Binc » Zo 09 Aug 2015, 12:03

Sorry Leia,

Ik zie dat je de naam van de arts hebt aangepast. Was alweer even vergeten dat ik geen namen mocht noemen. Sorry, Sorry!
Tot op heden zat ik alleen op katten forums...:)

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 09 Aug 2015, 12:08

;)

Leia, moderator

Binc

Berichtdoor Binc » Zo 09 Aug 2015, 21:09

Vandaag de dierenarts gesproken en de pct testen zijn nog niet binnen....:(
Wes dinsdag. Algemeen bloedbeeld was oke. Maar ja dat was het bij mezelf ook...
Dus als ik kijk naar zijn symptomen en de diagnose die al gesteld was door de vorige dierenarts ga ik er nog steeds maar vanuit dat die uitslag wederom positief is.
Dan kunnen we nu wellicht ook eens gericht gaan behandelen net als bij mezelf.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”