Sproetje schreef:Ja, het is een lange weg.
Ik ben nu ruim 2 jaar bezig, maar ik zat ook echt onder de parasieten, schimmels, virussen and you name it, en jij dan?
Ik ben ook ong. zolang als jij bezig, de lyme is bij mij veel te laat gediagnosticeerd, de klachten begonnen bij mij al 20 jaar geleden en nooit op lyme getest… had daar zelf ook niet aan gedacht

Sproetje schreef:Wel zou het voor mijzelf (en vast ook vele anderen) financieel nogal hebben geholpen wanneer er meer door de verz. zou kunnen worden vergoed, ik hoop dat je het daar wel mee eens kunt zijn.
Ja helemaal mee eens!

Een jaar of 6 geleden werd ook een LTT nog door een paar zorgverzekeringen gewoon vergoed!

Sproetje schreef:Josie schreef:Ja de wijzigingen in de antibioticabehandeling zijn op advies van een arts, ik heb er begeleiding bij
Oh, gelukkigik dacht even dat je zelf aan het experimenteren was gegaan
Ik ben niet tegen zelf experimenteren, maar dan wel alleen na je heel goed geïnformeerd te hebben. Bij chronische Lyme en veel andere chronische ziektes vergroot je denk ik je kansen op verbetering als je zelf een actieve houding aanneemt en niet passief gaat afwachten of je dokter je beter maakt…
Dus veel zelf uitzoeken, experimenteren, kritisch blijven en verschillende artsen raadplegen.
Sproetje schreef:Josie schreef:De meeste methoden en middelen van dr. J. en dr. K. zijn erg dubieus.
Daar moet ik toch op reageren, omdat je hier zegt dat je Molybdeen gebruikt.
Dat middel wordt door dr. J. voorgeschreven.
Ik refereer in datzelfde bericht aan de eigen productlijn die dr. J. verkoopt, namelijk de dubieuze 48-dollar-flesjes met kruidenmengsels.
Molybdeen wordt door meerdere alternatieve artsen wel eens geadviseerd. Ik gebruik het tegen aceetaldehyde en sulfietgevoeligheid en voel me er beter bij. Als je er niets van merkt moet je het natuurlijk niet nemen, maar pas na uitproberen weet je of iets wel of niet wat doet. Ik betaal 8 euro voor een potje waar ik maanden mee doe.
De "Direct Resonance Testing" van dr. J. die wordt genoemd in je citaat is een typisch voorbeeld van een dubieuze methode. Het risico om ernaast te zitten terwijl je denkt dat de methode het juiste aangeeft… ik moet er niet aan denken,

Josie