Herxen??

Josie

Re: Herxen??

Berichtdoor Josie » Za 05 Sep 2015, 17:29

Sproetje schreef:Ja, het is een lange weg.
Ik ben nu ruim 2 jaar bezig, maar ik zat ook echt onder de parasieten, schimmels, virussen and you name it, en jij dan?

Ik ben ook ong. zolang als jij bezig, de lyme is bij mij veel te laat gediagnosticeerd, de klachten begonnen bij mij al 20 jaar geleden en nooit op lyme getest… had daar zelf ook niet aan gedacht :? de schade is niet te overzien. :(

Sproetje schreef:Wel zou het voor mijzelf (en vast ook vele anderen) financieel nogal hebben geholpen wanneer er meer door de verz. zou kunnen worden vergoed, ik hoop dat je het daar wel mee eens kunt zijn.

Ja helemaal mee eens! :(
Een jaar of 6 geleden werd ook een LTT nog door een paar zorgverzekeringen gewoon vergoed! :shock:

Sproetje schreef:
Josie schreef:Ja de wijzigingen in de antibioticabehandeling zijn op advies van een arts, ik heb er begeleiding bij

Oh, gelukkig :D ik dacht even dat je zelf aan het experimenteren was gegaan

Ik ben niet tegen zelf experimenteren, maar dan wel alleen na je heel goed geïnformeerd te hebben. Bij chronische Lyme en veel andere chronische ziektes vergroot je denk ik je kansen op verbetering als je zelf een actieve houding aanneemt en niet passief gaat afwachten of je dokter je beter maakt…
Dus veel zelf uitzoeken, experimenteren, kritisch blijven en verschillende artsen raadplegen.

Sproetje schreef:
Josie schreef:De meeste methoden en middelen van dr. J. en dr. K. zijn erg dubieus.

Daar moet ik toch op reageren, omdat je hier zegt dat je Molybdeen gebruikt.
Dat middel wordt door dr. J. voorgeschreven.

Ik refereer in datzelfde bericht aan de eigen productlijn die dr. J. verkoopt, namelijk de dubieuze 48-dollar-flesjes met kruidenmengsels.

Molybdeen wordt door meerdere alternatieve artsen wel eens geadviseerd. Ik gebruik het tegen aceetaldehyde en sulfietgevoeligheid en voel me er beter bij. Als je er niets van merkt moet je het natuurlijk niet nemen, maar pas na uitproberen weet je of iets wel of niet wat doet. Ik betaal 8 euro voor een potje waar ik maanden mee doe.

De "Direct Resonance Testing" van dr. J. die wordt genoemd in je citaat is een typisch voorbeeld van een dubieuze methode. Het risico om ernaast te zitten terwijl je denkt dat de methode het juiste aangeeft… ik moet er niet aan denken, :? ik zou het doodeng vinden vooral bij zo'n ernstige ziekte zoals Lyme-Borreliose, dan durf ik mijzelf niet afhankelijk te maken van dergelijke methodes.

Josie

Sproetje

Re: Herxen??

Berichtdoor Sproetje » Zo 06 Sep 2015, 15:21

Dank je wel voor je reactie.

Josie schreef:Ik ben ook ong. zolang als jij bezig, de lyme is bij mij veel te laat gediagnosticeerd, de klachten begonnen bij mij al 20 jaar geleden en nooit op lyme getest… had daar zelf ook niet aan gedacht de schade is niet te overzien.

Oh 'jee, 20 jaar is lang.
Vind ik wel heel erg.
Schandalig eigenlijk dat er nooit een arts daar aan gedacht heeft.

Josie schreef:Ik ben niet tegen zelf experimenteren, maar dan wel alleen na je heel goed geïnformeerd te hebben. Bij chronische Lyme en veel andere chronische ziektes vergroot je denk ik je kansen op verbetering als je zelf een actieve houding aanneemt en niet passief gaat afwachten of je dokter je beter maakt…
Dus veel zelf uitzoeken, experimenteren, kritisch blijven en verschillende artsen raadplegen.

Ik zelf ben niet zo voor zelf experimenteren. Ik heb 1 behandelaar.

De producten die je eerst opnoemde zoals
epigenar, beyondbalance, buhner, cowden…
zitten allemaal in een protocol, afgestemd op de patient. Zonder goede kennis kan het zelfs averechts werken.
Verder kun je niet wanneer een bep. product voor jou niet werkt de arts die het voorschrijft ter discussie roepen.
Zo werkte Houttuynia voor mij niet maar bij anderen miss. weer wel. Daarmee kun je niet zeggen dat dr. J.S. dubieuze producten gebruikt en/of dat hijzelf dubieuze behandelingen toepast.

Josie schreef:Ik refereer in datzelfde bericht aan de eigen productlijn die dr. J. verkoopt, namelijk de dubieuze 48-dollar-flesjes met kruidenmengsels.

Hoe weet je of dat dubieus is?
Of mogen bv alleen Nestlé en Bayer enz, met hun 2e hands wetenschappers (had je hun evidence based onderzoeken over bv dat ei en dat ontkiemende broccoli zaadje al gelezen), als enigen iets verkopen?
Hebben zij het alleenrecht daarop zich toegeëigend?

Josie schreef:Molybdeen wordt door meerdere alternatieve artsen wel eens geadviseerd

Weet ik niet, zou zomaar kunnen.

Josie schreef: maar pas na uitproberen weet je of iets wel of niet wat doet

Het kan altijd voorkomen dat iets niet aanslaat, lymeartsen zeggen bv (ook dr. R.H.) dat samento slechts bij 70% van de patienten werkt.

Josie schreef:De "Direct Resonance Testing" van dr. J. die wordt genoemd in je citaat is een typisch voorbeeld van een dubieuze methode. Het risico om ernaast te zitten terwijl je denkt dat de methode het juiste aangeeft… ik moet er niet aan denken, ik zou het doodeng vinden vooral bij zo'n ernstige ziekte zoals Lyme-Borreliose, dan durf ik mijzelf niet afhankelijk te maken van dergelijke methodes.

"Het risico om ernaast te zitten terwijl je denkt dat de methode het juiste aangeeft.....ik moet er niet aan denken."

Bio resonance testing ken ik alleen van horen zeggen, ik zou me er eerst wat meer in moeten gaan verdiepen voordat ik daar iets over durf te zeggen.
Ik weet niet goed genoeg hoe het werkt. Sta er :| in.

Maar ken jij wel de exacte werking, en hoe dat zit met frequenties?

Vroeger werd er ook hard gelachen om ultrasoon.

Regulier is er de ECG en EEG waarbij electrische energie wordt vastgesteld, de MRI-scan die op electromagnetische weefselsignalen werkt.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”