Geen koorts, maar je wel zo voelen. Herkenbaar?

Karin

Geen koorts, maar je wel zo voelen. Herkenbaar?

Berichtdoor Karin » Wo 16 Sep 2015, 23:34

Ik ben sinds afgelopen zondag aan de medicatie tegen Lyme, en let daardoor even extra op mijn klachten, om in de gaten te houden of en zo ja wanneer er een eventuele die-off optreedt.

Nu merk ik, en ik weet dat ik dat vaker heb (als ik erg moe ben), dat ik een soort koortsgevoel krijg. Het gevoel van gloeiende wangen (die soms wel echt gloeien, maar vaak niet), het afwisselend warm en koud hebben, en het gevoel van zweetaanvallen (maar dus niet zweten). Als ik mijn temperatuur meet, heb ik geen koorts, maar het voelt dus wel zo.
Zijn dat klachten die mensen herkennen? Of hebben jullie wel écht koorts bij deze klachten?
Gewoon even nieuwsgierig eigenlijk. ;)

hope

Re: Geen koorts, maar je wel zo voelen. Herkenbaar?

Berichtdoor hope » Do 17 Sep 2015, 22:28

Ik kan me wel erg koortsig voelen, maar koorts hebben?
Nee, dat kan ik niet meer. Als ik ziek ben, heb ik ondertemperatuur... 34,2 bijv.
Zegt mijn ha dan doodleuk: pak een dafalgan...

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 18 Sep 2015, 09:59

Ook ik heb vaak koortsvlagen, het komt zomaar opzetten.
Eerst dacht ik dat het met de overgang te maken had ( ik had er toen ook de leeftijd voor). Nu ik allang door de overgang heen ben, is het er nog steeds Maar mijn behandelaar zei me dat mijn lichaam de koorts veroorzaakt om tegen de bacterie te vechten.
Dus bezie ik het maar als een goed teken.

Daisy
Luister naar je lichaam.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 21 Sep 2015, 10:21

Hallo Daisy, hallo Hope,

Ik herken deze klachten. Soms heb ik zo een gloeiende wangen dat het lijkt of ik hoge koorts heb. Als ik dan meet , blijkt het gewoon. Ik heb lang ondertemperatuur gehad, maar dat is toch verdwenen na een lange abkuur. Om de 4 weken heb ik wel 38° koorts. De ondertemperatuur is verdwenen door de behandeling. De 4 wekencyclus is helaas teruggekomen.
Lyme raakt ook de hypothalamus, ons temperatuurcentrum. Misschien is het gloeien een poging om de lage temperatuur naar omhoog te krijgen. Dat heb je soms ook bij vriesweer.
http://www.mdjunction.com/diary/jackies ... -pituitary

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 21 Sep 2015, 10:30

Hallo Karin,

Ik was jouw naam vergeten. Het afwisselend koud en warm hebben is bij mij ook verdwenen na de ab kuur.
Ik zweet zeer excessief. Het loopt er vaak in beken af. Ik had dat ook toen ik klierkoorts had. Zoals bij vele lymepatiënten zijn bij mij de antistoffen tegen epstein barr flink verhoogd. Misschien ook eens nuttig om te testen bij jou: het kost niet veel. Je hebt er uiteraard niets aan want er is geen behandeling mogelijk tegen klierkoorts.

hope

Berichtdoor hope » Ma 21 Sep 2015, 21:52

Hi, ik heb eens alle thermometers weggegooid, omdat ze niet werkten... Als ik mij " goed " voel, kan ik toch geen 34,7 hebben... Wat een brol zeg! :)

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”