Ik ben een vrouw van 33 jaar, heb al jaren last van 'vage' klachten dus ik was van plan om me eens te laten testen op lyme (een aantal mensen in mijn omgeving heeft het), maar heb dat steeds maar uitgesteld. Na mijn laatste tekenbeet 8 weken terug, heb ik eindelijk de stap genomen om me te laten testen en die was bij de huisarts negatief. Ik heb levend bloed analyse laten doen en die was wel positief. De levend bloed analyse mevrouw adviseerde me een aantal kruiden (Samento ed) en ik neem geen antibiotica. Mijn immuunsysteem was erg sterk volgens haar en moet in staat zijn dit op te lossen met behulp van die tincturen. Ik weet nu alleen nog niet of ik ook co-infecties heb. Ik wil dit graag laten testen, maar ik hoor dat deze vooral erg duur zijn en vaak negatief testen (sowieso raak ik erg verdwaald in alle verschillende testen en het werkt erg ontmoedigend om alle info op internet te lezen) . Mij werd geadviseerd om op co-infecties te laten testen dmv bio-resonantie. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja...: weet je een behandelaar? (bij voorkeur in het zuiden van het land, stuur me even een pb als je iemand kent). Of is er een andere manier van testen op co-infecties? Ik ben op dit moment druk informatie aan het verzamelen, dus alles is welkom.
En weet iemand een website die me heel simpel uit kan leggen waar alle afkortingen van de testen voor staan? Een website ofzo die me helpt om beter te begrijpen wat en hoe er getest wordt? Jullie lijken er allemaal ZOVEEL verstand van te hebben en ik snap er helemaal niets van...
voorstellen en vraag testen
Re: voorstellen en vraag testen
Hoe heeft zij dit vastgesteld?Mijn immuunsysteem was erg sterk volgens haar
Klachten, een positieve LBA en een negatieve Borrelia serologie duiden niet op een erg sterk immuunsysteem!
Klinkt als een bewuste keuze. Als de Borrelia antistoffen test bij de huisarts positief was geweest en hij/zij een behandeling had aangeboden had je deze dan ook afgewezen?en ik neem geen antibiotica
Slecht advies, maar als je toch geen antibiotica neemt hoef je ook niet verder te testen.Mij werd geadviseerd om op co-infecties te laten testen dmv bio-resonantie.
Misschien beginnen met de kruiden. Heb ik ook gedaan. Maar toen ik na 3 maanden nog achteruit ging, ben ik toch op ab overgegaan.
Een behandelaar kan ook de testen doen. Stuur een bericht in het topic: zoek een behandelaar.
Een behandelaar kan ook de testen doen. Stuur een bericht in het topic: zoek een behandelaar.
Ze kon aan mijn witte bloedlichaampjes zien dat ze groot en actief waren, daarnaast heb ik nooit griep enzo, dus daarmee heb ik een sterk immuunsysteem. Ik snap dat dat niet logisch is met het feit dat ik al lang klachten heb.Hoe heeft zij dit vastgesteld?
Misschien wel, maar ik vertrouw niet zo op mijn huisarts. Ik heb niet voor ab gekozen omdat ik veel info gevonden heb over behandelingen met natuurlijke middelen die ook een antibiotische werking hebben, hier vertrouw ik meer op dan de reguliere weg. Daarnaast weet ik niet of ik besmet ben door de laatste teek, of al veel langer. Als je al jarenlang lyme hebt, schijnt ab vaak averechts te werken omdat de borrelia zich dan gaat terugtrekken in je gewrichten en zenuwstelsel enzo om zich te beschermen en daarmee ben je vaak slechter af.Als de Borrelia antistoffen test bij de huisarts positief was geweest en hij/zij een behandeling had aangeboden had je deze dan ook afgewezen?
Zo te horen heb ik je voor het hoofd gestoten met mijn keuze, dat is jammer. Er is genoeg info te vinden over alternatieve behandelingen, het is niet zo dat ik iets volg wat nog niemand (met succes) geprobeerd heeft. Maar iedereen moet doen wat klopt voor die persoon.Slecht advies, maar als je toch geen antibiotica neemt hoef je ook niet verder te testen.
Bedankt aan iedereen die me een pb gestuurd heeft!
Hallo Indra
Ik herken veel in jou schrijven, ik heb ook chronische Lyme en heb ook mede door me verder erin te verdiepen gekozen voor de natuurlijke behandeling i.p.v. Antibiotica.
Had ik de tekenbeet opgemerkt en zat ik nog in de fase waardoor een A.B. kuur me zou kunnen helpen zou ook ik dit hebben gedaan.
Maar helaas ben ik jaren geleden besmet geraakt en zou de A.B. kuren me alleen maar zieker maken en mijn weerstand wegnemen.
Vandaar dat ook ik de alternatieve weg heb gekozen.
Maar omdat jou bericht hier op een Algemeen Lyme-borreliose topic staat krijg je ook vaak negatieve opmerkingen te lezen van lymepatiènten die wel voor A.B hebben gekozen. Hoewel dat ook goed kan samengaan met de natuurlijke middelen. Dus zou ik als ik jou was een nieuw topic maken in het onderwerp: Alternatieve behandelingen.
Inderdaad iedereen zoekt zijn eigen weg hierin en we moeten iedereen daarin respecteren. We leven nu eenmaal in een tijdperk dat mensen zelf hun keuzes maken op gezondheidsgebied en ook die mogelijkheden hebben. Ik ben daar ook heel erg blij mee, want het maakt me minder afhankelijk van de reguliere methodes. Die welliswaar ook goede dingen bereiken maar niet op Lymegebied.
Hierdoor ben ik zelfredzaam geworden.
De lyme zal bij mij nooit helemaal verdwijnen maar er is goed mee te leven.
Sterkte in je keuze.
Daisy
Ik herken veel in jou schrijven, ik heb ook chronische Lyme en heb ook mede door me verder erin te verdiepen gekozen voor de natuurlijke behandeling i.p.v. Antibiotica.
Had ik de tekenbeet opgemerkt en zat ik nog in de fase waardoor een A.B. kuur me zou kunnen helpen zou ook ik dit hebben gedaan.
Maar helaas ben ik jaren geleden besmet geraakt en zou de A.B. kuren me alleen maar zieker maken en mijn weerstand wegnemen.
Vandaar dat ook ik de alternatieve weg heb gekozen.
Maar omdat jou bericht hier op een Algemeen Lyme-borreliose topic staat krijg je ook vaak negatieve opmerkingen te lezen van lymepatiènten die wel voor A.B hebben gekozen. Hoewel dat ook goed kan samengaan met de natuurlijke middelen. Dus zou ik als ik jou was een nieuw topic maken in het onderwerp: Alternatieve behandelingen.
Inderdaad iedereen zoekt zijn eigen weg hierin en we moeten iedereen daarin respecteren. We leven nu eenmaal in een tijdperk dat mensen zelf hun keuzes maken op gezondheidsgebied en ook die mogelijkheden hebben. Ik ben daar ook heel erg blij mee, want het maakt me minder afhankelijk van de reguliere methodes. Die welliswaar ook goede dingen bereiken maar niet op Lymegebied.
Hierdoor ben ik zelfredzaam geworden.
De lyme zal bij mij nooit helemaal verdwijnen maar er is goed mee te leven.
Sterkte in je keuze.
Daisy

Luister naar je lichaam.
Dankjewel voor je reactie Daisy.
Indra,
Jij hebt mij zeker niet voor het hoofd gestoten. Het is inderdaad zo dat ik alternatieve toestanden afwijs maar jij maakt gewoon je eigen keuze.
Vaak worden Lyme patienten regulier niet geholpen, en begrijpelijk vluchten ze dan daarom naar alternatief, en dat vind ik dan weer een verkeerde reden. Ik begrijp dus dat dat bij jou anders ligt.
Jij hebt mij zeker niet voor het hoofd gestoten. Het is inderdaad zo dat ik alternatieve toestanden afwijs maar jij maakt gewoon je eigen keuze.
Vaak worden Lyme patienten regulier niet geholpen, en begrijpelijk vluchten ze dan daarom naar alternatief, en dat vind ik dan weer een verkeerde reden. Ik begrijp dus dat dat bij jou anders ligt.
abx schreef:Vaak worden Lyme patienten regulier niet geholpen en begrijpelijk vluchten ze dan daarom naar alternatief
Is langdurige antibioticum niet alternatief?
Dat is een vraag die al langer bij me hangt.
En wat is dan precies regulier mbt behandeling van de ziekte van lyme,
of wat is precies alternatief mbt die behandeling?
Zolang langdurige antibioticum door het regulier niet wordt geaccepteerd blijft dit toch ook nog steeds niet regulier, en daarom toch ook alternatief?
Hetzelfde geldt dan toch ook voor het per direct antibioticum voorschrijven na een tekenbeet met EM en niet wachten tot de EM een kring is geworden van minstens 5 cm?
Er zijn artsen veroordeeld omdat ze buiten het reguliere om toch de lymepatiënten met langdurige antibioticum gingen behandelen.
Zijn ALLES kwijtgeraakt, hun hele hebben en houwen.
Zolang het CBO samen met het RIVM blijft volhouden dat hun reguliere richtlijnen gebaseerd zijn op goed wetenschappelijk onderzoek en daarin slechts selectief te werk gaan (mbt het citeren van de bestaande onderzoeken), blijven er lyme patiënten bijkomen, en nu nog erger: als je test negatief is en je blijft klachten houden, kun je zo doorgestuurd worden naar het afvalputje dat SOLK heet.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”