Stekende pijn in beide knieen, wie meer?

Sproetje

Re: Stekende pijn in beide knieen, wie meer?

Berichtdoor Sproetje » Za 26 Dec 2015, 14:46

Josie schreef:Voor het UWV e.d. of voor erkenning bij een arts heb je er niets aan. Daarvoor is een positieve PCR test nodig.

Bij mij is de ziekte van lyme gediagnosticeerd dmv een tekenbeet en EM
De chronische ziekte van lyme die ik er aan heb overgehouden door of te laat of te weinig of foutieve behandeling met ab heb ik door het UWV gediagnosticeerd gekregen dmv. een verwijskaart voor Apeldoorn, de lyme poli.
Dus ook dat kan weer bij iedereen anders gaan.
Er zijn instanties die ook een pos. PCR niet accepteren

Josie schreef: Met een LTT wel, maar die wordt niet door alle artsen erkend.

Dat is dan de ltt uit Berlijn neem ik aan, waarvan gezegd wordt dat het een actieve borrelia infectie kan opsporen, er wordt op hun site gerefereerd aan 1 onderzoek uit 2012.

Vandaar dat het erg moeilijk is om te zien of je na behandeling nog steeds met een borrelia spirocheet zit.
Ik denk dat LBA in Weert nog de beste manier is voor je zelf om te controleren.

ocliw

Berichtdoor ocliw » Zo 27 Dec 2015, 22:12

hallo Josje en Sproetje,

Bedankt voor de informatie. Ik ga het de komende dagen even rustig doorlezen :) . Ik wil snel een goede vervolg test gaan doen, met welke test en bij welke zorgverlener/dienst hebben jullie een goede/positieve ervaring mee?
En welke testen en/of zorgverleners absoluut niet? (zie namelijk door het bos de bomen niet meer :D )

Denk zelf aan een PCR test, bij bijv. het Radboud in Nijmegen of bij Prohealth, alleen zijn de verhalen over deze instanties verschillend hier op het forum.

Groet Wilco

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 28 Dec 2015, 16:26

Ik heb zelf geen PCR laten doen.
Heb er een beetje mijn twijfels bij, er zijn ook verschillende soorten PCR testen.
Ik had begrepen dat ook een PCR niet altijd 100% zekerheid kan geven, omdat wanneer
PCR tests gebaseerd zijn op het OspA gen of andere afwijkende Borrelia Miyamotoi genen de bacterie niet aangetoond kan worden.
Maar nu las ik in een pdf bestand gemaakt door Niek Haak dat er nieuwe PCR testen zijn.
Geldt dat van dat OspA gen niet meer voor die nieuwere PCR test?

http://www.tekenbeetziekten.nl/wp-conte ... CRtest.pdf

Ik weet echt niet met welke soort PCR Nijmegen werkt en dat weet ik van Weert ook niet.

Voor mezelf had ik het plan opgevat om een lba te laten doen, omdat ik wil zien hoe mijn bloed er voor staat.
Dat wilde ik in Weert laten doen.

Wat die PCR betreft, zou je kunnen bellen met Weert en Nijmegen om te vragen of ze nog met die oudere PCR werken.
En hoe dat dan zit met dat OspA gen.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”