Beste allemaal,
Ik ben nieuw hier.
Heel veel klachten en achteruitgang in de laatste jaren, vooral neurologisch....maar vele onderzoeken verder en niets te vinden wat dit verklaart.
Nu wel sinds afgelopen week de wetenschap dat de Borrelia C6 antistoffen positief zijn (ik verwacht de ELISA C6 test). Maar omdat de Western Blott test negatief was, wordt er uitgegaan van geen Lyme.
Ik heb over enkele weken een afspraak om bloed te laten onderzoeken in het buitenland. Ik vind het toch gek dat de Elisa C6 positief is en mijn klachten zouden heel goed kunnen passen bij Lyme.
Kunnen jullie mij uit ervaring iets meer vertellen over de betrouwbaarheid van een Elisa C6? En hoe kan dan de Western Blott negatief zijn?
Bedankt alvast!
Elisa C6 positief, Western Blott negatief
Re: Elisa C6 positief, Western Blott negatief
@Mijntje,
Ken je de site van de Stichting Tekenbeetziekten? http://www.tekenbeetziekten.nl/de-diagnose/
Ik heb geen ervaring met Westernblot en C6 Elisa test. Er zijn hier op het forum mensen die er meer van weten dan ik en jou een antwoord en toelichting kunnen geven op jouw vragen.
Ken je de site van de Stichting Tekenbeetziekten? http://www.tekenbeetziekten.nl/de-diagnose/
Ik heb geen ervaring met Westernblot en C6 Elisa test. Er zijn hier op het forum mensen die er meer van weten dan ik en jou een antwoord en toelichting kunnen geven op jouw vragen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
Dank je wel voor de link! ik ga verder lezen.
Ik zou heel blij zijn met meer info....
Ik zou heel blij zijn met meer info....
Je kan best een lyme- arts zoeken bij het topic " vind een behandelaar"
Deze dokters testen ook met ltt testen, die zijn veel betrouwbaarder ( worden wel niet vergoed, voor zover ik weet... Ik ben Belgische.)
Deze dokters testen ook met ltt testen, die zijn veel betrouwbaarder ( worden wel niet vergoed, voor zover ik weet... Ik ben Belgische.)
Hoi Mijntje,
Ten eerste: Welkom hier
Ten tweede dan: goed dat je je bloed laat testen met een meer sensitieve test voor o.a. borrelia
De vraag over hoe dat nu zit met die Elisa en de Western Blot, heeft veel te maken met de sensiteit, maar met nog meer factoren.
Ik weet niet of je met je neurologische klachten nog in staat bent om engels te lezen maar hier staat nog iets wat belangrijk is mbt de Western Blot:
http://www.ohioactionlyme.org/wp-conten ... ndrome.pdf
Ten eerste: Welkom hier
Ten tweede dan: goed dat je je bloed laat testen met een meer sensitieve test voor o.a. borrelia
De vraag over hoe dat nu zit met die Elisa en de Western Blot, heeft veel te maken met de sensiteit, maar met nog meer factoren.
Ik weet niet of je met je neurologische klachten nog in staat bent om engels te lezen maar hier staat nog iets wat belangrijk is mbt de Western Blot:
http://www.ohioactionlyme.org/wp-conten ... ndrome.pdf
This is very important, because often, when you are sick you get blood drawn to test for antibodies to various pathogens. We are generally led to believe that the higher the antibodies, the more advanced the infection. As we have seen, in diseases of immunosuppression, antibodies are not produced. This is one reason the Lyme Western blot is useless.
- VerlorengezondheidM
Dr. Leo Joosten, Department of Medicine , Radboud University, Netherlands:
What solutions that are currently being pursued do you believe hold the most promise for diagnosing Lyme disease at a high confidence level? What tests currently available to the general public, other than the western blot test, do you believe provide a better degree of certainty?
“At the moment, there are cellular based tests on the market. LTT and EliSpot are a few of these tests. These tests give us information about the cellular immune response towards Borrelia antigens. It seems that these tests will be used in the future, apart from serological tests.”
Bron: http://www.arminlabs.com/en/tests/elispot
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Verder is het nog van belang om te weten dat de banden 31 and 34
missen bij iig de wb.
Terwijl deze nu juist zeer specifiek zijn voor borrelia burgdorferi
En als eerste ooit waren gekozen voor het fabriceren van een vaccin.
IGeneX gebruikt deze banden wel, maar dit is dan ook een particulier bedrijf.
Ik ben benieuwd wat je uitslagen zijn straks wanneer je ze terug krijgt uit het buitenland
missen bij iig de wb.
Terwijl deze nu juist zeer specifiek zijn voor borrelia burgdorferi
En als eerste ooit waren gekozen voor het fabriceren van een vaccin.
IGeneX gebruikt deze banden wel, maar dit is dan ook een particulier bedrijf.
Ik ben benieuwd wat je uitslagen zijn straks wanneer je ze terug krijgt uit het buitenland
Het is best lastig. her en der lees ik dat de C6 betrouwbaarder is dan de elisa en wb.... Dan zou je denken positief is positief. Maar door een neg. WB wordt het nu gezien als geen Lyme. Weet iemand of er meer info te vinden is over de C6 test en de intepretatie hiervan?
Bedankt in ieder geval vast voor het reageren! Ik heb veel aan jullie info!
Bedankt in ieder geval vast voor het reageren! Ik heb veel aan jullie info!
Ik weet niet hoe het zit in de literatuur over de C6, maar ik ken wel lymepatiënten die bv positief hadden getest op de Elisa
en dan weer negatief op de Elisa C6
Ook weet ik dat er veel verschillende C6 Elisa's zijn mbt de sensitiviteit, al naar gelang de soort testkit die er wordt gebruikt.
Ik heb er geen ervaring mee en weet ook niet wat er precies geschreven staat over de Elisa C6
Maar iemand anders misschien wel.
en dan weer negatief op de Elisa C6
Ook weet ik dat er veel verschillende C6 Elisa's zijn mbt de sensitiviteit, al naar gelang de soort testkit die er wordt gebruikt.
Ik heb er geen ervaring mee en weet ook niet wat er precies geschreven staat over de Elisa C6
Maar iemand anders misschien wel.
- VerlorengezondheidM
@Mijntje,
Heb jij de reguliere?? Elisa C6 Lyme-test van Innatos Oss laten doen?
Hoe gaat het nu met je?
Dit kwam ik tegen over Elispot-techniek, weliswaar een andere soort test als de Elisa test.
Voor mij zeer moeilijk te volgen overigens, maar misschien heb je er wat aan.
Zie deze link
Groetjes vgm
Heb jij de reguliere?? Elisa C6 Lyme-test van Innatos Oss laten doen?
Hoe gaat het nu met je?
Dit kwam ik tegen over Elispot-techniek, weliswaar een andere soort test als de Elisa test.
Voor mij zeer moeilijk te volgen overigens, maar misschien heb je er wat aan.
Zie deze link
Groetjes vgm
Lyme Test Negative?
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”