Lymeklachten ALTIJD aanwezig? lyme en/of histaminereacties

Sproetje

Re: Lymeklachten ALTIJD aanwezig? lyme en/of histaminereacties

Berichtdoor Sproetje » Zo 27 Dec 2015, 17:12

Affodilia schreef:Veel mensen met een mestcelziekte hebben een infectie, aandoening, schimmel of parasieten ten grondslag. Dat heeft geloof ik te maken met vagus nervus.

O, okee wist ik niet, ik had nog wel zitten denken waar een mens nog meer zoiets van zou kunnen ontwikkelen
Moet ook maar eens zoeken onder vagus nervus, (vind ik leuk om te doen, dus is niet erg...)

En rust maar lekker uit en neem je tijd, wij hebben thuis helemaal niks gedaan met de kerst :D heerlijk.

hope

Re: Lymeklachten ALTIJD aanwezig? lyme en/of histaminereactie

Berichtdoor hope » Di 29 Dec 2015, 01:05

Kan iemand mij info geven over het anti- histamine dieet?
De Engelse site hierover is heel lang en ik krijg het gevoel dat ik nu helemaal niks meer mag eten, dus dat zie ik dan niet zitten, want ik heb al een koemelkintollerantie.

Affodilia

Berichtdoor Affodilia » Wo 30 Dec 2015, 16:39

Hoi Hope,

met dit dieet ben ik begonnen: http://www.mastocytosis.ca/MSC%20HT%20R ... ov2012.pdf
Het is een goede basis die je 2-4 weken kan volgen. als het goed gaat, krijg je na die tijd minder klachten en kun je voedingsproducten weer toevoegen (1 product per 2 dagen). Als je een slechte reactie op krijgt, moet je het elimineren. Ik wordt zo bijvoorbeeld erg moe of krijg jeuk, kan niet slapen, hartkloppingen, tintelingen, neerslachtig etc.

het moeilijke met die lijsten is dat histamine moeilijk te bepalen is (daarom zijn al die lijstjes zo verschillend). Daarom moet je vooral op je gevoel af gaan. De regel is
- ver weg blijven van alles wat gefermenteerd is (ook azijn en vit B en bepaalde vit c supplementen, ook waarop hypoallergeen).
- alle voeding heeeeel goed wassen, ook koelkast en aanrecht goed schoonhouden

Affodilia

Berichtdoor Affodilia » Wo 30 Dec 2015, 16:42

Hoi Sproetje,

dit vind jij interessant: http://thelowhistaminechefpodcast.libsy ... hypothesis

t is een podcast, je kan naar luisteren. Het artikel erover staat op website van www.lowhistaminechef.com
In de zoekfunctie kan je 'vagus nerve' intikken en krijg je het artikel erover.

hope

Berichtdoor hope » Wo 06 Jan 2016, 21:50

Heel erg bedankt!
Spijtig genoeg zie ik het nog niet zitten... Ik volg nl. Al een dieet. Ik mag niks eten met koemelk in.
En dan geen brood, noch aardappelen?
Ik ben alleenstaande met 2 tieners, waarvan eentje vegetarisch. Dan moet ik vaak 3 verschillende maaltijden maken...
Bij wie helpt dit dieet? Kan het niet omgekeerd? 1 voor 1 weglaten?
Heeft er iemand een Nederlandse vertaling? Want ik begrijp niet alles...
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”