tekenbeet jeukt na meer dan jaar nog

Delphine

tekenbeet jeukt na meer dan jaar nog

Berichtdoor Delphine » Za 23 Apr 2016, 14:42

Hallo allemaal,

Net als waarschijnlijk velen hier voel ik mij wat onzeker en weet ik niet zo goed waar te beginnen. Omdat het allemaal vaag is, lyme niet zo goed te testen is, enz. Anyway, hier is mijn vraag

ik heb in de zomer van 2014 een tekenbeet in mijn been gehad (jaren daarvoor ben ik ook al 2 x gebeten) Er uit laten halen door de doktersassistente en een ab kuur gekregen.
Nu jeukt het plekje nog af en toe! Ik heb hem net weer open gekrabt omdat hij jeukte, het blijft een gevoelig plekje blijkbaar. Je ziet er verder niks aan normaal gesproken.

Maar is dat normaal? Of zegt dat iets? Over Lyme ofzo..
Het is zo dat ik een aantal klachten heb maar ik heb vorig jaar een bore-out gehad en het zijn allemaal wat vage klachten dus dat is wat lastig.
Dat zijn ; vermoeidheid, nek-/rugklachten, verminderde zin in sex, sjagrijnige buien, peesaanhechting-pijn bij het bekken, veel zin in snoepen.
op internet kan ik weinig lezen over dat het plekje na meer dan een jaar nog jeukt. Wat denken jullie?

Roxy

Re: tekenbeet jeukt na meer dan jaar nog

Berichtdoor Roxy » Za 23 Apr 2016, 15:09

Hallo Delphine,

Welkom op het forum!
Delphine schreef:ik heb in de zomer van 2014 een tekenbeet in mijn been gehad (jaren daarvoor ben ik ook al 2 x gebeten) Er uit laten halen door de doktersassistente en een ab kuur gekregen.
Nu jeukt het plekje nog af en toe! Ik heb hem net weer open gekrabt omdat hij jeukte, het blijft een gevoelig plekje blijkbaar. Je ziet er verder niks aan normaal gesproken.

Maar is dat normaal? Of zegt dat iets? Over Lyme ofzo..
Het is zo dat ik een aantal klachten heb maar ik heb vorig jaar een bore-out gehad en het zijn allemaal wat vage klachten dus dat is wat lastig.
Dat zijn ; vermoeidheid, nek-/rugklachten, verminderde zin in sex, sjagrijnige buien, peesaanhechting-pijn bij het bekken, veel zin in snoepen.
op internet kan ik weinig lezen over dat het plekje na meer dan een jaar nog jeukt. Wat denken jullie?
Bij de Stichting Tekenbeetziekten staat wel iets vermeld over jeuk http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/
Ook jeuk en pijn kunnen in een minderheid van de gevallen voorkomen

Mag ik je een paar vragen stellen? Hoe lang is de behandeling met een ab kuur geweest?
De klachten die je noemt kunnen bij de ziekte van Lyme horen. Zie symptomen http://www.tekenbeetziekten.nl/symptome ... -van-lyme/

En was is een bore-out?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Delphine

Berichtdoor Delphine » Za 23 Apr 2016, 15:31

Hoi,

Ja ik las dat het inderdaad in de lijst van symptomen staat. Lastig vast te stellen of dan idd de vermoeiheid daar vandaan komt of van de bore-out ( wat het tegenovergestelde van een burn-out is; ik had een vervelende baas/baan en ik had heel weinig te doen en mijn hoofd heeft iets van 2/3 jaar niet hoeven denken, gelukkig nu sinds 3 mnd nieuwe hele leuke baan!)

de kuur duurde volgens mij toen 8 dagen.

Kan een simpele test van de huisarts uberhaupt uitsluiten of juist vaststellen dat er lyme in het lichaam is?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 23 Apr 2016, 15:33

Hallo Delphin,

Welkom op het forum.

Bij mij is de plek waar mijn teek ooit heeft gezeten (uit 2009) ook nog steeds gevoelig.
Soms prikt ie en soms helemaal niet..
Op dit moment dat ik het berichtje type is voel ik het ook, het jeukt niet maar is wel een soort van pijnlijk.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 23 Apr 2016, 15:38

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat het soms ook nog donker grijs van kleur wordt.
Tijdens het herxen werd het trouwens erger

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 23 Apr 2016, 15:52

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat het soms ook nog donker grijs van kleur wordt bij mij iig
Tijdens het herxen werd het trouwens erger
Of dat dit betekent dat ik nog steeds lyme heb weet ik niet.

Als je jezelf graag goed zou willen testen op lyme zou ik zeggen dat je denk ik het beste kunt kiezen voor een ltt uit Berlijn.
Deze test kijkt n.l. of je na een antibioticum behandeling nog steeds last van lyme hebt, de test kijkt naar de actieve vorm van Borrelia en niet naar de antistoffen.

Neem contact op met het onderstaande lab:
http://www.imd-berlin.de/spezielle-komp ... elien.html

Ze zijn daar erg vriendelijk en helpen met het beantwoorden van je vragen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

PS
En 8 dagen antibioticum na een tekenbeet is veel te kort.
Veel mensen komen na verloop van tijd op het forum met lymegerelateerde klachten ondanks het antibioticum kuurtje na de tekenbeet
(bij mij hetzelfde)
De ziekte van lyme is een langzaam slopende ziekte en behandeling is echt nodig

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”