Test voor herbesmetting en nog een vraag

Eus

Re: Test voor herbesmetting en nog een vraag

Berichtdoor Eus » Wo 08 Mar 2017, 21:19

arie schreef:
Eus schreef:
weet iemand of ze dat bij izore of borrelia kenniscentrum Leeuwarden ook doen?

Daar doen ze uitsluitend Elisa/Western Blot. Als je bloed af wilt laten nemen voor onderzoek in het buitenland, kun je dat het beste via een behandelaar regelen. Die regelt dan ook het transport en kan de uitslag interpreteren en zo nodig een behandeling starten.

Pff het is nogal een gedoe voor een 'simpele bepalende test'
Ook adressen wat dit betreft zijn welkom.
Ik wil graag weten of ik 't puur met de permanente scha\de moet doen of nog steeds/weer besmet ben..
'een behandelaar'kan ook een welwillende huisarts zijn?

Een behandelaar kan ook de huisarts zijn, sommige huisartsen willen wel behandelen volgens bijvoorbeeld de Duitse richtlijn van DBG. hier de Engelse versie; http://www.borreliose-gesellschaft.de/T ... elines.pdf
Waarom niet starten met Elisa en Western Blot via huisarts, kijken wat dat oplevert? Wellicht een positieve IgM en dat kan een reden voor behandeling zijn.

arie

Berichtdoor arie » Wo 08 Mar 2017, 21:29

Hoi, zowel mijn huisarts als ik zijn niet echt op de hoogte(ik deed m'n best 6 jaar geleden dit achter me te laten)
dank voor je reactie maar is geen antwoord op mijn vraag.
Daarnaast kan ik nergens vinden wat dan nou een behandeling voor 'chronische lyme' in zou houden..
Ik kan me niet voorstellen dat men echt 6 welken in een kliniek in Augsburg verblijft?(je krijgt er alleen med's en dan?)

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 08 Mar 2017, 21:46

arie schreef:Hoi, zowel mijn huisarts als ik zijn niet echt op de hoogte(ik deed m'n best 6 jaar geleden dit achter me te laten)
dank voor je reactie maar is geen antwoord op mijn vraag.
Daarnaast kan ik nergens vinden wat dan nou een behandeling voor 'chronische lyme' in zou houden..
Ik kan me niet voorstellen dat men echt 6 welken in een kliniek in Augsburg verblijft?(je krijgt er alleen med's en dan?)

Je vroeg 'een behandelaar'kan ook een welwillende huisarts zijn?, dan heb ik blijkbaar je vraag niet goed begrepen. In de richtlijn die ik plaatstte, staan behandelingen voor chronische Lyme.

Misschien is dit wat je zoekt; http://www.prohealth.nl/onderzoeken-op-ziekte-van-lyme/

De kliniek in Augsburg is geen ziekenhuis, je kunt er alleen door de week heen voor dagbehandelingen. Deze worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.

arie

Berichtdoor arie » Wo 08 Mar 2017, 21:48

We heben elkaar verkeerd begrepen denk ik, ik doelde op mijn vraag in de OP..
Wel bedankt voor de info die je net gaf..

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”