Ik weet alleen iets over de Vitamine uitslagen.
Dat ziet er niet best uit. Deze persoon moet zich heel ziek voelen.
De B6 is schrikbarend laag.
De B12 ook ( maar werkt vaak samen met de B6 en foliumzuur en de vit D is dan ook laag.)
De B12 is dalende wat betekend dat het in de vaste weefsels geen voorraad meer heeft. Het lichaam gaat dan al heel veel klachten geven. Het wil het niet kwijtraken en geeft seintjes.
De medium grens mag zeker rond de 500-750 zijn. Maar als het al zo snel daalt is dat geen goed teken. Aan de injekties zou ik zeggen. En dan de goede opstart dosis 2x per week minstens 5 weken lang. Of 1x per week 10 weken lang. Dan op gevoel prikken komen de klachten terug? Eerder een injektie zetten! Je moet de klachten vóór zijn.
Maar een goede B-complex erbij nemen en vit D hoge dosering van minstens 3000 IE heeft deze persoon nodig. Dan na een half jaar weer laten testen. Eerder niet want het gaat langzaam omhoog met zo'n tekort.
Dit alles is gewoon zelf te doen. Mar de oorzaak is de Borrelia die neemt alle vitamines van je weg.
Het had mijn eigen verhaal kunnen zijn. Ik begon ook zo. Alleen wist ik niet dat ik Lyme had.
Gelukkig had ik al deze vitamines tot me genomen en dat heeft me gered.
Ik voelde me allerbelabberdst met al deze tekorten. De B1 is niet zo'n probleem. De rest wel.
Ik hoop dat deze persoon bij een goede Alternatieve Lymetherapeut of een orthomoleculair arts/therapeut kan aankloppen want de vitamines moeten echt worden aangevuld.
Kijk maar eens bij een B6 TEKORT!!! Geeft erge problemen.
Bloeduitslagen medepatient, wie weet er meer van?
Re: Bloeduitslagen medepatient, wie weet er meer van?
Luister naar je lichaam.
-
Eus schreef:IgM antistoffen komen op in de vroege fase, IgG vervangt de IgM.
Hallo Eus,
Dat geldt voor de meeste infecties, maar niet voor lyme. Het Igm kan bij lyme jaren positief blijven. Het kan positief zijn zonder dat je persisterende klachten hebt of positief omdat de infectie persisteert.
Het Igm bleef bij mij jaren positief. Toen ik zwaar ziek werd, werden de testen negatief.
Testen bij lyme is zoals bij de lotto : niet vaak raak.
Het Igm kan bij lyme jaren positief blijven. Het kan positief zijn zonder dat je persisterende klachten hebt of positief omdat de infectie persisteert.
Hoi Paperwhite,
Dat klopt maar dat valt mijn inziens onder de uitzonderingen. IgM kan ook opnieuw positief worden, als de IgG al gevormd is maar dat gebeurt ook niet vaak.
Groeten,
Eus
P.S Misschien hier ook een topic; "plaats hier je uitslagen" openen?
Ik heb voorlopig geen nieuwe Lyme-testen maar mogelijk andere mensen wel. Dan kunnen we eens kijken hoe/wat.
-
Hallo Eus,
In de beginfase bleef ik naar prof. Vg gaan omdat de klachten niet over waren en de testen positief bleven.
Omdat ik bleef preutelen, gaf hij mij een wetenschappelijk artikel mee. Het kwam volgens hem en dit artikel zeer vaak voor dat het Igm postitef bleef. Ik weet uiteraard nu waarom.
Misschien moet er inderdaad een topic over testen komen . We kunnen natuurlijk niet zelf interpreteren.
Over PH hoor je nog weinig. Weet jij er iets meer van ?
In de beginfase bleef ik naar prof. Vg gaan omdat de klachten niet over waren en de testen positief bleven.
Omdat ik bleef preutelen, gaf hij mij een wetenschappelijk artikel mee. Het kwam volgens hem en dit artikel zeer vaak voor dat het Igm postitef bleef. Ik weet uiteraard nu waarom.

Misschien moet er inderdaad een topic over testen komen . We kunnen natuurlijk niet zelf interpreteren.
Over PH hoor je nog weinig. Weet jij er iets meer van ?
Oh interessant! Heb je het artikel nog?
Bij mijn weten gaat het goed met PH. Dhr. S. gaf pas een lezing in Engeland en daar werd zeer enthousiast op gereageerd.
Bij mijn weten gaat het goed met PH. Dhr. S. gaf pas een lezing in Engeland en daar werd zeer enthousiast op gereageerd.
-
Ik heb het artikel nog. Ik zal het eens inscannen.
-
Mensen, bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik kreeg later te horen dat er iets anders was aan de uitslagen, een typefoutje maar hier heeft ze zeker wat aan.
Er liggen nu plannen voor tests op bepaalde andere aandoeningen, maar dat ze ziek is is wel zeker.
Sorry trouwens voor mijn late reactie, chaos in mijn hoofd dus ik besloot te reageren als ik rust in mijn kont had.
Er liggen nu plannen voor tests op bepaalde andere aandoeningen, maar dat ze ziek is is wel zeker.
Sorry trouwens voor mijn late reactie, chaos in mijn hoofd dus ik besloot te reageren als ik rust in mijn kont had.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”