Ik ben nieuw hier!

Lies

Re: Ik ben nieuw hier!

Berichtdoor Lies » Zo 26 Apr 2015, 16:29

Bedankt voor de reactie! De tweede kuur was ook 4 weken doxycycline. Ik gebruik geen pro-biotica. Ik voel me verder niet slapjes of zo, ook heb ik geen last van mijn darmen.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 26 Apr 2015, 17:49

Hoi Lies,

O, okee, in totaal 8 weken.
Ik weet niet of dat wel voldoende is.
Verder moet je de co-infecties ook niet vergeten.

En wat je klierzwelling betreft, misschien kan thee met aziatische waternavel het ondersteunen, dit stimuleert alle endocriene klieren.
Je kunt straks als je klaar bent met de kuren proberen je gifstoffen af te voeren, daar zijn dan weer andere middelen voor.

Hier op lymeforum staat er ook vanalles over, zoals bv hier:
viewtopic.php?f=29&t=385

Of hier:

viewtopic.php?f=27&t=251&hilit=Alfa+liponzuur

Lies

Berichtdoor Lies » Za 02 Mei 2015, 10:29

Ik ben nu ruim een week geleden gestopt met de tweede doxycyclinekuur van 4 weken. Gisteren kreeg ik een paar keer flinke scheuten in mij lies en kon weer even niet leunen op mijn been. Mijn schouders spelen ook behoorlijk op en mijn hart voelt ook niet prettig.
Na-verschijnselen hoop ik. Zo niet ga ik komende week weer naar mijn huisarts voor nog een AB kuur.
Iemand wees me op het middel peapure, kan iemand me daar iets over vertellen voor ik het aanschaf?

Lies

Berichtdoor Lies » Wo 06 Mei 2015, 07:49

Ik ben gisteren weer bij de arts geweest, de pijn werd toch wel erg. Ik heb naproxen gekregen, met maagbeschermer.
Straks wordt er een hartfilmpje gemaakt en bloed afgenomen. Er wordt dus gelukkig goed aandacht aan besteed.
Dut wilde ik even melden.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 06 Mei 2015, 17:24

Lies schreef:Iemand wees me op het middel peapure, kan iemand me daar iets over vertellen voor ik het aanschaf?

Annoniem gebruikt het of heeft het gebruikt.
Er zijn meer die het gebruiken, ikzelf niet.

Lies schreef:Er wordt dus gelukkig goed aandacht aan besteed.

Ik hoop voor je dat er iets van aanknoop punten uit de onderzoeken komen, vraag je de gegevens nog op van de uitslagen?
Het is altijd prettig voor jezelf om die in huis te hebben.
Dan kun je het thuis zelf ook nog eens rustig na kijken.

:)

Lies

Berichtdoor Lies » Do 07 Mei 2015, 15:17

Hartfilmpje was in orde! Er zijn 4 buisjes bloed afgenomen voor onderzoek. Ik heb voor volgende week weer een afspraak om de uitslag te horen en voor vragen en antwoorden! Ik ben tot nu toe tevreden over de aandacht die ik hier krijg. Niet zo gek natuurlijk, want hier op Terschellig is Lyme een ramp. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik vind zelf wel dat ik een stuk beter eraan toe ben dan in bijvoorbeeld december. Ik wacht alles af, leef heel gezond, blijf iedere dag bewegen en werken, valt niet altijd mee hoor!
Ik vind het wel vervelend dat ik alleen over mezelf praat. Ik hoop dat jullie allemaal een gunstiger toekomt hebben!
Groetjes...

Maddy

Berichtdoor Maddy » Do 07 Mei 2015, 15:51

Hoi,

Lees op het oude LymeNet PEApure ervaringen.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 07 Mei 2015, 20:35

Hoi Lies, fijn om je updates te lezen!
Gezien je persisterende klachten heb je meer nodig dan wat je tot nu toe hebt gehad. Ga door en hou vol met er werk van maken! Laat je niet afschepen met naproxen.

Een hartfilmpje en bloedafname kunnen duidelijkheid geven over andere oorzaken van je klachten maar zeggen beide niets over of de Lyme-borreliose nog actief is bij je. Wat zijn je andere klachten behalve verspringende pijn en hartklachten?

Lees je goed in, bekijk de ILADS en DBG richtlijnen viewtopic.php?f=37&t=111 en neem informatie mee naar je huisarts om je uitgebreider te laten behandelen. Bij Lyme-borreliose zijn er vaak meerdere antibiotica tegelijk nodig en voor langere tijd. Kom je niet verder bij je huisarts wijk dan uit naar een andere arts die er meer kennis over heeft.

Josie

Lies

Berichtdoor Lies » Ma 18 Mei 2015, 10:22

De uitslag van het bloedonderzoek laat nogal op zich wachten, het is ook naar het radboud gestuurd voor een kweek heb ik begrepen. Ik moest overigens toestemming geven, zodat het kon worden gebruikt in onderzoek naar Lyme. Ik vind alles best, als het maar zin heeft. De eerste keer is er dacht ik 1 buisje afgetapt en nu 4.
Ik heb buiten mijn gewrichten en hartbonzen, zo nu en dan erg pijnlijke oren en een opgezette halsklier.Vreemd genoeg alleen aan de rechterkant. Oorsuizen alleen aan de linkerkant!
Wordt vervolgd.......

Lies

Berichtdoor Lies » Do 04 Jun 2015, 15:37

Even een update. Ik heb over het algemeen het idee dat ik wel aan de beterende hand ben. Door de pijnstillers ben ik wel snel moe, maar er is mee te leven. Soms ga ik nog door mijn rechterlies, maar dat is een kwestie van afwachten wat de reumatoloog over 2 1/2 week zegt. Er is weer bloed onderzocht naar schildklierwerking etc. De uitslag heb ik meegekregen en moet ik ook meenemen naar de reumatoloog. Er blijken nogal wat ontstekingen in mijn gewrichten te zitten.
Mijn hart is weer normaal, ik ben even goed ziek geweest, kwam doordat ik paracetamol met coffeine gebruikte, dat doe ik sinds een week niet meer, en de hartpijn is zo goed als weg!
Wel regelmatig een heet, pijnlijk oorlelletje en opgezette halsklier. Ik drink dan extra water en dat gaat dan ook over.
Waarschijnlijk gifafvoeren?
Al met al ben ik nog wel even bezig, maar ik blijf positief, veel in beweging, werk nog, geen suiker, geen alcohol, geen zuivel van de koe, veel water, kortom zo gezond mogelijk proberen te leven!
Groetjes.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”