Diagnosed from ALS2Lyme!

Eus

Re: Diagnosed from ALS2Lyme!

Berichtdoor Eus » Do 15 Dec 2016, 19:55

Maar om dan naar aanleiding van dit Nederlandse onderzoek meteen dan maar iedere ALS patient vooral niet op lyme (en co) te laten testen zou ik niet zo ethisch vinden.

Er is n.l. nog een onderzoek, maar dan niet uit Nederland het is al wat ouder en kleiner van opzet, dat zegt iets anders:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2334308

Ik neem aan dat je dit zinnetje bedoelt?
Rates of seropositivity were lower among patients with ALS from nonendemic areas.
Maar dat is geen bewijs toch, dat Lyme eigenlijk ALS Is? Het vergelijkt het percentage patiënten met ALS die seropositief voor Lyme zijn in een endemisch gebied met het percentage patiënten met ALS en seropositief zijn in een niet-endemisch gebied.

Om het onderzoek zo goed mogelijk uit te voeren, ging dat in de Nederlandse opzet als volgt;
As the prevalence of antibodies against B. burgdorferi varies between geographic locations, we matched controls to patients based not only on age and gender, but also on residency within 25 km.

Overigens is in Nederland de prevalentie van positieve antistoffen tegen Borrelia in de normale populatie (dus zonder symptomen) ongeveer 5-10%. Dat zal ook verschillen tussen endemische gebieden en niet-endemische gebieden. (Er vanuit gaan dat ongeveer de helft van de testen een verkeerde uitslag geeft, is de prevalentie volgens mij minimaal 10-20 %...)

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 16 Dec 2016, 16:07

Eus schreef:Maar dat is geen bewijs toch, dat Lyme eigenlijk ALS Is?

Nee, het is absoluut geen bewijs dat ALS hetzelfde is als lyme.

In het onderzoek dat ik plaatse heeft ook niet iedere ALS gediagnosticeerde persoon antistoffen tegen borrelia ook al kwamen ze uit endemische gebieden.

Eus schreef:Overigens is in Nederland de prevalentie van positieve antistoffen tegen Borrelia in de normale populatie (dus zonder symptomen) ongeveer 5-10%. (Er vanuit gaan dat ongeveer de helft van de testen een verkeerde uitslag geeft, is de prevalentie volgens mij minimaal 10-20 %...)

Ja, dat is waar.
Die percentages moet je natuurlijk ook mee tellen.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Za 17 Dec 2016, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 16 Dec 2016, 17:12

Mogelijk is de stelling dat ALS vaak Lyme is, dan ook een mythe? Er blijkt dus nog maar zeer weinig deuglijk onderzoek naar gedaan te zijn.

Ik ben er van overtuigd, dat er mensen zijn met "ALS-like Lyme" maar welk percentage dit is van de gediagnosticeerde ALS-patiënten, daar durf ik echt geen uitspraak over te doen.

ALS-patiënten standaard testen op Lyme, dat lijkt me geen overbodige luxe en aangezien het om een relatief goedkope test gaat, moet dat toch kunnen? Als er in de toekomst wel een betrouwbare test voor Lyme is, hoop ik dat het aan de standaard diagnostiek op ALS wordt toegevoegd.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 18 Dec 2016, 07:56

Eus schreef:Overigens is in Nederland de prevalentie van positieve antistoffen tegen Borrelia in de normale populatie (dus zonder symptomen) ongeveer 5-10%.

Je kunt volgens mij ook alleen (nare) co-infecties (dus zonder Borrelia) oplopen van tekenbeten (en ook vliegende steek -en bloedzuigende insectensteken?).

Wat gebeurt er DAN met die gezonde populatie Borrelia besmette mensen?

Over de klinisch relevante infecties van Lyme die je gaandeweg je leven kunt oplopen en/of a-symptomatische infecties die je bij je kunt dragen maar niet te spreken.

Sommige (co-)infecties hebben een excerbatie en synergetische werking op Borrelia, waar ik eigenlijk nooit iemand over hoor, hetgeen mij persoonlijk zorgen baart.

De Duitse Lyme arts dr. B., maar ook dr. H-S zijn hier erg duidelijk over, zie hun publicaties daarover.

Wat moedig van deze twee lyme-artsen dat ze daarover durven te publiceren!

De woorden 'cumulatieve ziekte' heb ik al eens laten vallen, echter tot op heden heeft nog niemand daarop kunnen (durven?) reageren.

Laatst las ik dat die co-infecties overal om ons heen aanwezig zijn, hetgeen je m.i. zou kunnen omschrijven als een: 'constant threat'

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

wombat

Berichtdoor wombat » Zo 05 Feb 2017, 14:05

Ook andere vormen van amyotrofie zijn beschreven.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19147387
Neuralgische amyotrofie (syndroom van parsonage-turner)is een uiting van neuroborreliose. Blijvende schade aan de schouderspieren is mogelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_ ... age-Turner

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 04 Mar 2017, 19:32

Afbeelding
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 15 Aug 2017, 20:57

Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 23 Jan 2018, 03:44

ALS het verhaal toch wel een beetje bizar wordt...

Bron: https://alsvechtengeenoptieis.blogspot. ... ref=fb&m=1
Lyme Test Negative?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 30 Jan 2018, 19:38

Sarah and John Vaughter - WHEN ALS IS LYME

Examining the link between ALS and Neuroborreliosis

http://als-cure.com/ALS.pdf

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 05 Feb 2018, 21:12

Lyme Test Negative?

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”