...komt een teek bij de dokter...

hope

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor hope » Wo 02 Dec 2015, 22:00

Blij dat het toch al wat beter met je gaat!

BertC

Berichtdoor BertC » Ma 14 Dec 2015, 15:15

een beetje te vroeg gejuicht... wat voel ik met ontzettend klote zeg..pfff.. Mijn hele lijf staat in brand. ledematen, gewrichten,... Ik zit te wachten op de uitslag van schildklier- lever- en nier- functie, maar ook van Bartonella (kattekrabz.). Wordt deze week ergens verwacht.
Iemand bekend met Lemurisch kristal, doet dat wat met je?, ik heb er een steen van gekregen...
Ik ben van november 30 % werken naar december 50 % werken gegaan en die stap is me enorm zwaar gevallen. Ik bel de verzekering maar op dat ze me weer terugzetten naar de 30 %. Het gaat veel te hard zo. Mijn behandelaar adviseert mij ook dringend om mijn rust te nemen en die ook te pakken zodra ik voel dat het nodig is. Dus niet in te schatten wanneer ik me super ga voelen...
Verder komt dat zwaard van Damocles dan rap dichterbij. over 2 maandjes uit mijn eigen onderneming te zetten door mijn collega maatschapsleden... Denk niet dat ze me nog een half jaar extra gunnen om te laten zien dat ik weer helemaal beter wordt.... ik weet het momenteel niet zo goed wat ik er mee aan moet. Overmorgen weer vergadering met z'n allen en dan zal het hier onder andere over gaan. Als er al iets bestaat in het hiernamaals, dan is dit wel een verrekt goed moment om van zich te laten horen zou ik zeggen... ndj...

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 23 Dec 2015, 14:01

Uitslag bloedondezoeken bekend: schildklier nier en lever functioneren normaal.
Ook geen aanwijzing voor Bartonella. Dus...? Nu in overleg met mijn behnadelend arts

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 23 Dec 2015, 15:58

@BertC,

Heb jij de antibody test gedaan op Bartonella Henselae, zo ja dan ik vraag mij af of die test wel sensitief genoeg is?

Bron: http://www.galaxydx.com/web/bartonella-epcr/

Naast deze stam van Bartonella zijn er nog vele andere stammen Bartonella die ziekmakend voor de mens kunnen zijn, een negatieve Bartonella test zegt mijns inzien niet dat je geen Bartonella hebt.

Heb jij of iemand anders enig idee hoe je een diagnose chronische Lyme officieel op papier kunt krijgen?

Mijn progressief ontwikkelende lichamelijke klachten zijn dusdanig invaliderend dat ik mijn werk en huis ga verliezen vandaar mijn bovenstaande prangende vraag aan jullie?

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

BertC

Berichtdoor BertC » Do 24 Dec 2015, 10:33

Hi, ik heb een serologie test ondergaan. IgM antistoffen Bartonella Henselae negatief. Dan infectie langer dan 2-3 maanden geleden of hele recente klachten (< 3 weken)..
Wat betreft chronic Lyme op papier krijgen: zoals ikzelf er naar kijk is dat gebaseerd op aantal onderzoeken samen maar ook symptomen/verschijnselen lijkt me. Die onderzoeken zijn denk ik een verzameling van testen, al dan niet in bloed.
Mijn diagnose is tot stand gekomen met testen in Duitsland, afweerstoffen (lymespot), weerstandstest (cd..) en symptomenbeeld daar bij opgeteld..

hope

Berichtdoor hope » Ma 28 Dec 2015, 20:03

Ik heb chronische lyme op papier, maar de Belgische ziektewet, ocmw e.d. Geloven hier niet in, daar ik geen boswachter ben...

BertC

Berichtdoor BertC » Di 29 Dec 2015, 11:35

Ik was onlangs bij een klant die veel in bosrijk gebied in Italie verblijft. Hij had zich al eens laten vaccineren tegen de neurologische vorm van Lyme... Kan dit? Bestaat dit?
Zal wel tegen 1 van de meer dan 200 Borrelia varianten zijn en dan nog...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 29 Dec 2015, 16:41

Er zijn vacccins op de markt tegen borrelia, maar de vaccins komen veel te vroeg, er is veel te weinig kennis hier omtrent.
Er zijn een aantal mensen die er hard aan trekken om de vaccins tegen borrelia er doorheen te krijgen, zoals hier:

viewtopic.php?f=5&t=751

In het verleden zijn er mensen gevaccineerd (in December 1998), het vaccin heette lymerix, de mensen werden er ziek van en tegenwoordig heet die ziekte:
Lymerix disease, de klachten komen overeen met de klachten van de ziekte van lyme.
http://www.actionlyme.org/POST_LYME_SEP ... SUMMER.htm
Het vaccin is in 2002 van de markt gehaald.
Er lag destijds nog een vaccin op de plank: Connaught vaccin, deze heeft nooit de markt gehaald.

Het is vrijwel niet te doen om een goed vaccin te maken.
Ze zijn er hard mee bezig en willen het graag doordrukken, het zou veel geld in het laadje leggen toevallig zijn dat net de mensen die het patent op de OspA (een outer surface protein van de borrelia) hebben geclaimd.
Van de OspA zou een vaccin ontwikkeld kunnen worden vlgs. dezelfde personen.

Eus

Berichtdoor Eus » Di 29 Dec 2015, 16:46

BertC schreef:Ik was onlangs bij een klant die veel in bosrijk gebied in Italie verblijft. Hij had zich al eens laten vaccineren tegen de neurologische vorm van Lyme... Kan dit? Bestaat dit?
Zal wel tegen 1 van de meer dan 200 Borrelia varianten zijn en dan nog...

Vermoedelijk liet deze klant zich vaccineren tegen FSME, zie; http://www.tekenbeetziekten.nl/co-infecties-overigen/

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 30 Dec 2015, 00:30

Oke, dank jullie voor de bijdrages over vaccinatie.
Vandaag weer ff voorraadje verse gember T gemaakt. Is goeie detox Thee ...
Ik barst momenteel van de pijn, erg wisselend in intensiteit. Als ik mijn ellebogen buig dan is het net alsof het pijnlijker wordt. En bij strekken kan het weer "stromen" en kan die rommel er weer uit. Ik vraag me dan af, is dit Herxheimer, of de 4 wekelijkse cyclus van borrelia, of gewoon bad luck..
In ieder geval heb ik nu de fles rode wijn aangeslurpt en hoop op een goed geslapen nacht zodat ik morgen weer eens aan t werk kan...
Ik wil geen pijnstillers
Ik wil wel andere therapie dan nu, ik, zit op 5 medicamenten en boer achteruit. Maandag krijg ik weer reaxi van mijn behandelaar hoe verder. Zoals het nu is ben ik voorlopig geen lymie af en zie ik mijn werkzame toekomst zorgelijk tegemoet, zie ik mijn deelname in mijn eigen bedrijf stranden en op de klippen lopen en verder weet ik het ff niet meer...

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”