...komt een teek bij de dokter...

BertC

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor BertC » Vr 04 Mar 2016, 19:29

Hoi allemaal,

van de 6 cycli van telkens 15 dagen medicatie zit ik nu bijna aan het begin van cyclus 5. Dus al een héél eind op weg..
vraagje: iemand last van maagdarmklachten vrijwel direct na eten van friet (koohydraten) ?

hope

Berichtdoor hope » Do 17 Mar 2016, 21:31

Nee, niet van frieten. Wel van alles waar ook maar een beetje melk in zit en van champignons. Je hebt toevallig geen frieten met champignons in roomsaus gegeten?

BertC

Berichtdoor BertC » Vr 25 Mar 2016, 00:02

@hope: nee geen roomsaus of champi's..
Afgelopen week/weekend 4 dagen lang bloedneuzenngehad en serieus ook... Inmiddels bij huisarts geweest en bloedonderzoek ondergaan. Prostaat is goed, bloed is goed,mgeen oorzaak vindbaar.
Mijn behandelaar heb afgelopen maandag geadviseerd direct met alle medicatie te stoppen. Zo gezegd, zo gedaan.... Nu aantal dagen later zonder medicijnen faat het nog niet zo slecht. We beslissen na de pasen hoe verder.
Erg bijzonder allemaal...

BertC

Berichtdoor BertC » Di 29 Mar 2016, 20:25

Zo, daar ben ik weer.

1 week bloedneus-vrij ! Inmiddels algemene screening bij eigen huisarts ondergaan en goed bevonden !
Dus voor dit moment géén enge dingen te verwachten.

Ook vandaag weer contact gehad met mijn behandelaar Lyme. We gaan nu het volgende spoor volgen.
Aangezien ik niet klachten-vrij ben lijkt het er op dat ik na 8 maanden antibiotica etc mogelijk al Borrelia-vrij zou kunnen zijn maar toch wel met het "post-lyme" zit. Dat is een soort van naweeën die apart benoemd zijn. Dat wil zeggen, de bacterie is "weg" maar de klacht ijlen nog ff na.

We gaan nu 3 maanden kruiden behandeling doen en daarnaast ook energie oppeppen.
Dat zijn allemaal capsules die ik in de meeste gevallen na de maaltijd 2 x daags moet gaan innemen.
Ook dan is Herxheimer te verwachten, maar goed dat kan er ook nog wel bij. Dat nemen we op de koop toe..

Ik ga nemen de volgende kruiden: ze werken ontgiftend maar vooral ook antibiotisch.

TBB plus capsule:
•Polyporus mycelia extract
•Andrographis paniculata extract
•Artemisia annua extract
•OPC extract
•Grapefruit seed extract
•Garlic extract

DTC plus capsule:
•Chlorella pyrenoides
•Stinging nettle extract
•Blueberry extract
•Cranberry extract
•Ligonberries fruit powder
•Artichoke extract
•Sage leaves extract
•Wild garlic herb extract
•Curcuma powder

OPC plus capsule:
Combination of grapeseed extract, resveratrol, curcumin and pineapple extract
(The valuable ingredients of red wine, curcuma and pineapple in one capsule):
•oligomeric proanthocyanidine (OPC) of grapeseeds
•resveratrol
•curcumin
•pineapple extract

en voor het opkrikken van het energienivo ivm moeheid:
Energy capsule:
Contains a combination of amino acids, lacto bacteria, L-carnitine, phosphatidylserine and –choline, minerals, Q10 and NADH.
Supplemented with vitamin C and vitamin B5 (pantothenic acid) for a normal energy metabolism and to reduce tiredness and fatigue.

Tot zover het engelstalige deel:
het is een hele kluif denk ik maar ik heb er alle vertrouwen in. Dit ga ik 3 maanden doen en dan 4-6 weken later, ergens half augustus dan zal ik me wederom laten testen op Lyme via een Duits lab.

Ik wens mezelf heel veel succes en wijsheid toe.

Ik heb afgelopen week een flink gesprek gehad met mijn arbeidsongeschiktheids-verzekering: die zijn me gunstig gestemd. Zij verwacht ook dat ik zal herstellen maar zien ook wel in dat het herstel toch nog wel paar maanden in totaal kan duren.
Dit geeft me ook van die kant wat rust.

Groeten,

hope

Berichtdoor hope » Do 31 Mar 2016, 01:42

Goed dat je verzekering je gelooft!
Amaai wel veel " pillekens" ! Hoeveel zijn er dat dan per dag?

BertC

Berichtdoor BertC » Di 05 Apr 2016, 21:55

Gisteren gestart met de kruiden. Vanmiddag de Herx...griepachtig beeld, koortsig, pijn in armen benen etc, erg moe, dus ...in bed beland. Nu, de avond gaat hey wel weer wat, wel wisselend pijnsteken.
Morgen misschien nogmaals Herxen en dan zal dat wel weer gedaan zijn..
Hoop is er genoeg zullen we maar zeggen.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 07 Apr 2016, 12:36

@BertC,
Fijn dat je jouw ervaringen deelt! Ik was al benieuwd naar dat protocol, in Augsburg wordt het ook gebruikt na de ab. :) Meer info staat op http://www.lymeplus.info.

BertC schreef:Aangezien ik niet klachten-vrij ben lijkt het er op dat ik na 8 maanden antibiotica etc mogelijk al Borrelia-vrij zou kunnen zijn maar toch wel met het "post-lyme" zit. Dat is een soort van naweeën die apart benoemd zijn. Dat wil zeggen, de bacterie is "weg" maar de klacht ijlen nog ff na.

BertC schreef:Gisteren gestart met de kruiden. Vanmiddag de Herx...griepachtig beeld, koortsig, pijn in armen benen etc, erg moe, dus ...in bed beland.

Let op dat een herx niet wijst op post-lyme maar absoluut op een actieve infectie. Er zijn echter ook veel immuunsysteem-gerelateerde klachten die getriggered kunnen worden door allerlei kruiden en die voelen als herx, en dit kan ook verergeren bij detox. Vaak is het moeilijk te zeggen, hou het goed in de gaten. Het is in ieder geval mooi dat je van de bloedneuzen afbent!

BertC schreef:Dit ga ik 3 maanden doen en dan 4-6 weken later, ergens half augustus dan zal ik me wederom laten testen op Lyme via een Duits lab.

De LTT is op dit moment de meest betrouwbare test om te kijken of er nog steeds een actieve infectie zit. :) Daarnaast is microscopie ook erg goed om te doen, kan jij toegang krijgen tot een donkerveld microscoop via jouw werk als dierenarts? Gewoon 1 druppeltje bloed op een objectglaasje, dekglaasje erop en maar spirocheten tellen… Bij relapsing fever, veroorzaakt door een andere borrelia, is dit het belangrijkste onderdeel in de reguliere diagnostiek!

Volgens het RIVM: Bron
Directe diagnostiek gebeurt meestal via de dikke druppel of via gewone bloedfilm met Giemsa- of Wrightkleuring. De bacteriën zijn als dunne onregelmatig gespiraliseerde draadjes te herkennen.

Sterkte & hou vol!

Josie

BertC

Berichtdoor BertC » Vr 08 Apr 2016, 23:31

@Jose, thnx

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 15 Jun 2016, 22:10

Lang geleden dat ik hier was... Bijna 3 maanden kruiden achter de rug. Dan weer contact met mijn behandelaar en wsch weken later gaan hertesten. Maar ik ben er mijns inziens nog niet. Ik heb energiegebrek. Ben al wel aan t hardlopen geslagen. Er zijn meer goeide dan foute dagen.

Ik moet begin augustus volledig hersteld zijn voor mijn werk. Mijn collegas hebben er geen vertrouwen (meer) in. Ik heb me er bij neergelegd dat ik het niet red. Dus ik raak mijn baan kwijt in mijn eigen onderneming.
Volgende week goed gesprek met de arbeidsongeschiktheids verzekering.

Mijn werkomgeving ben ik spuugzat. Al die conflicten over van alles en nog wat. Ik kan er niet meer tegen en loop op mijn tenen en op mijn qui vive...pfff
Dit kost me enorm veel kruim.. Ik wil daar vanaf. Deze situatie maakt me kapot. Dus ik ga keuzes maken.

Ik ga iets anders zoeken. Ik wens mezelf herstel en vooral rust in de kop toe....

B.

BertC

Berichtdoor BertC » Zo 10 Jul 2016, 13:37

Hoi allemaal,

het is weer even geleden dat ik hier op het forum was. Er is al veel gebeurd inmiddels.
ik heb na 8 maanden antibiotica nog eens 3 maanden kruiden gehad.
Eerlijk gezegd had ik meer effect van de antibiotica dan van de kruiden, maar zeker de kruiden hebben ook wat gedaan !

Nu medio juli opnieuw bloedonderzoek Duitsland op Borrelia.
En vandaar vertrekpunt om te zien of de bacterie nog opgeruimd moet worden (met straffere antibiotica, of ozon of zilver of ...?), of dat het enkel nog secundaire reacties allemaal zijn die opgetreden zijn nadat Borrelia haar destructieve karakter heeft bot gevierd op mijn lijf..
Dat gaan we dus zien en meemaken.

Verder liep ik tegen plafond aan qua inzetbaarheid en herstel. Het laatste stukje is volgens mij behoorlijk stress-gerelateerd. Dus met het oog op de deadline voor mijn praktijk-exit eigenlijk zelf al het besluit genomen dat ik er weg moet. Dus weg uit déze praktijk.
Dat gaf in ene ontzettend veel rust in mijn ziel. pff..

Inmiddels ook al reading & healing ondergaan, ik maak de juiste keuzes is me verteld en al met al totaal geen spijt. Ik vertrek dus 9 aug, en dan nog 3 maanden uitwerken. Einde oefening.

In de tussentijd komen de aanbieding voor werk eigenlijk alsof warme broodjes naar me toe ! fijn ! een ommekeer, gelukkig :D :)

Zou het dan goed komen ? jazeker, daar ga ik voor. Tot heden iedereen bedankt hier op het forum voor de ondersteuning en laat ik hopen dat ik aan het restje van einde infectie zit en weer vooruit kan met mijn leven. Toch Borrelia bedankt, want zonder jou was ik nog immer mezelf "horen-dol" aan het maken en zat ik nog immer in het cirkeltje te draaien waar ik uit moest.....

gr Bert

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”