Uitslagen Armin labs

Sproetje

Re: Uitslagen Armin labs

Berichtdoor Sproetje » Wo 11 Jan 2017, 23:35

Eigenlijk is de tekst waarmee de site -verwijderd door de moderator- komt een soort van vertaling van de link die van lymenet europe afkomt waarin Alan MacDonald een mogelijke oorzaak van immuunreactie uitlegt, maar daarmee is het nog niet bewezen.
Verder zegt hij ook in dezelfde link:
.......
Autoimmunity in Borrelia infections has long been noted
by Dr. Allen Steere. But Dr. Allen Steere has no scientific explanation for the reason that
Autoimmunity would actually develop as a result of borrelia infection.
.........

Het vinden van de marker is 1 ding, maar het metabolisme zien te onthullen is een ander ding.
Wat Dr. Alan MacDonald op dat specifieke topic uitlegt, is niet met wetenschappelijke stukken weerlegt.
Wel is er ergens op het lymenet forum een onderbouwing met veel goede wetenschappelijke artikelen, maar die kan ik niet 123 terug vinden.
Dat zijn verschillende wetenschappelijke stukken, dus niet 1 stuk van het metabolisme in z'n geheel.

Ik had er 2 van gelezen, maar het is zware kost.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 12 Jan 2017, 02:04

@Sproetje en anderen,

Waarom denk jij dat Amerikaans internist dr. R.H. zo weinig publiceert / schrijft over auto immune diseases?

Lyme can mimic auto immune disease:

Bron: http://itsnotjustlyme.com/lupus-arthritis-ms-horowitz/

Waar dr. R.H. het wel altijd over heeft: meer dan alleen Lyme en dan bedoelt hij daar volgens mij mee: 'hidden infections' oftewel chronische? co-infecties (in de darm?)

Top 5 Autoimmune Triggers: Infections

Bron: http://www.healingisfreedom.com/body/to ... nfections/

Dat je van AB co-infecties kunt krijgen dat geloof ik persoonlijk niet.

Dat na AB-gebruik, voor het immuunsysteem tot dan toe verborgen co-infecties zichtbaar (actief?) en meetbaar worden voor testen omdat het immuunsysteem een tik krijgt, waardoor het weer enigszins normaal gaat functioneren en antistoffen gaat produceren dat geloof ik wel.

Opvallend dat bij een auto-immuunziekte zoals bijvoorbeeld Hashimoto, dat daarbij bepaalde, specifieke co-infecties van Lyme worden genoemd.

Antibodies to Yersinia enterocolitica in thyroid disease.

Uit notabene 1976 NCBI
Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1036668

Hashimoto’s Disease: The Infection Connection

Bron: http://hypothyroidmom.com/hashimotos-di ... connection

In TickFactor-Amsterdam werden een aantal co's besproken.

Bron: http://www.betterhealthguy.com/tickfactor

Dr. Armin S., benoemde dat:

In Fibromyalgia and Rheumatoid Arthritis may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Ehrlichia, Anaplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie, HHV-6.
In MS, may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Bartonella, Coxsackie, EBV, CMV, HHV-6.
In CFS/ME, may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Bartonella, Parvovirus, Coxsackie, EBV, CMV, Herpex Simplex 1 and 2, HHV-6.
In Alzheimer's and dementia, may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Coxsackie, Herpex Simplex 1 and 2, EBV, CMV.
In Parkinson's, may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Bartonella, Coxsackie, EBV, CMV.
In Autism, may want to explore: Borrelia, Chlamydia, Mycoplasma, Coxsackie, EBV, CMV.
Every patient has several infections.

Of co-infecties de richting van onze ziekte bepalen daar heb ik tot op heden nog nooit antwoord op kunnen krijgen.

De informatie van -verwijderd door de moderator- wordt internationaal bij elkaar verzameld en gezet, dus lyme europe zou ook een, naar mijn mening goede en bruikbare bron kunnen zijn.

En ik kan het weten want precies daar heb ik mijn (volgens @Josie 'horror') LBA laten afnemen ;-)

U zijt gewaarschuwd :mrgreen:

P.s.: gezien mijn langdurige en heftige schrikreactie op mijn eigen LBA moet ik @Josie eerlijk gezegd wel gelijk geven w.b.t. het horror scenario.

Groetjes VGM inremission
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

NickyC

Berichtdoor NickyC » Do 12 Jan 2017, 13:13

Nogmaals , een auto-immuunziekte wordt nooit alleen door een bloedonderzoek bevestigd . Er volgt altijd verder onderzoek . In mijn geval, het syndroom van Sjogren , volgde er oa. een speekselkliertest, een lipbiopt, een oogtest(traanvocht) en onderzoek organen(bij mij longen) . Je moet aan een aantal criteria voldoen voor je de diagnose krijgt . Alleen een bloedonderzoek zegt niet genoeg, omdat sommige mensen een afwijkend bloedbeeld hebben , bv het reumafactor, maar geen reuma hebben .
En nogmaals , men weet niet waardoor een auto-immuunziekte ontstaat . Men vermoed dat er een aantal infecties verantwoordelijk kunnen zijn, maar niet iedereen die een auto-immuunziekte heeft valt daaronder .

Wat ik hierboven lees is ook niet dat het een auto-immuunziekte is , er staat mimic , nadoen dus en ik denk dat bij verder onderzoek naar een auto-immuunziekte het beeld anders is .
Net als eerder waar stond vaak geassocieerd met auto-immuunziekten . En ik denk dat dat komt door de overeenkomsten in het bloedonderzoek , ik lees namelijk een aantal afkortingen (ana, CCP-antilichamen anca) die oa. bij mij elk half jaar op mijn lijstje van bloedprikken staan .
Als er meer informatie is over dat na deze bloedtest ook de andere onderzoeken hetzelfde zijn , en de uitkomst hetzelfde is als bij een auto-immuunziekte lees ik die graag .

En VGM, ik heb dat zelf wel eens gedacht , dat antibiotica co-infecties kan veroorzaken , omdat tijdens een antibiotica kuur bepaalde darmbacterien de overhand kunnen nemen . Bacterien die je normaal ook hebt maar die in evenwicht zijn met andere bacterien , en door antibiotica bepaalde bacterien gedood worden waardoor andere als het ware vrij spel krijgen en zo weer ziektes kunnen veroorzaken die je anders niet had gehad , maar dit is een gedachte van mij , en mogelijk niet waar .

En dan nog even dit , bij een auto-immuunziekte zijn er nieuwe behandelingen , namelijk de biologicals . Kort uitgelegt , dit zijn eiwitten van muizen of ratten die via een infuus worden ingespoten en zich hechten aan jouw eiwitten en zo een deel van je immuunsysteem plat leggen .
Men wordt van te voren getest of je geen tbc hebt , en bij een vermoeden van lyme mag deze behandeling niet worden gegeven .
Nog een reden om te geloven dat lyme niet hetzelfde is als een auto-immuunziekte .

Groet Nicky

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 12 Jan 2017, 14:37

Eus schreef:Hoi Roxy,

De informatie van Dr. Alan McDonald gaat over auto-immuunziekten bij Lyme, wat is de link met Borrelia burgdorferi LFA-1 (Lymfocyt Functie Antigen 1)?

Over Steere is veel te zeggen....... Google eens op Wormser (zijn collega), Steere Lymecrime

Ik vind dat de site van "lymebehandeling" eer geeft aan wie het niet toekomt. :shock:
Verder heeft Alan Steere een slechte reputatie in de lyme gemeenschap.
Dat weet iedere lymepatiënt
Hij mag dan wel een marker hebben gevonden voor lyme artritis, maar het uitpluizen van het exacte metabolisme kan hij niet, daar is nog nooit een publicatie van hem over verschenen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 12 Jan 2017, 14:49

Hallo NickyC,
Ik kan mij goed in jouw toelichting vinden. Voor een auto-immuunziekte is er uitgebreid bloed onderzoek en ander onderzoek nodig.
Persoonlijk ben ik er -nog- niet van overtuigd dat alles zo maar aan Borrelia en of co-infecties te linken is. In de link met informatie die hierboven wordt gegeven is sprake van auto-immuun disorder. Dat is een auto-immuun stoornis en dat is iets anders dan een auto-immuunziekte. Er zijn veel soorten auto-immuunziekten.

Ik heb antistoffen TPO (schildklier) dat kan wijzen naar Hashimoto (auto-immuunziekte) http://www.schildklier.nl/schildklier/d ... ntistoffen ook zijn er antistoffen TSH-receptor via bloedonderzoek in het verleden gebleken. Dat is allemaal niet goed maar in de praktijk kun je er niet veel mee. De schildklier werkt al jaren niet goed. Kan Borrelia daar de oorzaak van zijn? Daar ben ik niet van overtuigd. De ziekten kunnen ook naast elkaar bestaan.
Een vitamine B12 tekort/deficiëntie kan ook veroorzaakt worden door een auto-immuunziekte http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... unziekten/
Vitamine D van invloed op auto-immuunziekten http://www.reumafonds.nl/actueel/nieuws ... uunziekten
Kortom een erg ingewikkelde materie :) en het is niet allemaal zo maar toe te schrijven aan Borrelia en of co-infecties.

Ik zie het meer als een geheel de samenwerking van het lichaam/organen en het immuunsysteem. Als er radartjes in het dat systeem gaan uitvallen kan er een domino-effect gaan ontstaan en er steeds meer radartjes gaan uitvallen, wat maakt dat mensen erg ziek kunnen worden.
En dat oxidatieve/nitrosatieve stress er mede een grote rol in speelt bij de ziekte en de klachten viewtopic.php?f=31&t=1198&hilit=ONOO&start=10
Roxy schreef:NO/ONOO - cyclus = oxidatieve/nitrosatieve stress

Een nieuwe interessante en leerzame lezing van Prof Dr M.M 12 oktober 2016 waarin Oxidatieve en Nitrosatieve stress vanaf
15.52 minuten en 7 andere interessante punten worden besproken. Oxidatieve en Nitrosatieve stress bij 16.58 minuten https://www.youtube.com/watch?v=RLCQXvYrfTU
'Oxidatieve stress beschadigt de cellen, beschadigt de membramen, beschadigt de mitochondriën, beschadigt het zenuwgestel, beschadigt het genetische materiaal'
'Oxidatieve stress is gerelateerd aan verminderde spierkracht, malaise (vermoeidheid/uitputting), brainfog'.

Bij de schema's van Prof Dr M.M. zie je duidelijk aangegeven dat bacteriën (daar hoort Borrelia bacterie bij) en virussen ook veroorzakers zijn van Oxidatieve stress.
Laatst gewijzigd door Roxy op Do 12 Jan 2017, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 12 Jan 2017, 14:52

Roxy schreef:Voor een auto-immuunziekte is er uitgebreid bloed onderzoek en ander onderzoek nodig.

Dat is exact hetzelfde als wat de uitleg van mijn uitslagen vertellen.

NickyC

Berichtdoor NickyC » Do 12 Jan 2017, 15:51

Roxy schreef:Hallo NickyC,
Ik kan mij goed in jouw toelichting vinden. Voor een auto-immuunziekte is er uitgebreid bloed onderzoek en ander onderzoek nodig.
Persoonlijk ben ik er -nog- niet van overtuigd dat alles zo maar aan Borrelia en of co-infecties te linken is. In de link met informatie die hierboven wordt gegeven is sprake van auto-immuun disorder. Dat is een auto-immuun stoornis en dat is iets anders dan een auto-immuunziekte. Er zijn veel soorten auto-immuunziekten.

Ik heb antistoffen TPO (schildklier) dat kan wijzen naar Hashimoto (auto-immuunziekte) http://www.schildklier.nl/schildklier/d ... ntistoffen ook zijn er antistoffen TSH-receptor via bloedonderzoek in het verleden gebleken. Dat is allemaal niet goed maar in de praktijk kun je er niet veel mee. De schildklier werkt al jaren niet goed. Kan Borrelia daar de oorzaak van zijn? Daar ben ik niet van overtuigd. De ziekten kunnen ook naast elkaar bestaan.
Een vitamine B12 tekort/deficiëntie kan ook veroorzaakt worden door een auto-immuunziekte http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... unziekten/
Vitamine D van invloed op auto-immuunziekten http://www.reumafonds.nl/actueel/nieuws ... uunziekten
Kortom een erg ingewikkelde materie :) en het is niet allemaal zo maar toe te schrijven aan Borrelia en of co-infecties.

Ik zie het meer als een geheel de samenwerking van het lichaam/organen en het immuunsysteem. Als er radartjes in het dat systeem gaan uitvallen kan er een domino-effect gaan ontstaan en er steeds meer radartjes gaan uitvallen, wat maakt dat mensen erg ziek kunnen worden.
En dat oxidatieve/nitrosatieve stress een grote rol speelt bij de ziekte en de klachten viewtopic.php?f=31&t=1198&hilit=ONOO&start=10

Hallo Roxy,

ik deel je mening dat de ziekten naast elkaar kunnen bestaan , weet het uit ervaring ook zeker . Ik heb nog een andere auto-immuunziekte en die was er al voor de lyme . Het komt ook vaak voor dat wanneer je al een auto-immuunziekte hebt , je ook een andere auto-immuunziekte hebt/krijgt/ontwikkeld . Vaak heb je deze al , maar komt het pas later aan het licht omdat klachten enorm op elkaar kunnen lijken . En zo lijken sommige klachten van lyme ook enorm op klachten van een auto-immuunziekte , en als je ze beide hebt is het moeilijk om te zeggen wat wat veroorzaakt ( dit vond ik trouwens ook moeilijk toen ik aan de antibiotica zat , wat nu door lyme of door toxiciteit , of gewoon een virus die heerste kwam ).
Ik wilde het nog even benadrukken omdat ik bij andere las dat ze nu zo bang waren om een auto-immuunziekte te krijgen of dat het dat wordt , en ik denk dat je wanneer je lyme hebt , niet banger hoeft te zijn dan ieder ander willekeurig iemand die geen lyme heeft , wel kunnen klachten lijken op een auto-immuunziekte , maar dat zegt nog niet dat je die ook hebt , ook al zien ze een gelijkenis in je bloed .
Bovendien zijn de behandelingen totaal anders en zelfs mogelijk gevaarlijk wanneer je lyme hebt .

Het is ook een ingewikkelde materie en ik ben het ook met je eens dat alles als een geheel samenwerkt en er een domino effect kan ontstaan (zie ook mijn topic , het zit tussen de oren) , maar ik ben ook van mening dat het soms een noodzakelijke reactie van het lichaam is dat niet altijd perse moet worden aangepakt .
Dit heb ik zelf bv. met vitamine D , die van was heel laag . Nu kreeg ik in het begin ook een hoge dosis vitamine D voorgeschreven maar ik had toen ook erge maagzuurklachten en die werden erger door de vitamine D pillen omdat hier calcium aan toegevoegd zit (voor opname ook nodig) bovendien werd ik enorm hyper en voelde mij niet prettig . Ik ben toen gestopt , maar de reumatoloog bleef er maar op hameren . Ik heb toen ook gevraagd waarom , en uitgelegt hoe ik erover dacht . Ze kon mij niet exact uitleggen waarom het lichaam een vitamine D tekort zelf veroorzaakt, althans niet wat de functie daar precies van is . En wat blijkt , tegenwoordig zijn ze er ook van terug gekomen dat hele vitamine D verhaal .
Ik ben sterk van mening dat niet alle tekorten zomaar aangevuld moeten worden , het lichaam doet sommige dingen niet voor niks en bovendien weet de medische wetenschap hier lang nog niet alles over , over die gehele samenwerking , wel veel , maar niet alles .
Ik wil niet zeggen dat je in alle gevallen een tekort niet moet aanvullen, zeker niet .

Groet Nicky

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 12 Jan 2017, 16:02

Hallo NickyC,
NickyC schreef:Ik wilde het nog even benadrukken omdat ik bij andere las dat ze nu zo bang waren om een auto-immuunziekte te krijgen of dat het dat wordt , en ik denk dat je wanneer je lyme hebt , niet banger hoeft te zijn dan ieder ander willekeurig iemand die geen lyme heeft , wel kunnen klachten lijken op een auto-immuunziekte , maar dat zegt nog niet dat je die ook hebt , ook al zien ze een gelijkenis in je bloed .
Bovendien zijn de behandelingen totaal anders en zelfs mogelijk gevaarlijk wanneer je lyme hebt.
Angst, ongerustheid en zorgen maken zijn vaak een slechte raadgever en zijn niet goed om je daar door te laten leiden. De vele binnen- en buitenlandse informatie die via internet te vinden is kan mensen misschien mede ongerust maken. De vele informatie moet je goed kunnen filteren en verifiëren.
Ik heb daar in ieder geval geen last van en dat zal de aard van het beestje zijn :) #relativeren #nuchter zijn en blijven #gezond kritisch zijn en blijven #overzicht houden #brede horizon #bij de feiten en eigen gezondheidssituatie blijven.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 12 Jan 2017, 16:26

NickyC schreef:
En VGM, ik heb dat zelf wel eens gedacht , dat antibiotica co-infecties kan veroorzaken , omdat tijdens een antibiotica kuur bepaalde darmbacterien de overhand kunnen nemen . Bacterien die je normaal ook hebt maar die in evenwicht zijn met andere bacterien , en door antibiotica bepaalde bacterien gedood worden waardoor andere als het ware vrij spel krijgen en zo weer ziektes kunnen veroorzaken die je anders niet had gehad , maar dit is een gedachte van mij , en mogelijk niet waar .

Bedankt voor je waardevolle bijdrage als ervaringsdeskundige.

Ik weet ook niet zeker hoe het zit hoor; ik ben allang blij dat jij en de anderen de discussie in ieder geval open en levend houden.

Dat mijn eerste LTT Yersinia van IMD Berlin negatief was, maar na maandenlange AB en opnieuw testen met de LTT van IMD Berlin plotseling hoog actief en positief is geworden vind ik wel opvallend :shock:

Daarom vroeg ik ook al eens eerder of ik met al die co-infecties misschien een uitzondering was/ben in de chronische Lyme-wereld?

Het is net of die Yersina eruit is geklapt bij mij, althans dat zegt mijn gevoel mij.

Omdat ik er zelf op ben blijven hameren ben ik uiteindelijk achter die Yersinia gekomen, maar ik vraag mij weleens af bij hoeveel Lyme-patienten zulke (verborgen?) co-infecties worden gemist en dus niet worden behandeld op wat voor manier dan ook.

En aangezien bepaalde co-infecties in verband worden gebracht met bepaalde auto-immuunziekten als ik het mij niet vergis, vind ik het toch wel de moeite waard om e.e.a. tot op de bodem uit te laten zoeken.

De zorgen die Sproetje hierover heeft geuit deel ik overigens wel; je zult maar met nog 'iets' rondlopen naast de Lyme en co's, waar je geen weet van hebt?

Of die co-infecties zich ook kunnen verstoppen/verschuilen in biofilms en/of cystes weet ik niet, misschien dat Sproetje daar meer informatie over heeft?

Naast natuurlijke AB is ook reguliere AB ingezet tegen mijn Yersinia Enterocolitica.

Allen,

Courage!

Groet VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 12 Jan 2017, 16:49

@VerlorengezondheidM,
VerlorengezondheidM schreef:Omdat ik er zelf op ben blijven hameren ben ik uiteindelijk achter die Yersinia gekomen, maar ik vraag mij weleens af bij hoeveel Lyme-patienten zulke (verborgen?) co-infecties worden gemist en dus niet worden behandeld op wat voor manier dan ook.

En aangezien bepaalde co-infecties in verband worden gebracht met bepaalde auto-immuunziekten als ik het mij niet vergis, vind ik het toch wel de moeite waard om e.e.a. tot op de bodem uit te laten zoeken.

De zorgen die Sproetje hierover heeft geuit deel ik overigens wel; je zult maar met nog 'iets' rondlopen naast de Lyme en co's, waar je geen weet van hebt?
Je kunt niet alles tot de bodem uit gaan en willen blijven zoeken. Het is een keuze om daar wel of niet op te blijven focussen.
Ik zal ongetwijfeld nog meer co-infecties kunnen hebben dan de 5 co-infecties die er bij BCA Duitsland/Augsburg http://www.bca-clinic.de/ zijn gevonden met het uitgebreide en kostbare bloed onderzoek.
Voor de reguliere- en niet reguliere behandelingen maakt het aantal co-infecties niet veel uit, de behandelingen met antibiotica en of natuurlijke middelen blijven vaak hetzelfde.
En je kunt ongetwijfeld nog meer ziekten naast Lyme en co-infecties onder de leden kunnen hebben. Maar de vraag is wil je dat allemaal weten?
Ik zit daar anders in en het heeft voor mij geen prioriteit meer en dat heb ik los gelaten.

Dat het immuunsysteem wordt ondermijnd door Borrelia, co-infecties, herpesvirussen als EBV, CMV en Varicella-zostervirus en heractiveren van de herpesvirussen, neurotoxines, intoxicaties (vergiftigingen) met alle gevolgen van dien, dat is voor mij glashelder. Ik vind het persoonlijk belangrijk dat het immuunsysteem ondersteund en versterkt kan worden en dat daar winst uit te halen is.
Laatst gewijzigd door Roxy op Do 12 Jan 2017, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”