nieuw EM ?

Eus

Re: nieuw EM ?

Berichtdoor Eus » Wo 10 Mei 2017, 13:29

Ok, ik ging uit van de CBO-richtlijn Lymeziekte. Tof dat jouw huisarts de richtlijn van DBG volgen wil! Er is ook een Engelstalige variant; http://www.borreliose-gesellschaft.de/T ... elines.pdf

wombat

Berichtdoor wombat » Do 11 Mei 2017, 10:11

Hallo Eus,

Ja ik ben wel blij dat mijn huisarts de richtlijnen van DBG grotendeels volgt. Alleen vereist hij voor de late fase een positieve immunoblot. In de vroege fase wordt een EM onmiddellijk behandeld. Als hij jonger was en wat minder patienten had, zou hij zich toeleggen op lyme. Het interesseert hem. Alleen een probleem dat ik binnenkort naar de grensregio verhuis, ver weg van hem. Daar zou ook een oudere arts zijn die wat meer weet van lyme, helaas weet ik niet wie het is.

Jongere artsen durven geen langdurige ab voorschrijven.

Ik kan de verhuis niet aan, ik ben te ziek maar ik moet hier weg. Toen ik mijn eerste infectie had, was ik in goede conditie; ik werkte ook nog en deed veel sport. Nu heeft de chronische lyme mij volledig geradbraakt en ik ben bang dat ik zelfs de eerste fase niet ga aankunnen. Ik ben ook extreem moe, iets wat ik in de late lyme maar matig had. Ik had vooral neurologische en orthopedische problemen. In januari heb ik nog een uitval gehad met restletsel. Omdat ik te zwak ben, kunnen ze niet opereren.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 11 Mei 2017, 10:18

Heb je ook mijn een na laatste bericht gelezen? Omdat je daar niet op reageert...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 11 Mei 2017, 15:09

wombat schreef:Doxycycline is inderdaad eerste keus, maar bij de vorige infectie heeft het niet geholpen. Ik kreeg toen 10 dagen amoxiciliine en 15 dagen doxycyline. Ik ben zo in de late fase gesukkeld.

Hier hetzelfde verhaal.

Eus

Berichtdoor Eus » Do 11 Mei 2017, 15:14

Sproetje schreef:
wombat schreef:Doxycycline is inderdaad eerste keus, maar bij de vorige infectie heeft het niet geholpen. Ik kreeg toen 10 dagen amoxiciliine en 15 dagen doxycyline. Ik ben zo in de late fase gesukkeld.

Hier hetzelfde verhaal.

Ongeveer 10 % van de behandelingen faalt....bij wie, dat is helaas vooraf niet te bepalen. Hetzelfde geldt voor alle andere medicatie; je kunt een betablokker voorgeschreven bij hartklachten en uiteindelijk moeten wisselen, omdat het voorgeschreven middel niet helpt. Bij hartklachten is het natuurlijk vaak veel duidelijker dan bij Lyme, een EM gaat ook zonder behandeling weg. In geval van Lyme is het natuurlijk veel belabberder, je krijgt immers geen nieuwe AB, de standaardkuur moet volstaan....

wombat

Berichtdoor wombat » Vr 12 Mei 2017, 10:34

Eus schreef:Heb je ook mijn een na laatste bericht gelezen? Omdat je daar niet op reageert...

Hallo Eus,

Bedoel je de guidelines van DBG ? De laatste bijwerking is van 2011. Misschien valt er ook niets nieuws te melden. Welke jonge artsen komen er nog bij voor lyme ? Het aantal soorten ab is ook zeer beperkt.. Voor lyme heb ik quasi nooit ab gebruikt.

Het zijn bange dagen

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 12 Mei 2017, 10:39

Ach sorry Wombat, ik ben zelf abuis door mijn Lyme-brein! Ik heb over je reactie heen gelezen over de inzet Clarithromycine.

Ja, ik begrijp dat dit bange dagen zijn. Ooit aan de inzet van kruiden gedacht, bijvoorbeeld Buhner protocol?

wombat

Berichtdoor wombat » Vr 12 Mei 2017, 10:52

Hallo Eus,

Ja ik had het wel gelezen, maar het is en blijft een raadsel waar ik de tekenbeet heb opgelopen. Ja ik ben erg vergeetachtig en verward nu.

Na deze abkuur ga ik opnieuw kruidenprotocols volgen. Ik ga ook eens informeren hoeveel het zou kosten om bij Klinghardt te gaan. Die zit nu toch in London ? Ik zoek ook artsen die met genetica bezig zijn. Ik ben de afgelopen maanden echt bang geweest dat ik het niet zou overleven. Ook is aan mijn schouder vastgesteld dat één pees zeer dun is. Mijn huisarts denkt dat dit is afgevreten door borrelia.

De roodheid binnen van het EM zelf is weg maar de kring staat er nog steeds, ziet een beetje bruin. Mijn eerste EM zag op het einde zwart.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 19 Mei 2017, 20:22

Sproetje schreef:
Wist je trouwens dat de Rhipicephalus sanguineus al langer dan 100 jaar voorkomt in Groot Brittannië ?

viewtopic.php?f=6&t=1548

Het staat er allemaal duidelijk

Hij zit ook op paarden.

Hij heet in de volksmond: "De bruine hondenteek" , maar dat zegt niets over waar die zich nog meer op voedt.

Ik ken iemand met een paard in de tuin die de ziekte van Lyme heeft gekregen.

Overigens weet ik niet of het paard is meebehandeld voor de Lyme.

Het kan natuurlijk puur toeval zijn maar ik denk dat dat geen toeval was :o

De hele rij huizen waar zij woont heeft geen paard in de tuin en das ook best logisch met allemaal kleine tuinen.

Zij heeft als enige een paard in de tuin en krijgt Lyme, ik geloof niet in toeval tenminste niet bij Lyme, daarvoor is de ziekte m.i. te epidemisch voor.

Voor alle duidelijkheid; het gaat er nu even niet om of teken wel of niet uit bomen kunnen vallen.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”