Is dit een EM? Heb ik lyme?
Re: Is dit een EM? Heb ik lyme?
Misschien ben ik dom maar wat is Samento?
Dit is een natuurlijk antibioticum.
Google maar eens.
Google maar eens.
Dankje, zal ik doen
-
Hallo Katie,
Ja de bovenste 2 foto's zagen er wel als een EM uit. Bij de onderste was dat minder duidelijk. Het is inmiddels ook al wel wat geleden en je had geen ab ? Hoe kleiner de tijdspanne tussen besmetting en klachten, hoe meer kans op succes. Had je al gewone testen Elisa en Western Blot (ook wel immunoblot genoemd) laten uitvoeren in een gewoon labo ?
Amoxi wordt wel gegeven op het moment dat je een EM hebt. Later wordt het niet veel meer gegeven. Doxycycline is het meest voorgeschreven middel als je lyme zou hebben.
Verlies zeker geen tijd zodat je eventueel nog een tijdige behandeling kan oppikken
Ja de bovenste 2 foto's zagen er wel als een EM uit. Bij de onderste was dat minder duidelijk. Het is inmiddels ook al wel wat geleden en je had geen ab ? Hoe kleiner de tijdspanne tussen besmetting en klachten, hoe meer kans op succes. Had je al gewone testen Elisa en Western Blot (ook wel immunoblot genoemd) laten uitvoeren in een gewoon labo ?
Amoxi wordt wel gegeven op het moment dat je een EM hebt. Later wordt het niet veel meer gegeven. Doxycycline is het meest voorgeschreven middel als je lyme zou hebben.
Verlies zeker geen tijd zodat je eventueel nog een tijdige behandeling kan oppikken
Hoi Paperwhite, Nee, ik heb niet direct antibiotica gehad en later ook niet....ik hoor vandaag de uitslag of morgen van de huisarts en volgende week die van Inatoss, het is erg spannend allemaal hoewel ik er al vanuit ga dat het lyme is, nu ook weer, kom net uit bed en ben zoooooo moe , last van mijn nek, en pijn in al mijn ledematen, maar de arts geeft er niks voor als er geen positieve uitslag uit het bloed komt, dus ik kán niet anders dan afwachten.
Ik hoop vanmiddag meer te kunnen vertellen.
Groetjes Katie
Ik hoop vanmiddag meer te kunnen vertellen.
Groetjes Katie
Kom net terug van de assistente van de huisarts, de test was negetief dus morgen krijg ik de uitdraai ervan.
Mocht ik me volgende week nog zo beroerd voelen dan moet ik op het spreekuur komen.
Mocht ik me volgende week nog zo beroerd voelen dan moet ik op het spreekuur komen.
Hallo allemaal
Ik heb net de test binnen van Inatoss en de borrelia is positief op 4 punten
Er staat onder aan het lijstje dat in de antistof testen is alleen eepsitief resultaat geboekt in IgM ELISA gevonden. Deze wordt niet bevestigd in de immunoblot
De cellulaire test is positief. Alle Borrelia eiwitten en met name VLsE en het OspC mengsel geven een duidelijke toename in interferon-gamma. De resultaten wijzen op een recente Borrelia besmetting.
De arts moet bepalen of op grond van de historie en klachten moet worden bepaald of behandeling noodzakelijk is.
Hierbij had ik een heel schema , maar dat kon ik niet kopieëren.
Ik heb net de test binnen van Inatoss en de borrelia is positief op 4 punten
Er staat onder aan het lijstje dat in de antistof testen is alleen eepsitief resultaat geboekt in IgM ELISA gevonden. Deze wordt niet bevestigd in de immunoblot
De cellulaire test is positief. Alle Borrelia eiwitten en met name VLsE en het OspC mengsel geven een duidelijke toename in interferon-gamma. De resultaten wijzen op een recente Borrelia besmetting.
De arts moet bepalen of op grond van de historie en klachten moet worden bepaald of behandeling noodzakelijk is.
Hierbij had ik een heel schema , maar dat kon ik niet kopieëren.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”