VGM, als een internist een vermoeden heeft dat je een auto-immuunziekte hebt dan volgt er na specifiek bloedonderzoek zoiezo meer onderzoek om die diagnose te stellen of deze uit te sluiten . Hier hoef je niet zelf om te vragen , ook niet zelf te bekostigen (op eigen risico na ) .
Klachten die voorkomen bij lyme en co-infecties lijken vaak ontzettend op klachten van andere ziekten waaronder een auto-immuunziekte , alleen aan de hand van klachten kun je nog zelf, nog een arts de diagnose stellen en bij een auto-immuunziekte zijn de klachten en een bloedonderzoek ook niet voldoende om een diagnose te geven.
Dat je na een maand antibiotica als genezen van lyme te horen kreeg is inderdaad niet oke , daarnaast vind ik over het algemeen dat er wel meer nacontrole gedaan mag worden , zeker met de huidige kennis van nu .
Ik ga eerdaags ook weer verder met het topic , het zit tussen de oren , waarna ik na de vitaminen en mineralen wat wil plaatsen over natuurlijke antibiotica , welke planten je zelf kunt telen en gebruiken , en ook wat kruiden uit de oude doos die ze vroeger gebruikten bij syfilis (ook veroorzaakt door een spyrocheet ) . Veel van deze kruiden kun je gewoon zelf plukken of kweken , en mogelijk helpen ze , en het hoeft niet veel geld te kosten.
Dat is ook wat ik hier een beetje vreemd vind , dat er aan de ene kant zoveel wordt afgegeven op reguliere geneeskunde en de farmaindustrie , maar aan de andere kant allerlei onderzoeken worden geplaatst, van over de hele wereld , die mogelijk door diezelfde farmaindustrie gedaan worden of bekostigd , en vaak nog maar een hypothese zijn of het begin van een onderzoek die nog totaal niet is afgerond , laat staan klopt . De meeste van die onderzoeken blijven bij dat ene onderzoek en geven , zeker voor een leek, een totaal verkeerd beeld, idee of angst.
En dit is niet persoonlijk hoor VGM, het valt mij gewoon op in meerdere topic`s .
Ik snap best dat wanneer je heel ziek bent , je alles zoekt om beter te worden , je op zelf onderzoek gaat , been there, don that, got the t-shirt

, maar ik lees zo vaak medische termen uit onderzoeken dat ik mij afvraag of het niet verspilde energie is , onnodig bang maakt .
Het is geen aanval naar iemand persoonlijk toe, en iedereen moet doen wat hij/zij wilt , maar kritisch kijken en blijven en vragen kan geen kwaad . Er zijn ook heel veel mensen die hier alleen maar lezen en die niets opchieten met onnodige angst . my 2 cents .
Groet Nicky