Wow zo een grote hoeveelheid spirocheten heb ik nog niet eerder aangetroffen bij mezelf en een paar andere lymepatienten.
Heftig!
Al ben ik wel van mening dat de hoeveelheid spirocheten in het lichaam niet per se iets zegt over hoe ziek een lymepatient is. Sommigen die echt ernstig ziek zijn hebben maar verdacht weinig spirocheten in het bloed. Uiteindelijk is het de immuunreactie die de klachten veroorzaakt, en een lage hoeveelheid spirocheten kan dus ook heftige immuunreacties uitlokken in sommige patienten.
Diagnostiek middels microscopie Deel 2
Re: Diagnostiek middels microscopie Deel 2
Zeer interessant topic!
Ik heb nog niet zo lang geleden ook een LBA laten uitvoeren en schrok ook van het aantal spirocheten in mijn bloed. Binnenkort ga ik terug om te kijken hoe het ervoor staat.
Het is heel apart.. De spirocheten die je ziet dragen dan geen 'naamkaartje' maar zodra het bloed stolt zie je ze wel degelijk uit een gezonde rode bloedcel kruipen om te vluchten. Of dat ze een cel in gaan heb ik ook gezien bij mijn eigen bloed.
Ik heb nog niet zo lang geleden ook een LBA laten uitvoeren en schrok ook van het aantal spirocheten in mijn bloed. Binnenkort ga ik terug om te kijken hoe het ervoor staat.
Het is heel apart.. De spirocheten die je ziet dragen dan geen 'naamkaartje' maar zodra het bloed stolt zie je ze wel degelijk uit een gezonde rode bloedcel kruipen om te vluchten. Of dat ze een cel in gaan heb ik ook gezien bij mijn eigen bloed.
- VerlorengezondheidM
Josie schreef:Zeer interessant interview met Morten Laane over de onderdrukking van microscopie voor lyme diagnostiek:
https://on-lyme.org/nl/lijders/lyme-verhalen/item/276-interview-met-professor-laane-over-de-onderdrukking-van-microscopie-voor-lyme-diagnostiek
Inderdaad bijzonder interessant (en confronterend tegelijk! ) bedankt voor het delen van de informatie @Josie

Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
- VerlorengezondheidM
VerlorengezondheidM schreef:Josie schreef:Zeer interessant interview met Morten Laane over de onderdrukking van microscopie voor lyme diagnostiek:
https://on-lyme.org/nl/lijders/lyme-verhalen/item/276-interview-met-professor-laane-over-de-onderdrukking-van-microscopie-voor-lyme-diagnostiek
Inderdaad bijzonder interessant (en confronterend tegelijk! ) bedankt voor het delen van de informatie @Josie
MIA, Let the Truth be Told
Lyme was a newly named disease but had no solid explanation of its cause. Most of the children who were stricken with Lyme, recalled being bitten by a tick. A scientist by the name of Willy Burgdorfer took an interest. He had a meticulous method of dissecting ticks to study the diseases they spread. One day, Dr. Burgdorfer was analyzing ticks and stumbled across something unexpected. As he looked through his microscope, he spotted the microorganisms called spirochetes, a bacterium shaped like a corkscrew or snakelike organism. Was this spirochete bacterium the cause of Lyme? The ticks, suspected of being the cause of Lyme, were collected and sent to Dr. Burgdorfer. After examination, he hypothesized that the spirochetes residing in these ticks, were in fact, the cause of Lyme disease.
Bron: https://medium.com/@stacy.celliergomez/ ... 7260e08add
Een microscoop mag wel gebruikt worden om teken te onderzoeken op de mogelijke aanwezigheid van de Borrelia bacterie, maar mag niet worden gebruikt om mensenbloed te onderzoeken op de aanwezigheid van Borrelia?
Wat is dat toch?
Dit riekt naar meten met verschillende maten.

Lyme Test Negative?
Josie schreef:Zeer interessant interview met Morten Laane over de onderdrukking van microscopie voor lyme diagnostiek:
"Als deskundigen ongevallen met vliegtuigen op dezelfde manier zouden benaderen zoals een doorsnee medische wetenschapper ziekten bestudeert, zou ik mijn volgende reis naar de VS per schip reserveren.” Professor Laane
Een microscoop mag wel gebruikt worden om teken te onderzoeken op de mogelijke aanwezigheid van de Borrelia bacterie, maar mag niet worden gebruikt om mensenbloed te onderzoeken op de aanwezigheid van Borrelia?
Wat is dat toch?
Dit riekt naar meten met verschillende maten.
Ik ben alles behalve een complot denker, maar je hoeft zeker geen raket geleerde te zijn om in te zien dat de ziekte van Lyme wellicht een van de grootste medische schandalen is van deze tijd. Ben wel erg te spreken trouwens over die site van Huib trouwens (on-lyme).
Om eerlijk te zijn geloof ik er ook niks van dat ze anno 2019 geen waterdichte diagnostiek hiervoor hebben. De eerste de beste die zogenaamd met een 'doorbraak' komt of iets dergelijks krijgt te maken met felle bedreigingen en dat zie je niet alleen bij Professor Laane.
Josie schreef:Een beetje extra info nog:
Morten Laane in Under Our Skin 2:
https://www.youtube.com/watch?v=oLSzclJ ... e=youtu.be
Vanaf 47:00 min. tot 50:21 minuten, maar bekijk de hele film om het in perspectief te zien.
Hij doet wat fysiologische zout bij de bloeddruppel, dat hebben wij (o.a. daarom) de 2de keer ook gedaan.
Uit hét echte klassieke wetenschappelijke artikel uit 1984:
http://ijs.sgmjournals.org/content/34/4 ... l.pdf+htmlBorrelia burgdorferi sp. nov.: Etiologic Agent of Lyme Disease.
Int J Syst Bacteriol October 1984 34:496-497
Russell C. Johnson, George P. Schmid, Fred W. Hyde, A. G. Steigerwalt, and Don J. Brenner.
(…)
The cells are gram negative and stain well with Giemsa and Warthin-Starry stains. Unstained cells are not visible by bright-field microscopy but are VISIBLE BY DARK-FIELD or phase-contrast microscopy. The optimal growth temperature is 34 to 37"C, and the organism has a generation time of 11 to 12 h at 35°C (A. G. Barbour, Yale J. Biol. Med., in press). The cells are catalase negative and microaerophilic.
En dan nog Donkerveld microscopie bij de diagnose van syfilis, ook zo’n spirocheet, van de website van het CDC:
http://www.cdc.gov/std/syphilis/manual-1998/CHAPT5.pdfDarkfield microscopy for the detection and identification of Treponema Pallidum
Edward J. Kennedy, Jr., B.S. and Ernest T. Creighton, M.P.H.*
(…)
A clinical diagnosis of syphilis is confirmed by using DARKFIELD MICROSCOPY to demonstrate Treponema pallidum in material from suspected lesions or regional lymph nodes. A positive darkfield result is an ALMOST CERTAIN diagnosis of primary, secondary, or early congenital syphilis.For patients with early primary syphilis or for patients with syphilitic lesions and advanced acquired immunodeficiency syndrome (AIDS), the darkfield examination may identify the etiologic agent of syphilis and help diagnose the disease EVEN WHEN ANTIBODIES TO T. pallidum CANNOT BE DETECTED.
Josie
Toch wel heel interessant.. Het is nogal vaag dat ze teken wel bestuderen onder een microscoop en Borrelia kunnen aantreffen maar datzelfde zou bij mensen onmogelijk zijn. Ik denk dat een ervaren persoon met donkerveld toch wel een eind kan komen.. Stel dat iemand een waslijst aan klachten maar ook kenmerkende Borreliose klachten. Als je dan een aardige hoeveelheid spirocheten aan treft in het bloed dan kun je naar mijn mening nog wel eens een 'bingo' hebben. Let wel op... Iemand met bijvoorbeeld bloedkanker kan nog steeds 'super mooi' bloed hebben onder de microscoop. Er zijn dus zaken die je aardig kunt uitsluiten met microscopie maar ik zou het inderdaad ook als ondersteuning zien van andere testen.
Het is niet voor niets dat die professor Morten Laane zo onder druk werd gezet door authoriteiten.. Aan de andere kant snap ik het ook wel aangezien je nog niet perse een klachtenbeeld hoeft te hebben terwijl er toch wat spirocheten te zien zijn. (Mits het immuunsysteem sterk genoeg is om de afweer te regelen). Maar zijn eigen uitleg zegt voor mij al genoeg. De wetenschap rondom Lyme wordt moedwillig tegen gewerkt of geblokkeerd op de meest sluwe ondergrondse wijze.
Deze video kwam ik ook nog tegen.. Vond ik ook wel interessant!
https://www.youtube.com/watch?v=p1JRTnrBGjo&t=9s
- VerlorengezondheidM
Jaybee schreef:Josie schreef:Een beetje extra info nog:
Morten Laane in Under Our Skin 2:
https://www.youtube.com/watch?v=oLSzclJ ... e=youtu.be
Vanaf 47:00 min. tot 50:21 minuten, maar bekijk de hele film om het in perspectief te zien.
Hij doet wat fysiologische zout bij de bloeddruppel, dat hebben wij (o.a. daarom) de 2de keer ook gedaan.
Uit hét echte klassieke wetenschappelijke artikel uit 1984:
http://ijs.sgmjournals.org/content/34/4 ... l.pdf+htmlBorrelia burgdorferi sp. nov.: Etiologic Agent of Lyme Disease.
Int J Syst Bacteriol October 1984 34:496-497
Russell C. Johnson, George P. Schmid, Fred W. Hyde, A. G. Steigerwalt, and Don J. Brenner.
(…)
The cells are gram negative and stain well with Giemsa and Warthin-Starry stains. Unstained cells are not visible by bright-field microscopy but are VISIBLE BY DARK-FIELD or phase-contrast microscopy. The optimal growth temperature is 34 to 37"C, and the organism has a generation time of 11 to 12 h at 35°C (A. G. Barbour, Yale J. Biol. Med., in press). The cells are catalase negative and microaerophilic.
En dan nog Donkerveld microscopie bij de diagnose van syfilis, ook zo’n spirocheet, van de website van het CDC:
http://www.cdc.gov/std/syphilis/manual-1998/CHAPT5.pdfDarkfield microscopy for the detection and identification of Treponema Pallidum
Edward J. Kennedy, Jr., B.S. and Ernest T. Creighton, M.P.H.*
(…)
A clinical diagnosis of syphilis is confirmed by using DARKFIELD MICROSCOPY to demonstrate Treponema pallidum in material from suspected lesions or regional lymph nodes. A positive darkfield result is an ALMOST CERTAIN diagnosis of primary, secondary, or early congenital syphilis.For patients with early primary syphilis or for patients with syphilitic lesions and advanced acquired immunodeficiency syndrome (AIDS), the darkfield examination may identify the etiologic agent of syphilis and help diagnose the disease EVEN WHEN ANTIBODIES TO T. pallidum CANNOT BE DETECTED.
Josie
Toch wel heel interessant.. Het is nogal vaag dat ze teken wel bestuderen onder een microscoop en Borrelia kunnen aantreffen maar datzelfde zou bij mensen onmogelijk zijn. Ik denk dat een ervaren persoon met donkerveld toch wel een eind kan komen.. Stel dat iemand een waslijst aan klachten maar ook kenmerkende Borreliose klachten. Als je dan een aardige hoeveelheid spirocheten aan treft in het bloed dan kun je naar mijn mening nog wel eens een 'bingo' hebben. Let wel op... Iemand met bijvoorbeeld bloedkanker kan nog steeds 'super mooi' bloed hebben onder de microscoop. Er zijn dus zaken die je aardig kunt uitsluiten met microscopie maar ik zou het inderdaad ook als ondersteuning zien van andere testen.
Het is niet voor niets dat die professor Morten Laane zo onder druk werd gezet door authoriteiten.. Aan de andere kant snap ik het ook wel aangezien je nog niet perse een klachtenbeeld hoeft te hebben terwijl er toch wat spirocheten te zien zijn. (Mits het immuunsysteem sterk genoeg is om de afweer te regelen). Maar zijn eigen uitleg zegt voor mij al genoeg. De wetenschap rondom Lyme wordt moedwillig tegen gewerkt of geblokkeerd op de meest sluwe ondergrondse wijze.
Deze video kwam ik ook nog tegen.. Vond ik ook wel interessant!
https://www.youtube.com/watch?v=p1JRTnrBGjo&t=9s
Hallo @Jaybee, @Josie en anderen,
Jullie YouTube links werken niet, onderstaande link werkt (vooralsnog?) wel

Under Our Skin 2: Emergence – Oslo, Norway Excerpt
Bron: YouTube, kijk, luister en huiver meer
Lyme Test Negative?
- VerlorengezondheidM
Lyme Test Negative?
Babesia kun je helaas niet goed herkennen met donkerveld microscopie. Daarvoor heb je op zijn minst een Giemsa bloeduitstrijk nodig.
Het ECDC zegt over relapsing fever dit
https://ecdc.europa.eu/en/tick-borne-re ... ever/facts
Diagnosis in most disease-endemic areas relies on detection of spirochaetes in blood, bone marrow, or cerebrospinal fluid during a febrile episode. During the primary attack, the observation of spirochaetaemia is possible on thin- or thick-blood smears with dark field microscopy or with conventional staining.
Quantitative buffy coat (QBC) fluorescence analysis has also been described as a very sensitive and specific technique for detecting Borrelia in blood. However, this method requires technical expertise, as well as some laboratory infrastructure, and does not identify Borrelia species. Molecular methods are sensitive and used with increasing frequency. They offer the possibility of species identification, even on samples with very low load of spirochaetes. Specific serological assays are, to date, not available for most of the known TBRFs.
https://ecdc.europa.eu/en/tick-borne-re ... ever/facts
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”