...komt een teek bij de dokter...

BertC

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor BertC » Di 28 Jul 2015, 23:19

Vandaag contact gehad met mijn behandelaar. Na 2 weken doxy tijd voor cystebreker Plaquenil. Ook een overgang op Clarithromycine ivm fototoxische effect op de huid door de doxy. Doxy kan rare pigmentvlekken geven bij blootstelling van je lijf aan zonlicht. Das lastig op zonvakantie
We gaan het zien...

BertC

Berichtdoor BertC » Do 30 Jul 2015, 19:25

Het is nu donderdagavond, bijna 48 uur na de start met plaquenil en clarithromycine: beroerd, ziek, misselijk, diarree...pfff. 2e herxheimer?....

hope

Berichtdoor hope » Vr 31 Jul 2015, 19:18

Courage! Hopelijk gaat het snel weer wat beter.

BertC

Berichtdoor BertC » Za 15 Aug 2015, 13:07

Ff zonder fulvinezuur gestaan, 5 dagen. Afgelopen donderdag weer gestart en prompt vrijdagavond flink ziek , Herx reaxi. Dus advies: geen onderbrekingen in fulvine/humus therapie om vervolgens weer op te moeten starten met Herx tot gevolg !

Verder nu op ander antibioticum dus, clarithromycine 2dd en plaquenil 2dd (cystebreker, anti-malaria middel, anti-reuma). Ik blijf humus innemen en fulvine. Ook inhaleer ik fulvine. Dit ter ondersteuning van de weerstand.
Wisselend beeld. Over het algemeen de ochtendpijnen zijn minder, dankzij de plaquenil (!?)..
Ik wordt sinds inzet van fulvine ook minder gestoken door muggen etc..

Prognose: onbekend. Advies van de behandelaar: de schimmels zijn bestreden. Daag mezelf dan maar eens uit in de stal om te zien hoe dat gaat...
Verder: ritme houden en niet te zwaar belasten...

Vergoeding CZ: dat gaan we niet winnen...

Claim bij reguliere ziekenhuis mbt misser in de diagnose: dat wordt 'm niet,mze lullen zich er uit...

Na het weekend overleg met iemand van de arbeidsongeschiktheids-verzekering over wat ik wel en wat niet zou kunnen...: dit sleept maar voort...

En hoe voel ik me nu? Gespannen voor het overleg met die verzekeringsman. Alles wat je zegt wordt gewogen. Ik zal me eigen weg moeten varen. Prive heb ik de ruimte om me heen die ik nodig heb, men begrijpt me en als ik in ene beroerd ben dan wordt dat aanvaard...
T.a.v. Het werk: daar snapt men nog immer de ballen van mijn aandoening en zou er nog best wat informatie door hen ingewilgd mogen worden vooraleer tot een mening te komen... Komt tijd, komt de raad voor hen...

Ik heb wel voor mezelf beslist dat ik niet terugkeer op dezelfde manier in mijn vorige leven met alle stress hectiek en onderwaardering die ik ondervind in mijn loopbaan. Dat niet meer ! Dat is klaar en ik zoek verder om weer vooruit te kunnen. Ik barst van de energie die ik in een nieuw pad wil steken !
Dus hallelujah, praise de Lyme...

BertC

Berichtdoor BertC » Vr 28 Aug 2015, 21:33

Daar ben ik weer.. Vanavond ff geen inhalatie van weerstandsverhogend middel vanwege te beroerd zijn vd plaquenil en clarithromycine.
Declaratie vd clari/plaq is gelukt bij de cz...
Een foute diagnose door een regulier ziekenhuis krijg ik niet gewonnen..
Mijn verzekering arbeidsongeschiktheid komt me tegemoet, gelukkig pff. Maar ik moet wel ff zorgen dat ik nog vóór februari weer beter ben anders is het einde oefening van mij als dierenarts in mijn eigen praktijk..
Ik heb een plan om juist voor de kerst weer compleet inzetbaar te zijn, dus daar houd ik me maar aan vast.
Ik heb wisselende bijwerkingen van de medicijnen, ook dagen met Herxheimer reaxi ( opruimen van het dode bacteriemateriaal ) en soms weer lyme verschijnselen ( omdat de borrelia al dan niet dood vrij komt uit de cysten )..

Als ik flinke bijwerkingen heb van de medicamenten dan zullen die wel heel goed werken, toch !?!

hope

Berichtdoor hope » Za 29 Aug 2015, 03:24

Februari is nog ver, dat lukt wel! Ik duim alvast!

BertC

Berichtdoor BertC » Zo 30 Aug 2015, 22:01

Give me hope Johanna till the morning comes,...was het liedje van Eddy Grant.
Dank je voor de ondersteuning. We gaan ervoor

BertC

Berichtdoor BertC » Zo 06 Sep 2015, 11:18

Hoi allemaal, het is zover, ik voel me vandaag weer net zo k** als half jaar geleden. Sinds gisteravond enorme spierpijn in mijn linkerarm, waar het allemaal mee begon kerst 2014 pffffff....
Is dit de Lymebacterie die ontsloten wordt en weer actief is of de antibiotica die niet meer aanslaan of ..? Gisteren wel fanatiek het zwembad opgeruimd en wat gesjouwd en iets meer fysieke inspanning gedaan, maar ook afgelopen vrijdag weer eens in de stal geweest sinds 3-4 maanden...
Ook weer meer het fenomeen alsof je in prikkeldraad ligt na een douchebeurt.
Ik ga nu maar eens in een loeiheet bad liggen, mogelijk helpt dat wat... Ik wil echt niet aan de painkillers, die rommel sla ik over. Ik hoop alleen dat ik niet "teruggeslagen" ben op mijn weg naar herstel maar dat dit er gewoon "bij hoort" en dat dit het begin van herstel is....
Heb het plan om vóór de kerst weer topfit te zijn !
zo, dan ben ik dit ook weer ff kwijt. :shock:

Daisy

Berichtdoor Daisy » Zo 06 Sep 2015, 12:31

Hoi Bert
Je schreef dit: Gisteren wel fanatiek het zwembad opgeruimd en wat gesjouwd en iets meer fysieke inspanning gedaan, maar ook afgelopen vrijdag weer eens in de stal geweest sinds 3-4 maanden...

Dat is je valkuil!
Zodra het weer een beetje goed voelt gaan we ertegenaan, ook ik! Maar dan speelt de Lyme weer op, ja helaas.....
Wanneer het wel de tijd is om iets meer van jezelf te verwachten ( en ook het te kunnen ) dat is voor iedereen verschillend. Maar bij mij heeft het zonder A.B. kuur ook al jaren geduurd.
Ik ga nu pas na bijna 3 jaar kuren met natuurlijke middelen langzaam de dingen die ik wil doen opbouwen. Maar nogsteeds wordt ik afgestraft als ik over mijn grenzen heen ga.
Toch merk ik dat ik er eerder overheen ben. Vroeger duurde dit wel een week, nu merk ik dat ik na 2 dagen veel rusten alweer aardig erbovenop ben.
Dus heb geduld, Ik weet niet of het wel realistisch is dat je rond kerst al zover bent hoor..... :roll:

Daisy
Luister naar je lichaam.

BertC

Berichtdoor BertC » Zo 06 Sep 2015, 21:54

Hee Daisy, dank je voor het bericht met steunende woorden !
Ik moet voor februari weer volledig aan t werk zijn anders kan de maatschap waarvan ikzelf onderdeel uitmaak met mij het contract ontbinden ofwel opzouten geblazen... Dat is voor mij nu hét zwaard van Damocles.
In the meantime start ik next week met een cursus mindfulness training ommijn hoofd wat meer leeg te kunnen maken en de dagelijkse beslommeringen beter te gaan hanteren.
Er speelt dus nog wat meer hier zo...
Ik snap dat de terugkeer naar werkzaamheid een kwestie is van trial and error. De 2 stappen vooruit en 1 stap terug.

Gr Bert

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”