...komt een teek bij de dokter...

Daisy

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor Daisy » Wo 28 Okt 2015, 10:25

Ik kan ook niet meer tegen een glaasje wijn, zoooo jammer. Soms heb ik het er nog voor over,en neem ik er echt maar ééntje dan toch de volgende dag dat zieke gevoel weer.
Maar ja .... we moeten veel laten door deze rot-ziekte.
Elke keer kom je weer iets nieuws tegen waar je blijkbaar niet tegen kan.
En ja, wat is nou wat!? :roll: Want een volgende keer gaat het goed, dat maakt het nou zo ingewikkeld.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Lies

Berichtdoor Lies » Wo 28 Okt 2015, 11:40

Soms denk ik: zo, het gaat de goeie kant op!
Maar.... dan slaat het dubbel zo hard weer toe. Dus denk ik dat maar niet meer. Je zou er bijgelovig van worden.....

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 28 Okt 2015, 17:53

Ik drink al maanden geen melk meer..
De laatste dagen ineens weer een enorm ochtend kater gevoel alsof ik een krat bier naar binnen gewerkt heb. Gisteravond beroerd ziek en heel vroeg het bed in. Vanochtend niet best. En nu weer op begin avond moe hoofdpijn, diverse pijntjes her en der, draaierig, geluidgevoelig, enorm prikkelbaar. Is weer typisch lymebeeld voor mijzelf zoals ik het ken van aantal maanden terug: shit..wáárom komt dit nu weer terug na aantal maamden medicatie grrrr..
In mijn situatie kan ik me dit niet permitteren. Ik moet herstellen anders raak ik mijn baan cq eigen zaak kwijt...
Ik weet het ff niet meer.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 28 Okt 2015, 19:04

Missschien dat het een herx is Bert, hak ze in mootjes!
Volgens Burrascano leeft Borrelia in een cyclus van ong. 4 weken. Zie de data van je eerdere berichten dat het slechter ging, precies 30 juli en 28 augustus…

Een andere combinatie ab is voor jou ook altijd nog een optie. Misschien iets dat meer op neurologische symptomen inwerkt zoals minocycline. Overleg even met je arts als dit aanhoudt.

Veel sterkte met de zorgen over je baan! :cry:

Josie

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 28 Okt 2015, 20:05

Dank je Josie voor dit opbeurende antwoord. Ik neem het mee en duik mun bedje in..

hope

Berichtdoor hope » Wo 28 Okt 2015, 20:42

Van wijn, dat is normaal. Het is een symptoom van lyme, erger reageren op alcohol.
Courage, Bert!

BertC

Berichtdoor BertC » Di 10 Nov 2015, 23:25

Heb paar keer op de weegschaal gestaan. In 11 maanden tijd 10 kg minder! Al onder de 80... Komt dat door de mindere suikerinname of...?

hope

Berichtdoor hope » Wo 11 Nov 2015, 23:49

Ja, dat kan. Maar aannemelijker is dat je minder eetlust hebt door de ab.
Daar kan ik van mee spreken, ik wist niet meer wat honger was. Ik at omdat het tijd was om te eten...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 12 Nov 2015, 15:10

Hier nog iemand die tijdens de behandeling ging afvallen. (tijdens de crash vlak daarvoor was het begonnen)
In totaal was ik van 72 kilo naar rond de 52 kilo gegaan, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het kwam doordat het immuunsysteem nogal op hol was geslagen.

Ik zag er uit als een oorlogsslachtoffertje.

BertC

Berichtdoor BertC » Di 01 Dec 2015, 20:43

Update 1 december 2015: zo, weer 6 weken verder en contact gehad met mijn behandelaar.
Ik heb de 4 wekelijkse cyclus vd lymebacterie mogen ondervinden... Het klopt op de week af..dus ik ben er nog niet vanaf..
Verder heb ik vaker branderige armen, alsof de "spieren in de fik staan". Het lijkt er volgens mijn arts op dat het ontstekingsremmende effect van de Plaquenil niet meer afdoet. Ik heb ook vaker katergevoel s morgens, moe na drukke dag/ochtend en kan fysiek nog niet wat ik zou willen. Verder zit ik qua gewicht inmiddels onder de 79 kg, dat is dikke 10 kg minder dan met kerst vorig jaar ! De gedachte is dat ik een schildklierontsteking heb. Dus ik ga eerdaags naar huisarts ter check van de schildklier en ook de leverfunctie ivm langdurige inzet van Clarithromycine en Plaquenil.
Ik ga stoppen met de 5 Hydroxy-tryptofaan en met de clarithromycine/plaquenil.
Vervolgens stap ik over op: Rifampicine (1dd 600) en Minocycline (2dd 100). Dit ivm mogelijke co-infectie van Bartonella (de zogenaamde kattenkrab-ziekte verwekker) die bij diverse diersoorten aanwezig kan zijn; en dus vooral in mijn veterinaire vak...
Bijwerking waarschuwing vooraf: rimfampicine kan oranje rode urine, speeksel en tranen geven...

We gaan het zien. Verder doe ik inmiddels alweer 50 % van mijn totale werk, dus er zit schot in.. :D

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”