Test Nederland negatief, Pro Health positief

llux

Test Nederland negatief, Pro Health positief

Berichtdoor llux » Di 02 Aug 2016, 19:31

Beste allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma;

Een jaar geleden begon het met een brandend gevoel in de spieren van mijn benen, alsof ik de hele dag had gelopen en gestaan. na verloop van tijd nam het gelukkig af, maar hield ik een zwaar gevoel in mijn benen, voornamelijk knieën die gevoelig zijn. Onderzoeken laten doen naar spieren (kreatine) en andere bloedwaarden -niets aan de hand. Ook begon het mij op te vallen dat de inname van iets meer alcohol mij zwaar viel, en dat ik eigenlijk niet meer 'fris' wakker werd. Vaak vermoeid. Ook last in mijn polsen en handen, een soort drukkend gevoel. Veel hoofdpijn. Toch maar eens een test op Lyme laten doen. (ik kom graag buiten, en wordt elk jaar wel 1 a 2 keer door een teek gebeten)

De test viel als volgt uit. Elisa - DUB, ImmunoBlot Neg. Uitslag dus negatief. Dit was oktober vorig jaar. Nou ja, prima dus...maar de klachten hielden aan, wel dragelijk hoor, ik sport veel-hardlopen, MTB en racefiets. Soms echter wel zo moe dat ik uit het werk op de fiets met wilskracht thuis kom(heel soms). Sinds 2 weken heb ik nu ook een hoge suis/fluittoon in mijn oren/hoofd gekregen...

Vorige maand dan toch een onderzoek laten doen door Pro Health, En hierbij kwam de morphology op Borrelia ss op positief uit. Ook mijn immuunsysteem was aan de zwakke kant was te zien aan mijn bloedwaarden. (Melisa LTT test)

Ondertussen ook bij de reumatoloog geweest, en die was van mening dat de kans op Lyme zeer gering was 'er zijn maar weinig besmette teken in Nederland' en 'je hebt geen EM gehad'. Verder heeft de reumatoloog mij lichamelijk wat testjes laten doen, gevoeld en gekeken, maar niets afwijkends kunnen vinden.

Nu met de positieve uitslag van de test van Pro Health naar de huisarts geweest, en vandaag nogmaals bloed laten prikken voor de reguliere Nederlands (Elisa/Immuno) test. Omdat het mij allemaal zo lang duurd voordat er iets aan mijn klachten veranderd wordt oid sta ik voor de keuze: Wel Doxycicline(met alle risico's die dit met zich meebrengt zoals de huisarts zei: onstekingen organen, darmen etc etc) of (nogmaals) wachten op de resulaten van de Nederlanse reguliere test....

Eerst was ik van mening, met mijn klachten kom ik steeds bij Lyme uit, en de test van Pro Health zegt ook nog eens positief, ik wil graag behandeld worden met antibiotica. Maar nu durf ik haast geen antibiotica te nemen omdat de neveneffecten nog erger klinken(zoals de huisarts doet voorkomen) dan wat ik nu heb (best leefbaar zonder alcohol, paracetemol, middagslaapjes en veel sporten)

Iemand een goede raad? Morgen 'mag ik kiezen'....

zizou72

Re: Test Nederland negatief, Pro Health positief

Berichtdoor zizou72 » Di 02 Aug 2016, 22:17

Ik heb in mrt een maand doxy geslikt, niet echt bijwerkingen gehad..bloedwaarden van lever etc waren goed. Maar de keuze is aan jou. Mijn klachten aan de polsen kwamen 2 weken na de kuur echter terug. Vlg week pcr test.. Zit nu aan reuma medicatie en pijnstillers. Succes met je keuze.
Ps; ik kan mijn geen em herinneren en dat hoeft ook helemaal niet; de huisarts praat onzin

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Aug 2016, 18:42

Van bijwerkingen bij doxy heb ik nooit last gehad.
De borrelia geeft bij mij meer ontstekingen dan de antibioticum.
Verder kun je na de doxy pro biotica nemen.

zizou72

Berichtdoor zizou72 » Do 04 Aug 2016, 19:06

Sproetje schreef:Van bijwerkingen bij doxy heb ik nooit last gehad.
De borrelia geeft bij mij meer ontstekingen dan de antibioticum.
Verder kun je na de doxy pro biotica nemen.

wat bedoel je met borrelia geeft meer ontstekingen dan ab?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Aug 2016, 21:56

zizou72 schreef:wat bedoel je met borrelia geeft meer ontstekingen dan ab?

Dit is wat ik dacht:

Nou, je weet denk ik wel dat borrelia sluimerende ontstekingen geeft. (dormant inflammation)
En antibioticum (het woord zegt het al) doodt niet alleen de verkeerde bacteriën maar ook de goede die we juist nodig hebben om de verkeerde te doden.
Er kan dan weer een overgroei van verkeerde bacteriën in je lichaam (vooral dan de darmen) ontstaan, en dat kan ook weer ontstekingen geven.

Maar de ontstekingen die ik van de borrelia krijg vind ik vele malen erger, want die zitten door het hele lichaam, bv ook in het hoofd en de huid.
En de overgroei van foute darmflora kun je opheffen door pro biotica te nemen.

zizou72

Berichtdoor zizou72 » Vr 05 Aug 2016, 08:46

Ok duidelijk sproetje

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”