Familie met lyme

paperwhite

Familie met lyme

Berichtdoor paperwhite » Wo 12 Nov 2014, 22:19

Er mag dan al een medisch dispuut zijn. Er is ook consensus. Horowitz geeft een risicofactor van één punt als je een familie hebt met lyme m.a.w. er is een genetische voorbeschiktheid om lyme te krijgen. Vaak hoor je dat hele families getroffen zijn. In onze familie zijn er inmiddels 3 met lyme. (eentje normaal gezien genezen)
Hebben jullie familie met lyme ?
Zijn er gelijkaardige klachten ?

joos06

Re: familie met lyme

Berichtdoor joos06 » Wo 12 Nov 2014, 22:25

Aandoeningen aan het immuunsysteem kunnen wel erfelijk zijn en als dat al minder goed is, heeft de lyme ook meer kans om toe te slaan. Ik ga mijn dochter nog laten testen ivm mogelijke overdracht via placenta, maar dat heeft dus niks met erfelijkheid te maken. Wel heeft zij, net als ik een auto-immuun aandoeningen.

abx

Berichtdoor abx » Do 13 Nov 2014, 00:44

Horowitz geeft een risicofactor van één punt als je een familie hebt met lyme m.a.w. er is een genetische voorbeschiktheid om lyme te krijgen
Deze conclusie (m.a.w.) acht ik voorbarig. Hoewel immunologische aanleg allicht een rol speelt, zuig ik zomaar nog twee factoren uit mijn duim:

- Overdraagbaar, ofwel bloed, of sex, of moeder-kind (al zijn deze omstreden).
- Leefomgeving, als een gezinslid in een teken- of bos rijke omgeving leeft, wonen de andere gezinsleden daar waarschijnlijk ook.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 13 Nov 2014, 16:19

Als je het gegeven van lipofectie http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=7843 op je in laat werken is het niet raar dat / als een heel gezin te lijden kan krijgen onder borrelia- en andere infecties en auto-immuniteit (allergieen!).

Dani

Berichtdoor Dani » Wo 19 Nov 2014, 11:23

Mijn moeder heeft een waardeloos immuunsysteem. Naar mijn mening ook allerlei klachten die Lyme gerelateerd zijn maar ze wil er niet in geloven.
Ze is gediagnosticeerd met Fibromyalgie, reuma, bronchitis.

Ze zegt : de test bij dokter wees geen Lyme uit (dit heeft ze op mijn verzoek laten checken), dus ik geloof dat.

Tsja. misschien heb ik het wel van mijn moeder? Of in ieder geval het slechte immuunsysteem.

hope

Re: Familie met lyme

Berichtdoor hope » Ma 03 Aug 2015, 23:52

Eu sorry, late reactie, ik zie dit nu pas... Welke dokter? Welke test? Bij mij waren alle testen negatief, behalve de Duitse... Ik had zogezegd fibromyalgie en cvs... Alleen, het werd alsmaar erger...sorry, mijn ervaring heeft me geleerd dat je op dit gebied niet zomaar elke dokter en/of test mag betrouwen....

paperwhite

Re: Familie met lyme

Berichtdoor paperwhite » Do 06 Aug 2015, 10:56

Hallo Dani,

Reuma kan in het bloed worden gezien. Fibromyalgie niet, maar fibromyalgie wordt wel ingedeeld bij de reuma-achtige aandoeningen.Het is vooral een vuilbakdiagnose.
Bronchitis kan inderdaad chronisch zijn, maar ook hier zit men er al eens naast. Ik heb zelf vroeger de diagnose gehad chronische bronchitis (dat was voor lyme) Een slimme arts geloofde er niet in. Ze stelde dat het een immuunreactie was op een infectie. Door die reactie waren er ontstekingen. Hierop enten zich dan weer gemakkelijk bacterieën. Ik kreeg toen singulair (montelukast) voorgeschreven. Na een week waren alle klachten weg en had ik geen zgn. chronische bronchitis meer. Singulair is helaas van de markt, maar montelukast wordt wel nog verkocht.

Een slecht immuunsysteem, te zwak of te reactief kan inderdaad erfelijk zijn. :(

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”